Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Fint och uppmuntrande inlägg.
Politisk väg är som du säger förmodligen den mest framkomliga vägen.
Däremot finns det mycket oklarheter i hur dessa kulturmarxistiska inslag blivit tvång i västvärlden, ner till glassen på kiosken. Vi har BlackRock och den sfären som har oproportionerligt stor makt och som inte granskats i detalj. Vem tog vilka beslut. Någon eller några i den sfären borde straffas och avrättas på sikt.
Som du skriver, det finns mycket oklarheter som jag misstänker kommer att vara ett kärt ämne för historikerna att reda ut om hundra år när vi förhoppningsvis lagt det här vansinnet bakom oss. Och det är ungefär vad jag tror behövs för att få någon riktig rätsida på det, tjocka böcker och långa, referentgranskade avhandlingar. Jag tror alltså inte att det ens tillnärmelsevis kan kokas ner till att alltsammans är kapitalismens, kommunismens, judarnas/sionisternas, den kvinnliga rösträttens, veka mäns, teknologins, välfärdssamhällets, sjunkande testosteronnivåers, eller någon annan enskild faktors fel.
Skulle jag ändå peka ut en enskild som mest skyldig så hade jag mycket riktigt valt BlackRocks VD Larry Fink. Han drev på för att integrera DEI i ESG-systemet i flera år och är en av de mest inflytelserika människorna på planeten. Nu har han distanserat sig från DEI på grund av tryck från regeringen Trump, men jag gissar att det är både en omvändelse under galgen och ett spel för gallerierna. Oavsett vilket hade ingenting mindre än ett totalt avståndstagande och att ägna resten av sitt liv åt att försöka motverka skadeverkningarna kunnat ge honom absolution.
Jag bryr mig ganska lite om att straffa de skyldiga. Däremot anser jag det viktigt att de förr eller senare får sitta på de anklagades bänk och tvingas svara på frågor om hur massinvandringen kom till stånd, vilka som aktivt medverkade till att svartmåla och förtrycka kritiker, hur det gick till när man började diskriminera mot vita heterosexuella män, hur de kunde motivera det för sig själva, hur de kunde säga att det är bra att vita blir en minoritet, et cetera. Huruvida det sedan är inför en sanningskommission där alla får amnesti och kommer undan med bara skammen, eller en tribunal med möjlighet att utdöma dödsstraff känns mindre viktigt.
EDIT: Oavsett tror jag knappast att GB:s tilltag når upp till den nivån där ett hårt straff vore aktuellt. Men att tvingas svara på frågor däremot. Kände ni till HBTQ-lobbyns pedofilkopplingar? Visste ni att de förespråkade könsbyten för barn? Kände ni till sagostunderna med transvestiter? Tänkte ni inte på barnen? Hur såg ni på deras smutskastning av alla som protesterade? Et cetera.