2026-05-08, 16:54
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Jaha.

Själv ska jag äta en köttbulle nu. Måste du bojkotta nåt nu?
Citera
2026-05-08, 17:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Dyra glassar som krymper år efter år och vars innehåll knappt kan kallas "glass" längre känns som tyngre skäl till att bojkotta GB än någon slag ny bögglass.
Citera
2026-05-08, 17:29
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Fint och uppmuntrande inlägg.

Politisk väg är som du säger förmodligen den mest framkomliga vägen.

Däremot finns det mycket oklarheter i hur dessa kulturmarxistiska inslag blivit tvång i västvärlden, ner till glassen på kiosken. Vi har BlackRock och den sfären som har oproportionerligt stor makt och som inte granskats i detalj. Vem tog vilka beslut. Någon eller några i den sfären borde straffas och avrättas på sikt.

Som du skriver, det finns mycket oklarheter som jag misstänker kommer att vara ett kärt ämne för historikerna att reda ut om hundra år när vi förhoppningsvis lagt det här vansinnet bakom oss. Och det är ungefär vad jag tror behövs för att få någon riktig rätsida på det, tjocka böcker och långa, referentgranskade avhandlingar. Jag tror alltså inte att det ens tillnärmelsevis kan kokas ner till att alltsammans är kapitalismens, kommunismens, judarnas/sionisternas, den kvinnliga rösträttens, veka mäns, teknologins, välfärdssamhällets, sjunkande testosteronnivåers, eller någon annan enskild faktors fel.

Skulle jag ändå peka ut en enskild som mest skyldig så hade jag mycket riktigt valt BlackRocks VD Larry Fink. Han drev på för att integrera DEI i ESG-systemet i flera år och är en av de mest inflytelserika människorna på planeten. Nu har han distanserat sig från DEI på grund av tryck från regeringen Trump, men jag gissar att det är både en omvändelse under galgen och ett spel för gallerierna. Oavsett vilket hade ingenting mindre än ett totalt avståndstagande och att ägna resten av sitt liv åt att försöka motverka skadeverkningarna kunnat ge honom absolution.

Jag bryr mig ganska lite om att straffa de skyldiga. Däremot anser jag det viktigt att de förr eller senare får sitta på de anklagades bänk och tvingas svara på frågor om hur massinvandringen kom till stånd, vilka som aktivt medverkade till att svartmåla och förtrycka kritiker, hur det gick till när man började diskriminera mot vita heterosexuella män, hur de kunde motivera det för sig själva, hur de kunde säga att det är bra att vita blir en minoritet, et cetera. Huruvida det sedan är inför en sanningskommission där alla får amnesti och kommer undan med bara skammen, eller en tribunal med möjlighet att utdöma dödsstraff känns mindre viktigt.

EDIT: Oavsett tror jag knappast att GB:s tilltag når upp till den nivån där ett hårt straff vore aktuellt. Men att tvingas svara på frågor däremot. Kände ni till HBTQ-lobbyns pedofilkopplingar? Visste ni att de förespråkade könsbyten för barn? Kände ni till sagostunderna med transvestiter? Tänkte ni inte på barnen? Hur såg ni på deras smutskastning av alla som protesterade? Et cetera.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-05-08 kl. 17:32.
Citera
2026-05-08, 17:49
Medlem
Som vanligt är alla lättkränkta gubbar i farten. Brunhögern är så full av snöflingor att det är sjukt.
Det är en jävla isglass, vem bryr sig?

88:an, nogger black, kukglassen och nu raketen. GB har alltid lanserat glassar för att provocerade allra mest lättkränkta. Judar, afrosvenskar, metoo-kvinnor och nu är det garderobsbögarna på högerkantens tur att böla över en glasspinne.
Citera
2026-05-08, 17:55
Medlem
SnutteFia03s avatar
Hade förväntat mig att glassen skulle vara mer färggrann. Borde ju inte vara svårt att få in lite gult, grönt, rött osv?

Sen att den är formad som en "raket" måste väl enbart vara för att det ska vara lite "dildo" över den? Känns så himla billigt i sammanhanget.

Smakmässigt sett så låter det ju helt okej, men överlag var den ju extremt tråkig tycker jag.
Citera
2026-05-08, 17:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Homogay-propaganda borde vara förbjudet.
Du gav just gay-rörelsen bränsle för minst ett års verksamhet till.
Citera
2026-05-08, 18:10
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Som vanligt är alla lättkränkta gubbar i farten. Brunhögern är så full av snöflingor att det är sjukt.
Det är en jävla isglass, vem bryr sig?

88:an, nogger black, kukglassen och nu raketen. GB har alltid lanserat glassar för att provocerade allra mest lättkränkta. Judar, afrosvenskar, metoo-kvinnor och nu är det garderobsbögarna på högerkantens tur att böla över en glasspinne.

Jag har inget minne av att GB skänkte pengar till NMR för varje Nogger Black de sålde. Eller att de ens gjorde reklam för NMR faktiskt. Så som de nu gör med HBTQ-lobbyn alltså, ger dem finansiering och uppmärksamhet.

Ifall de hade gett NMR finansiering och uppmärksamhet via Nogger Black så tror jag att ganska många hade blivit upprörda, istället för bara en samling stolliga antirasister på vänsterkanten.
Citera
2026-05-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ja, det handlar lite om intelligens och hur medveten man är om samhället vi lever i.

Vissa ler som glassclownen och stoppar in en pride-färgad kalippo i truten, andra ser västs nedgånng senaste 15 åren med nedmontering av yttrandefrihet, meritokrati, industin, barnafödandet, massinvandring, folkutbyte och allmän nivå på civilisationen.

Du tillhör nog första kategorin va?
Beror allt det där på glassen?
Citera
2026-05-08, 18:33
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
1. RFSL vill inte byta kön på någon. Det är individerna själva som vill byta kön. Av olika skäl. En remiss är ingen lagändring eller bindande, utan ett förlag.
Idag får man byta kön vid 16 års ålder, men då måste man ha föräldrarnas tillstånd, samt få sin situation styrkt av både läkare och psykolog. Det finns faktiskt folk som är "fånge i fel kropp", men kanske inte så många som också mest vill bli sedda?

2. Jag är inte övertygad om att någon är intresserad av att fira regnbågsflaggor på ett lågstadium. Barn i den åldern är inte intresserad av sexualitet. Men om någon homosexuell lärare har t ex en väska med en regnbåge på, visst.

3. Två transor läser böcker på ett bibliotek. Oj. Är du säker på att de hade stånd? Men visst, det har hänt. Visst, det är löjligt och tramsigt. Men det är också en bagatell. Tvivlar på att ens batikhäxor stod på kö med sina telningar.

Snacka om att famla efter halmstrån.

1. RFSL vill att barn som fyllt 15 ska få byta kön OCH genomgå livsförändrande kirurgi UTAN föräldrarnas tillstånd. Källa: deras eget jävla remissvar, igen. (s. 5 m.fl.) Det ser du inga problem med?

2. HBTQ-propagandan finns helt öppet på de flesta lågstadier oavsett vad du "inte är övertygad" om. Naturligtvis säger de inte till barnen att de bör böga varandra i röven, utan "all kärlek är bra kärlek" samtidigt som de visar upp HBTQ-lobbyns regnbågsfärger, så att barnen ska förknippa HBTQ-lobbyn med kärlek, och kärlek med HBTQ-lobbyn.

3. Alldeles frånsett att dessa sagostunder uppges vara populära (finns tydligen tillräckligt många batikhäxor för att de ska bli det), tycker du att det är rimligt att vi har män som utövar en fetisch samtidigt som de är i kontakt med barn? Och att de som protesterar ska utmålas som hatiska och fördomsfulla homofober, som HBTQ-lobbyn vill?
Citera
2026-05-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
En arabisk tjej skulle också bojkottas, man får inte normalisera.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skrev "arabisk" också! Budskapet är tydligt: invandrarmän ska få utnyttja vita kvinnor fritt, men vita män ska ge fan i kyska, beslöjade muslimska kvinnor. Ett företag med sådana värderingar, gynnar inte jag!
Vad jag menar att många skulle reta sig på att man visade en beslöjad kvinna, bortsett hur mannen ser ut. Värdering, allt man inte visar?
Citera
2026-05-08, 18:55
Medlem
Livsmedelsindustrin kan väl hålla sig borta från politiken. Men annars kan väl GB fixa en Nooshi eller Magda glasspinne som man kan slicka på !!
Citera
2026-05-08, 19:29
Medlem
En bög glass som folk ska slicka på! Fy fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in