2026-05-08, 13:03
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag äter inte kossa…….. så säger väl ett barn?
Jag vet inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Känner också att Sebastians släkt och kollegor har sett att han vill äta glassen. Fy fan vad skämmigt. Vem kommer att bjuda han på glass nu?
Det kan jag inte heller svara på tyvärr.
Citera
2026-05-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Så man ska alltså följa de traditioner som just du gillar?

Så du tycker inte att gifta borde ha samlag?
Citera
2026-05-08, 14:57
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

Kan du snälla inte göra detta till trådens ENDA samtalsämne? Du börjar gå så jävla mycket off topic nu!!

Vi har förstått att du tycker att alla i GVFÖ ska ligga på bröllopsnatten för att man ska kunna avgöra om man ska fortsätta tillsammans och att man får skylla sig själv om man anmält sig till experimentet och helt enkelt släppa till oavsett om man vill eller inte. Och många av oss har sagt att detta kan inte jämföras med vanligt dejtande. Vill de inte så vill de inte.
Vi håller inte med varandra här. FÄRDIGUTRETT, gå vidare nu! Vi behöver inte hundra inlägg om detta.
Citera
2026-05-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Kan du snälla inte göra detta till trådens ENDA samtalsämne? Du börjar gå så jävla mycket off topic nu!!

Vi har förstått att du tycker att alla i GVFÖ ska ligga på bröllopsnatten för att man ska kunna avgöra om man ska fortsätta tillsammans och att man får skylla sig själv om man anmält sig till experimentet och helt enkelt släppa till oavsett om man vill eller inte. Och många av oss har sagt att detta kan inte jämföras med vanligt dejtande. Vill de inte så vill de inte.
Vi håller inte med varandra här. FÄRDIGUTRETT, gå vidare nu! Vi behöver inte hundra inlägg om detta.

Varför fortsätter du svara då om du inte vill diskutera det? Fortsätter du svara kommer du få ett svar.

Ja, har man gått in i experimentet så får man väl står sitt kast. Hur fan ska man kunna veta om man vill fortsätta vara gifta om man inte ens testar varan innan man köper den?

Det måste inte vara exakt på bröllopsnatten givetvis men det bör ju vara någorlunda tidigt så de har tid på att ta reda på om det är bra, kan bli bättre eller inte funkar alls.
Senast redigerad av Anonym555 2026-05-08 kl. 15:03.
Citera
2026-05-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Håller med.
Enligt Sebastians exfrus konto på X så gifte de sig 23/8 år 2022. (H@nna Osterberg på SvD. Finns även foto där från bröllopet)

Enligt uppgift i tråden skilde de sig i januari 2025.

De hann alltså vara gifta i ca 2,5 år.
Oerhört intressant med tanke på hur extremt oerfaren Sebbe verkar vara.
Måste ju ha förekommit en hel del glass i en ca 3 år lång relation.

De var väl ihop några år innan de gifte sig så rimligtvis längre…… om han inte alltid kör snabba bröllop som sin grej.
Citera
2026-05-08, 16:13
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Det tycker jag är upp till dem. Jag lägger mig inte i hur andra gör.

Nu verkar det gå ganska bra för Jasmine och Henke ändå, trots att de inte följde dina regler.

Håller med personen som skrev att vi är utanför trådens ämne. Men om jag ändå ska kommentera ditt resonemang om "sexualdrift" så skulle jag vilja säga följande: Man kan ha en sexualitet på fler än ett sätt.
Citera
2026-05-08, 16:18
Medlem
Citat:
Det tycker jag är upp till dem. Jag lägger mig inte i hur andra gör.

Nu verkar det gå ganska bra för Jasmine och Henke ändå, trots att de inte följde dina regler.

Håller med personen som skrev att vi är utanför trådens ämne. Men om jag ändå ska kommentera ditt resonemang om "sexualdrift" så skulle jag vilja säga följande: Man kan ha en sexualitet på fler än ett sätt.

Kanske går det bra just för att hon släppte till någorlunda fort. Hade hon inte gjort det hade han nog inte varit på så bra humör fortfarande och stämningen hade knappast varit så bra som den verkar just nu.
Citera
2026-05-08, 16:34
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ja, har man gått in i experimentet så får man väl står sitt kast.
Nej, det är tillåtet att ångra sig närsomhelst, enligt reglerna. Alla deltagare vet att det inte finns några garantier för nånting och att de inte är skyldiga till nåt.
Citat:
Hur fan ska man kunna veta om man vill fortsätta vara gifta om man inte ens testar varan innan man köper den?
Det kan man omöjligt veta efter fem veckor. Det enda man kan veta är om det finns attraktion och nyfikenhet och en vilja att lära känna personen bättre.
Citat:
Det måste inte vara exakt på bröllopsnatten givetvis men det bör ju vara någorlunda tidigt så de har tid på att ta reda på om det är bra, kan bli bättre eller inte funkar alls.
Det går utmärkt att säga ja efter fem veckor och ta reda på det i lugn och ro utan kameror.

Oavsett så tar det längre tid än fem veckor att avgöra om sexlivet har potential eller inte. Det är stor skillnad på att ha sex med en främling och att ha sex med nån som man har lärt känna under en tid. Så din jämförelse med att "testa en vara" faller platt i mina ögon. Enligt min uppfattning så tar det minst några månader innan man är i närheten av "bra sex". Övning ger färdighet, du vet.

Vad deltagarna eventuellt hinner med under de få timmar som kamerapersonerna har nattuppehåll säger inte mycket om ifall relationen kommer att hålla eller inte och jag tror inte alls att just det är nån avgörande faktor.
Citera
2026-05-08, 16:47
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Kanske går det bra just för att hon släppte till någorlunda fort. Hade hon inte gjort det hade han nog inte varit på så bra humör fortfarande och stämningen hade knappast varit så bra som den verkar just nu.
Om du säger det så. Ska man gå efter ditt resonemang så hade det antagligen gått bättre för Torsten och Anastacia, i tidigare säsong, om Torsten hade ställt upp och satt på henne några gånger i veckan för husfridens skull. Det verkar som om du anser dig vara expert på området så jag låter dig få sista ordet.
Citera
2026-05-08, 17:36
Medlem
Citat:
Nej, det är tillåtet att ångra sig närsomhelst, enligt reglerna. Alla deltagare vet att det inte finns några garantier för nånting och att de inte är skyldiga till nåt.

Det kan man omöjligt veta efter fem veckor. Det enda man kan veta är om det finns attraktion och nyfikenhet och en vilja att lära känna personen bättre.

Det går utmärkt att säga ja efter fem veckor och ta reda på det i lugn och ro utan kameror.

Oavsett så tar det längre tid än fem veckor att avgöra om sexlivet har potential eller inte. Det är stor skillnad på att ha sex med en främling och att ha sex med nån som man har lärt känna under en tid. Så din jämförelse med att "testa en vara" faller platt i mina ögon. Enligt min uppfattning så tar det minst några månader innan man är i närheten av "bra sex". Övning ger färdighet, du vet.

Vad deltagarna eventuellt hinner med under de få timmar som kamerapersonerna har nattuppehåll säger inte mycket om ifall relationen kommer att hålla eller inte och jag tror inte alls att just det är nån avgörande faktor.

Så du vill fortsätta diskutera detta länge till alltså?

Det är mycket du tror verkar det som.
Vad bra, då kan de som ej vill ha samlag avbryta äktenskapet och inspelningen direkt då istället för att slösa tittarnas tid men även partnerns/matchningens tid, bara för att personen vill få vara med i tv, bli mer eftertraktad på marknaden och få en massa DMs på Instagram.
Citera
2026-05-08, 17:39
Medlem
Citat:
Om du säger det så. Ska man gå efter ditt resonemang så hade det antagligen gått bättre för Torsten och Anastacia, i tidigare säsong, om Torsten hade ställt upp och satt på henne några gånger i veckan för husfridens skull. Det verkar som om du anser dig vara expert på området så jag låter dig få sista ordet.

Jag tror absolut att det hade kunnat föra dom närmre och att Anastacia hade känt sig lite mindre bortstött av det.

All forskning talar nog för att sex i ett förhållande är bland det viktigaste för att relationen så fungera bra.
Citera
2026-05-08, 17:49
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Vad bra, då kan de som ej vill ha samlag avbryta äktenskapet och inspelningen direkt då istället för att slösa tittarnas tid men även partnerns/matchningens tid, bara för att personen vill få vara med i tv, bli mer eftertraktad på marknaden och få en massa DMs på Instagram.
Nej, det tycker jag inte alls att de behöver göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in