2026-05-08, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Jag tänker att du är en fucking snöflinga.

Gillar du inte glassen - oavsett om du tycker den är äcklig eller om du är homofob - så köp den inte. Svårare än så är det inte. Du behöver inte starta en tråd om att du blir provocerad av en glass.
Citera
2026-05-08, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Det är väl ingen som tvingar dig att köpa den?
Jag tycker att Ford focus är en riktigt ful bil. Det måste ju betyda att jag har rätten att få Ford att sluta sälja bilen korrekt? Det är ju typ samma argumentation.
Ett bra svenskt uttryck "Sköt dig själv och skit i andra" är något som flera svenskar borde ta till sig.
Citera
2026-05-08, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan rekommendera Ängelholms glass
Sen finns det ju glassbilen fast de kan vara lite jobbiga med sin melodi på fredagar

Ängelholm finns ju typ ingenstans. Ungefär som Klings.
Citera
2026-05-08, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
MAGNUM har krymp med över 35% i storlek under det senaste decenniet. Förklaringen från GB var, att man ville göra det enklare för kunderna att välja glass genom att göra kalorinivån koherent genom hela produktionslinjen. Det är skrattretande att de tror att vi konsumenter verkligen tror på detta. I slutändan vet vi alla, att det handlar om krympflation i sitt esse. Källa: https://www.sverigesradio.se/artikel/glassjatten-svarar-darfor-blir-glassklassikerna-mindre

/AI

Säger inte emot, det är uppenbart det, men smaken är ok.
Citera
2026-05-08, 08:02
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Missed opportunity att glassen inte är formad som en kuk och har anannas-smak

Antingen det eller ananasformad med kuksmak. Det hade bögarna gillat (och Pernilla Wahlgren).
Citera
2026-05-08, 08:05
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
"General managern" Scholander är jude. Hans förfader ritade Stockholms synagoga. Det är knappast överraskande att bög-glassen ska lanseras enligt talmudisk lag

L'Chaim! Mer sodomi till goyim, kom ihåg att Israel är paradiset för mmiwg2slgbtqqia+.

Reagerade mest på 15 kr för en liten glass...
Citera
2026-05-08, 09:09
Medlem
Imnshos avatar
Är inte Dajmstrut lite bögigt? Dajmkryss? Den är ju också väldigt buttplug-formad. Så det är onödigt att skapa en ny bög-glass.

Däremot kanske flatorna behöver nåt. Föreslår en variant på Igloo, där man lägger in en klitta med hallonsmak i skåran. Kanske lite svart strössel för att skapa könshår.
Citera
2026-05-08, 09:12
Medlem
Majsbannens avatar
Det är väl ingen på flashback som köper annat än 88:an och Nogger ?
Citera
2026-05-08, 09:22
Avstängd
Tycker det är sjukt hur samhället har blivit … det här känns nästan som en sekt man förväntas tvingas in i. Är det inte plakat och regnbågsfärgade flaggor överallt på stan, så är det målade övergångsställen. Jag tycker det borde vara som i Ryssland, med förbud mot att marknadsföra det här skiten och låta folk slippa se det… Sluta pracka på barn sådant och förbjud att trycka in det i undervisningen i barns huvuden i skolan.

Tänker inte köpa någon jävla regnbågsflagga till glass.. det är fan sjukt hur detta spårat ur!
Citera
2026-05-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tråkigt att de också skulle gå den vägen. Nu hamnar jag i det dilemmat, att jag gillar deras päronsplitt. Brukar köpa en kartong eller två alltid när GB:s flerpacksglass är på extrapris i min närmaste affär. Vad gör man nu då..? Finns det något motsvarande från någon annan?

Jag bojkottar dock SIA-glass också p.g.a. deras rasblandade reklam (där det självklart alltid är mannen som ska vara mörk och kvinnan en typisk blond svenska, de vågar aldrig visa upp en blond svensk man med en svart eller arabisk beslöjad tjej, man kan ju undra varför...), så då återstår bara Triumfglass, väl..?
En arabisk tjej skulle också bojkottas, man får inte normalisera.
Citera
2026-05-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
GB glass har väl också en fejk vaniljglass?

Jag har bojkottar GB glass sedan länge.

Ja dom har nån växtbaserad tresmak som knappt går att spola ner i vasken
Citera
2026-05-08, 09:45
Medlem
AndersPersson99s avatar
  • När jag tänker glass, tänker jag barn.
  • När jag tänker pride, tänker jag analsex och transvestiter.

Varför vill GB associera barn med analsex och transvestiter?

Ifall tolerans är att alla får leva sitt liv utan utomståendes synpunkter. Vad är då visa flaggor för sin sexualitet på glassar, övergångsställen och i skolor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in