Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Ja, har man gått in i experimentet så får man väl står sitt kast.
Nej, det är tillåtet att ångra sig närsomhelst, enligt reglerna. Alla deltagare vet att det inte finns några garantier för nånting och att de inte är skyldiga till nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Hur fan ska man kunna veta om man vill fortsätta vara gifta om man inte ens testar varan innan man köper den?
Det kan man omöjligt veta efter fem veckor. Det enda man kan veta är om det finns attraktion och nyfikenhet och en vilja att lära känna personen bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Det måste inte vara exakt på bröllopsnatten givetvis men det bör ju vara någorlunda tidigt så de har tid på att ta reda på om det är bra, kan bli bättre eller inte funkar alls.
Det går utmärkt att säga ja efter fem veckor och ta reda på det i lugn och ro utan kameror.
Oavsett så tar det längre tid än fem veckor att avgöra om sexlivet har potential eller inte. Det är stor skillnad på att ha sex med en främling och att ha sex med nån som man har lärt känna under en tid. Så din jämförelse med att "testa en vara" faller platt i mina ögon. Enligt min uppfattning så tar det minst några månader innan man är i närheten av "bra sex". Övning ger färdighet, du vet.
Vad deltagarna eventuellt hinner med under de få timmar som kamerapersonerna har nattuppehåll säger inte mycket om ifall relationen kommer att hålla eller inte och jag tror inte alls att just det är nån avgörande faktor.