2026-05-06, 17:48
  #181
Medlem
Holmström - Frondell - Raymond
Stenberg - Björck - Heineman
Öhgren - Sundqvist - Karlsson
Höglander - Berglund

Ekman-larsson - Johansson
Boumedienne - Ekholm
Brännström - Heed

Vi är verkligen i behov av centrar. Frondell passar väl bäst som ytter. Men i brist på annat.
Citera
2026-05-06, 19:56
  #182
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Verkar som Mattias Ekholm kommer till VM.
Sjukt. Trodde aldrig. Viktigt!
__________________
Senast redigerad av m4tt145 2026-05-06 kl. 19:58.
Citera
2026-05-06, 20:35
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Sjukt. Trodde aldrig. Viktigt!


Bra! Trodde att han fick diss i OS skulle få honom att tacka nej.


Jag hoppas fortfarande på Hampus Lindholm.
Citera
2026-05-06, 22:44
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Jepp. Ekholm kommer.

Undra hur mycket kuk Sam fick suga för det beskedet.

Skämt åsido, vore sjukt kul om han får kolla på igen och gå ut i media efteråt.
Citera
2026-05-07, 00:57
  #185
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Gör han rätt i faktiskt, han blev dissad till OS varför ska han komma med svansen mellan bena och tacka ja till ett VM som är varje år?

Nu säger han att det inte beror på det men det kan nog vara med i beslutet också litegrann tro jag.
Gillar Backlund som spelare men det var hård konkurrens i OS.

Synd att han inte kommer till VM.
Citera
2026-05-07, 01:01
  #186
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Verkar som Mattias Ekholm kommer till VM.
Kul!
Citera
2026-05-07, 06:44
  #187
Medlem
m4tt145s avatar
Mitt lag i dagsläget:

Heineman - Frondell - Holmström
Stenberg - Björck - Raymond
Öhgren - Asplund - Karlsson
Sundqvist - Berglund - Silfverberg
Pettersson

Brännström - Ekholm
OEL - Johansson
Boumedienne - Persson
Larsson - Hägg

Hellberg
Söderblom
Härenstam

Önskelista: en bra center, en NHL back till, och Elmer Söderblom.
Citera
2026-05-07, 07:25
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Mitt lag i dagsläget:

Heineman - Frondell - Holmström
Stenberg - Björck - Raymond
Öhgren - Asplund - Karlsson
Sundqvist - Berglund - Silfverberg
Pettersson

Brännström - Ekholm
OEL - Johansson
Boumedienne - Persson
Larsson - Hägg

Hellberg
Söderblom
Härenstam

Önskelista: en bra center, en NHL back till, och Elmer Söderblom.


Hampus Lindholm är fortfarande ledig. Ser ingen annan NHL back just nu som är ledig, tackat nej eller spela fortfarande som man skulle kunna ta in.
Citera
2026-05-07, 10:03
  #189
Medlem
Bartman777s avatar
Här är en intervju med Jörgen Jönsson, ny ass i Tre Kronor: https://www.youtube.com/watch?v=abZiBMuEAX4

Han säger att hans ansvarsområde mest kommer vara forwards, ge dem feedback, powerplay och det offensiva spelet.
Det ska bli intressant att se hur det tar sig uttryck. I FBK var det inte mycket till offensiv när han var där cirka 35 matcher i höstas.
Men det är klart det kan se annorlunda ut här, andra förutsättningar såklart.

Jag har oerhörd stor respekt för JJ, men jag är fortfarande ett frågetecken kring vad det var som hände med honom och FBK i höstas när han var hos oss. Vad var vad och varför, osv.?

Så detta inlägg är inte alls skrivet med någon hånande eller nedsättande ton mot JJ, ifall nån skulle få för sig det
Citera
2026-05-07, 10:37
  #190
Medlem
Någon som hört något angående Anton Forsberg? Var en klippa för LA. Som de ser ut nu höll han ner siffrorna mot Avs mer än både Wallstedt och Gus.

Vill fortfarande se Love i VM. Hoppas han stärker aktierna ytterligare nu under Beijer.
Citera
2026-05-07, 10:42
  #191
Medlem
Mika Zibanejad och Rickard Rakell tackar nä.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Ar7dEj/mika-zibanejad-har-tackat-nej-till-spel-i-vm-med-tre-kronor
Citera
2026-05-07, 11:13
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Nils Höglander lämnar truppen efter skadan. Snacka om att vara otursförföljd.

Typiskt. Han brukar vara en fröjd att se när han är på spelhumör och ges chansen. Tror han hade fått en lagom roll i VM. Man minns honom för sina zorros, en trollkarl i grunden som har mycket inom sig som han inte riktigt fått anammat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in