Här är en intervju med Jörgen Jönsson, ny ass i Tre Kronor:
https://www.youtube.com/watch?v=abZiBMuEAX4
Han säger att hans ansvarsområde mest kommer vara forwards, ge dem feedback, powerplay och det offensiva spelet.
Det ska bli intressant att se hur det tar sig uttryck. I FBK var det inte mycket till offensiv när han var där cirka 35 matcher i höstas.
Men det är klart det kan se annorlunda ut här, andra förutsättningar såklart.
Jag har oerhörd stor respekt för JJ, men jag är fortfarande ett frågetecken kring vad det var som hände med honom och FBK i höstas när han var hos oss. Vad var vad och varför, osv.?
Så detta inlägg är inte alls skrivet med någon hånande eller nedsättande ton mot JJ, ifall nån skulle få för sig det