Landslagets media hantering har varit bedrövlig, vilket vi inte minst såg i OS där inte bara Hallam var nonchalant och korthuggen mot dvs journalister utan även övriga tränare, som Anders Sörensen. Det känns som landslaget är längre ifrån folket än någonsin förut.
Den ansvariga för detta är den gamla poddaren Linus Hugosson som är media manager för Tre kronor. Någon som vet om han också försvinner efter detta VM? För allt va gäller media, och hanteringen med media har varit under all jävla kritik.
Landslagets media hantering har varit bedrövlig, vilket vi inte minst såg i OS där inte bara Hallam var nonchalant och korthuggen mot dvs journalister utan även övriga tränare, som Anders Sörensen. Det känns som landslaget är längre ifrån folket än någonsin förut.
Den ansvariga för detta är den gamla poddaren Linus Hugosson som är media manager för Tre kronor. Någon som vet om han också försvinner efter detta VM? För allt va gäller media, och hanteringen med media har varit under all jävla kritik.
Fotbollslandslaget hade (har?) också en usel mediastrategi vilket slog tillbaka när resultaten inte heller gick deras väg.
Linus är en sån party pooper? Han är ju fembarnsfar och frikyrklig, älskar Kevin Costner och NHL-hockey (i NHL är det relativt enkelt att få intervjuer med spelarna). Är han ett resultat av att ha jobbat med träbockar som Grönborg och Hallam? Någon poddare blir han inte igen med sådan konkurrens som nu råder.
Fotbollslandslaget hade (har?) också en usel mediastrategi vilket slog tillbaka när resultaten inte heller gick deras väg.
Linus är en sån party pooper? Han är ju fembarnsfar och frikyrklig, älskar Kevin Costner och NHL-hockey (i NHL är det relativt enkelt att få intervjuer med spelarna). Är han ett resultat av att ha jobbat med träbockar som Grönborg och Hallam? Någon poddare blir han inte igen med sådan konkurrens som nu råder.
Som jag uppfattar det är han nog tämligen inkompetent men försöker framstå som det motsatta, resultatet brukar inte falla väl ut då.
Tror inte det har med Grönborg eller Hallam, mer att Hugosson åkt räkmacka när han fick denna tjänst. Hur som helst så kan alla se resultatet, och många reagerade på hur både Hallam och Sörensen betedde sig. Och det är Hugosson ansvar fullt ut. Man borde helt klart sparka honom om hans avtal inte löper ut.
Ja, blir tufft för honom att komma tillbaka och podda då urvalet idag ser annorlunda ut.
Ja, väldigt illa skött.
När Grönborg återvänder som förbundskapten måste det bli en uppryckning vad gäller etablerade NHL-spelares beredvillighet att spela för nationen. Den som så önskar kan kolla VM-trupperna som tog guld under Grönborg och fundera över situationen i dagsläget.
Målvakter: Viktor Fasth, CSKA Moscow, Henrik Lundqvist, New York Rangers, Eddie Läck, Carolina Hurricanes.
Backar: Jonas Brodin, Minnesota Wild, Alexander Edler, Vancouver Canucks, Oliver Ekman Larsson, Arizona Coyotes, Victor Hedman, Tampa Bay Lightning, Philip Holm, Växjö Lakers HC, John Klingberg, Dallas Stars, Anton Strålman, Tampa Bay Lightning.
Forwards: Nicklas Bäckström, Washington Capitals, Joel Eriksson Ek, Minnesota Wild, Dennis Everberg, Växjö Lakers HC, William Karlsson, Columbus Blue Jackets, Carl Klingberg, EV Zug, Marcus Krüger, Chicago Blackhawks, Gabriel Landeskog, Colorado Avalanche, Oscar Lindberg, New York Rangers, Elias Lindholm, Carolina Hurricanes, Joel Lundqvist, Frölunda HC, Joakim Nordström, Carolina Hurricanes, William Nylander, Toronto Maple Leafs, Linus Omark, Salavat Yulaev Ufa, Victor Rask, Carolina Hurricanes, Carl Söderberg, Colorado Avalanche.
VM-laget 2018:
Målvakter: Filip Gustavsson, Luleå HF, Magnus Hellberg, Kunlun Red Star, Anders Nilsson, Vancouver Canucks.
Backar: Mattias Ekholm, Nashville Predators, Oliver Ekman Larsson, Arizona Coyotes, Erik Gustafsson, Chicago Blackhawks, John Klingberg, Dallas Stars, Adam Larsson, Edmonton Oilers, Hampus Lindholm, Anaheim Ducks, Mikael Wikstrand, Färjestads BK.
Forwards: Lias Andersson, New York Rangers, Viktor Arvidsson, Nashville Predators, Mikael Backlund, Calgary Flames, Jacob de la Rose, Montreal Canadiens, Dennis Everberg, Neftekhimik Nizhnekamsk, Filip Forsberg, Nashville Predators, Patric Hörnqvist, Pittsburgh Penguins, Mattias Janmark, Dallas Stars, Adrian Kempe, Los Angeles Kings, Johan Larsson, Buffalo Sabres, Gustav Nyquist, Detroit Red Wings, Elias Pettersson, Växjö Lakers HC, Magnus Pääjärvi, Ottawa Senators, Rickard Rakell, Anaheim Ducks, Mika Zibanejad, New York Rangers.
Oliver Ekman-Larsson med både 2017 och 2018, och i år. En förebild med mycket bra inställning.
Där tycker jag framförallt Hallam varit dålig i relationen med media.
Jag minns att när Grönborg var förbundskapten så var man mycket mer raka och öppna om vilka NHL-spelare som tackat ja och nej till VM.
Under Hallams ledning så har det enda återkommande svaret varit att ”vi vill fokusera på spelarna som är här” utan att besvara en enda fråga från journalisterna om vilka NHL-spelares som är tillgängliga i VM eller inte.
Det tror jag också dragit ned intresset. Man har helt enkelt ingen aning om vem från NHL som kommer eller inte kommer till VM.
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Blir väl ingen markant skillnad känner jag.
Man kunde väl gått med Hedqvist om nu tanken är att satsa på de unga och ge de chansen.
Vi behöver så många NHL-spelare som möjligt i VM om vi ens ska ha chans på semifinal. De enda juniorerna som jag ser skulle kunna vara bärande i detta lag är Ivar Stenberg och Frondell varav den sistnämnde som redan bevisat sin kapacitet i NHL.
Att man förövrigt petade Liam Öhgren (som förövrigt gjorde bra ifrån sig i landslagsmatcherna) till förmån för Jacob Silfverberg, André Petersson och Joel Persson är över mitt förstånd.
Senast redigerad av Tubleros 2026-05-13 kl. 16:34.
Där tycker jag framförallt Hallam varit dålig i relationen med media.
Jag minns att när Grönborg var förbundskapten så var man mycket mer raka och öppna om vilka NHL-spelare som tackat ja och nej till VM.
Under Hallams ledning så har det enda återkommande svaret varit att ”vi vill fokusera på spelarna som är här” utan att besvara en enda fråga från journalisterna om vilka NHL-spelares som är tillgängliga i VM eller inte.
Det tror jag också dragit ned intresset. Man har helt enkelt ingen aning om vem från NHL som kommer eller inte kommer till VM.
Håller med. Bedrövligt. Hypa, snacka med dom, muta, det är för i helvete det mest folkkära landslaget vi har.
Han har inte den kontakten med spelarna som Grönborg hade. Varför? Jadu.