Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Oj vad mycket spetsfundigheter. Kränkt?
Igen. Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Om sannolikheten vid en NAA-träff exempelvis är 95% att det är rätt vapen,
Var har du lärt dig det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
men de tagit fram en ny metod med 99% tillförlitlighet, säger det ju sig självt att de inte har någon användning för den förra metoden längre. Men det betyder ju inte att den plötsligt blir ”värdelös”. [min fetning]
Vilken "ny metod" har "99% tillförlitlighet".
Citat:
Nej, ett skott i huvudet. Ett skott i nacken. Detta är basfakta.
Det stämmer, men det var inte vad du skrev.
Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Om man kombinerar det med mappningen som gjordes av kulbanan blir det för en normalt tänkande människa uppenbart att skotten avfyrades från sjätte våningen på Texas Schoolbook Depository. För mappningen visade ju att skotten kom därifrån.[min fetning]
I.e. "kulbanan" i singular.
Jag skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Vilken av dem?
1. Obducenterna i Bethesda beskriver ett ingångshål längst ner i höger bakhuvud (EOP) och ett utgångshål i höger främre gässa med ett ca 4 cm brett fragmentstråk emellan = skytten måste ha befunnit sig under limons baklucka.
2. HSCAs medicinska panel beskriver ett ingångshåll högst upp på mittlinjen (cowlick area) i samma bakhuvud och ett utgångshål i höger främre gässa med ett likaledes 4 cm brett fragmentstråk emellan, men där det börjar ca 2 cm ovanför! ingångshålet = skytten var nästan i jämnhöjd med JFK, låt säga 1-2 meter ovanför.
Vilken av dem?
Igen, vilken "kulbanan" i JFKs huvud är det som gäller, menar du?
- Obducenternas kulbana?
- HSCAs kulbana?
Du måste nog välja här.
Citat:
Har inte full koll på alla detaljer
Men så här långt så har du inte haft rätt i en enda detalj? Som ju måste ställas mot din suveräna säkerhet på att du alltid har rätt?
Är det "VD"n som spökar igen?
Citat:
(PekkariP1 vet nog)
Det korta barmhärtiga svaret är att, nej, det gör han nog inte.
Citat:
men ur mitt VD-perspektiv kan jag tänka mig att Day inte ville ta på sig mer ansvar än nödvändigt. Det är väl inte hans ansvar att gå i god för en chain of custody, helt enkelt.
Ännu ett klockrent detaljfel. Jo, givet att Lt. Day (DPD) föregivet lokaliserade handavtrycket på pipans undersida, tejpade det men utan att först fotografera det (som han enligt regelboken gjorde med samtliga övriga avtryck), att inga rester av avtrycket fanns kvar på pipan efter tejpandet, väntade i en vecka med att skicka upp tejpen till FBI, så jo, det var definitivt "hans ansvar att gå i god för en chain of custody, helt enkelt."
Dvs, om nu Oswald hade överlevt och det blivit en mordrättegång så hade Oswalds försvar enkelt kunnat avföra handavtrycket med hänvisning till den minst sagt suspekta/frånvaron av chain of custodyn.
Det visste givetvis även juristerna i W-kommisssionen och mycket riktigt ville de därför att Lt. Day skulle skriva ned allt som hände i dennes hantering av avtrycket/bevismaterialet, hur, när och varför, samt signera dokumentet.
Nu vägrade som sagt Lt. Day att göra det och då måste frågan om varför givetvis ställas. Hans karriärs i särklass viktigaste fingeravtryck (världshistoriskt) och han vägrar att göra det juridiskt legitimt?
Varför i hela friden då?
Citat:
Vi hade samma problem här på kontoret. Vi skulle ta ner en innervägg och bad en fackman kontrollera så den inte var bärande först. Han sa muntligt att den absolut inte var bärande men ville ändå inte skriva ett intyg på det. Det blir för stor risk för ingenting, helt enkelt.
Det betyder inte att fackmannen ingick i en konspiration.
VAD skulle Lt. Day ha riskerat med att följa det juridiska/polisiära regelverket, menar du? Om nu allt hade gått till på det sätt som han påstod att det hade?
Citat:
Har du aldrig stannat upp och funderat över hur extremt många människor som måste vara inblandade i din gigantiska ”mörkläggning”?
Det har även varit min reflexmässiga reaktion på spekulationer om mordet på JFK. Något som inte ens Oliver Stones film fick mig att revidera.
Till det krävdes en bok,
JFK and the Unspeakable: Why He Died and Why It Matters, av James W. Douglass, och på den vägen är det.
Jag förslår att du läser den och återkommer.
Citat:
Bara att bedriva en operation som kräver att hundratals människor håller tyst i 60 år vore vansinne. Det räcker att någon snackar så är spelet slut.
Mord-operationen var hårt kompartmentaliserad, där endast den absoluta toppen visste vad som hände och varför. Och jo, folk kan hålla tyst om de har tillräckligt mycket att förlora.
Mörkläggningen skedde under devisen
National Security och här skyllde man på att en upptäckt/publicering av en sovjetisk mordkomplott skulle leda till ett kärnvapenkrig och Armageddon.
Säkrast då att lägga locket på.
Citat:
Det är ju som om jag skulle skicka ett massmejl här på kontoret till alla medarbetare där jag läckte saftiga företagshemligheter och litade blint på att det inte skulle spridas vidare. Det vore ju vansinne.
Nej, så är det inte alls. Dina jämförelser är bara pinsamma.
Sluta gärna med dem.
En fråga:
Ponera för ett ögonblick att mordet lät utföras och mörkläggas av högt uppsatta element inom den amerikanska säkerhetsstaten, hur viktigt skulle du i så fall anse det vara att det i så fall uppdagades?
På en skala 0-10?