2026-05-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Raman
sebastian… måste genomgå någon form av identitetskris. inte så konstigt med tanke på att han nyligen är skild.

fyfan, kan inte tänka mig ngt mer genant än att "den stora goda glassen" tas upp inför hela svenska folket. så äckligt och pinsamt. amanda verkar närmast ofredad av honom.

sen utstrålar amanda noll sex och noll passion öht. sex 1-2 ggr i veckan… matchat med en kille som uppenbarligen har fabless för oralsex. det här kommer aldrig att gå, undrar vafan de tänkte

tror ni ens att sebastian tagit upp med henne att han var gift alldeles precis innan programmet?

Hon är vegan och klär sig som en sopsäck varje dag, jag undrar om hur de tänkte när de matchade de där två.
Citera
2026-05-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Men enligt traditionen ska man inte ha sex före äktenskapet och kvinnan ska vara oskuld på bröllopsnatten. Så hur ska du ha det egentligen, ska man följa traditioner eller inte? Eller menar du att man ska följa de traditioner som passar in på hur just du tycker att man ska leva?

Det är enligt diverse religiösa traditioner, inte enligt alla traditioner.
Citera
2026-05-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast nu är det ju så att dom gör det. Dvs allt det formella. Resten är ju bara konstruerat och en sak mellan var och en och något som får växa fram när det är som det är givet förutsättningarna. Tex så är sex inget tvång eller som "hör" till även om dom flesta av oss anser det. Tro det eller ej.

Jo, det hör till. Annars kan man ju gifta sig med en kastrerad eller asexuell person om det inte passar sig.
Citera
2026-05-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jo, det hör till. Annars kan man ju gifta sig med en kastrerad eller asexuell person om det inte passar sig.

DUUUU tycker så ja men det är inget tvång som hör till och ja även asexuella kan gifta sig.
Citera
2026-05-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
DUUUU tycker så ja men det är inget tvång som hör till och ja även asexuella kan gifta sig.

Och det är inget tvång heller att tycka som du.
Citera
2026-05-08, 02:32
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är enligt diverse religiösa traditioner, inte enligt alla traditioner.
Så man ska alltså följa de traditioner som just du gillar?
Citera
2026-05-08, 02:38
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Hon är vegan och klär sig som en sopsäck varje dag, jag undrar om hur de tänkte när de matchade de där två.
Amanda är inte vegan. Hon äter fisk men inte kött så möjligen "halv-vegetarian"/demi-vegetarian/pescetarian eller vad man nu kallar det. Hon beställde sushi med lax och åt tårta med ägg och smör i, så knappast vegan. (Att hon inte äter bläckfisk är antagligen för att hon tycker att det är äckligt.)
Citera
2026-05-08, 02:46
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Jag tar tillbaka det jag sa, har inte tillräckliga belägg för det.
Okej, jag förstår. Jag har inte heller några belägg i frågan. Men en personlig uppfattning tycker jag att man har rätt att ha. Och världen går inte under för att man tycker olika. Jag tyckte själv att det var lite halvpervigt, eller i alla fall en aning märkligt, när hon sa "jag tar det som en komplimang när nån kallar mig fitta". Lite udda är hon helt klart.
Citera
2026-05-08, 02:58
Medlem
Citat:
Okej, jag förstår. Jag har inte heller några belägg i frågan. Men en personlig uppfattning tycker jag att man har rätt att ha. Och världen går inte under för att man tycker olika. Jag tyckte själv att det var lite halvpervigt, eller i alla fall en aning märkligt, när hon sa "jag tar det som en komplimang när nån kallar mig fitta". Lite udda är hon helt klart.

Det är så lätt att sitta på nätet och uttala sig om alla, rent spontant hade jag dock inte velat ha henne nära mitt barn. Inte för att jag tror hon ofredat honom, men jag tror på en mer konservativ hållning än vad RFSL håller på med (där jag förstått hon är aktiv).

Den här säsongen har varit lite trevande så här långt, men kan nog bli tre uppbrott här närmsta avsnitten. Håller tummarna och tror på gotlänningen och ADHD-killen, men de övriga känns ju inte som en komplett match.

De två andra killarna verkar ha mycket issues, hon ena lebben är alldeles för desperat, och hade blivit förälskad oavsett vilken kvinna som stått vid altaret. Det "break" efter bröllopsresan experterna förordade gör såklart ingen skillnad i praktiken. Den bubbla de varit i där de kört full gas blir bara svårare att återuppta efter en paus. Tror därför nästa avsnitt kommer visa tydliga sprickor.
Citera
2026-05-08, 07:12
Medlem
Citat:
Amanda är inte vegan. Hon äter fisk men inte kött så möjligen "halv-vegetarian"/demi-vegetarian/pescetarian eller vad man nu kallar det. Hon beställde sushi med lax och åt tårta med ägg och smör i, så knappast vegan. (Att hon inte äter bläckfisk är antagligen för att hon tycker att det är äckligt.)

Jag äter inte kossa…….. så säger väl ett barn?

Känner också att Sebastians släkt och kollegor har sett att han vill äta glassen. Fy fan vad skämmigt. Vem kommer att bjuda han på glass nu? Det skämtet kommer väl att följa honom för evigt.
Citera
2026-05-08, 08:06
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
fyfan, kan inte tänka mig ngt mer genant än att "den stora goda glassen" tas upp inför hela svenska folket. så äckligt och pinsamt. amanda verkar närmast ofredad av honom.

Han dog nog en smula när det kom med i TV, det hade han inte räknat med.

Citat:
sen utstrålar amanda noll sex och noll passion öht. sex 1-2 ggr i veckan… matchat med en kille som uppenbarligen har fabless för oralsex. det här kommer aldrig att gå, undrar vafan de tänkte

1-2 gånger i MÅNADEN var det till och med 😳

Citat:
tror ni ens att sebastian tagit upp med henne att han var gift alldeles precis innan programmet?

Det skulle jag också vilja veta!!
Citera
2026-05-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Mycket märkligt att de tar med eller att han ställer upp när han är såpass nyskild.
Sedan verkar han helt sakna förmåga att umgås med kvinnor, märkligt om man tidigare varit gift.

Håller med.
Enligt Sebastians exfrus konto på X så gifte de sig 23/8 år 2022. (H@nna Osterberg på SvD. Finns även foto där från bröllopet)

Enligt uppgift i tråden skilde de sig i januari 2025.

De hann alltså vara gifta i ca 2,5 år.
Oerhört intressant med tanke på hur extremt oerfaren Sebbe verkar vara.
Måste ju ha förekommit en hel del glass i en ca 3 år lång relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in