2026-05-06, 00:24
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.

Du ska vara glad. Om någon känner behov av att skriva ut hårda längdkrav eller formulera sig nedlåtande angående kroppsliga egenskaper i en profil, så signalerar det ju en hel del om tjejens personlighet, ytlighet, värderingar och sociala fingertoppskänsla. Det är information som är guld.

Och nej, det handlar inte om "mobbing" och provokation. Varför skulle vi ha fokus på att göra ner er? Vi är på apparna i totalt egensyfte (liksom ni) - för att hitta en partner/fling/kärlek.
Citera
2026-05-06, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja men varför skriva ut det i sin profil? Män skriver knappast "bara kvinnor under 65 kg" i sina profiler, även om de föredrar/bara kan tänka sig kvinnor under 65 kg. Ser man en person som ser ut att väga mer än det så sveper man bara vänster. Inte särskilt svårt. På så sätt kan man sålla ut de personer man vill ha UTAN att samtidigt trycka ner alla som inte möter ens krav.

Men många kvinnor verkar sakna den grundläggande respekten för andra människor, och särskilt då för män de inte är intresserade av. De verkar bara se dem som skräp som det är fritt fram att mobba och håna.

Snarare grundläggande respekt att skriva ut sina ärliga preferenser. Dvs något dessa ärliga kvinnor ska respekteras för. De håller inte på med spel om att utseendet inte spelar roll utan de skriver rakt ut det alla vet är sanning, att kvinnor vill ha långa män med stora kukar. Ni småväxta med mikroskopiska varför ska kvinnor ha mer respekt för er än så? Ni är otacksamma t o m när kvinnor är ärliga mot er .. tror ni det ökar era mikroskopiska chanser?
Citera
2026-05-06, 00:41
Medlem
bomhulls avatar
Lika löjligt med män som vill ha en kvinna med stora bröst och en smal midja😂
99% Vanligare att mulliga tjejer har stora bröst och smala tjejer har små
Citera
2026-05-06, 00:49
Moderator
tobess avatar
Det är väl bara bra att skriva ut sånt om man det är det man letar efter? Hela premissen med Tinder är ju att det är väldigt ytligt. Är det något som man stör sig på så är man nog på fel ställe, helt enkelt.

Kvinnor på dejtingappar har i allmänhet ingen brist på intresserade och jag kan slå vad om att trots att dom har sånt där bokstavligen utskrivet så finns det trots det en uppsjö män som

a) Inte har läst texten
b) Inte bryr sig och försöker få till något i vilket fall som

Att män i mindre utsträckning skriver ut sånt i sina handlar bara om det faktum att de inte har fullt lika stort utbud att välja på. Varken mer eller mindre.
Citera
2026-05-06, 00:50
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Härligt att kvinnor vågar vara mer ärliga med sina preferenser numera.

Allmänt känt att kvinnor vill ha långa män med stora kukar, knappast provocerande för andra än er med mikroskopiska.

Blev nästan feminist nu.

Det finns gott om långa män med små penisar. Det minns man från skolidrotten.
Även tvärtom.
Citera
2026-05-06, 00:54
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Nä men helt seriöst. Det är svårt för många kvinnor att hitta en man som kan matcha dem.
Förklaras bra i den här videon.
https://www.youtube.com/watch?v=KBqryAGUl3k
Citera
2026-05-06, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Det finns gott om långa män med små penisar. Det minns man från skolidrotten.
Även tvärtom.

Din empiri är alltså "skolidrotten".

Notera att jag skrev och du citerade:

"Allmänt känt att kvinnor vill ha långa män med stora kukar, knappast provocerande för andra än er med mikroskopiska."

Jag skrev inte att kvinnor vill ha långa män med mikroskopiska.
Citera
2026-05-06, 01:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Men vad tror du? Kvinnor och män som använder dejtingappar är förstås väldigt ytliga och bläddrar på attribut. Jag kan förstå att barn är en dealbreaker IRL
Tjejerna får nog 500+ matchningar om dagen, du får två. Antar de vill grovsortera lite innan de ens ids svara.

Vet inte hur tjejer tänker, men gissar på det i alla fall. Skulle du få 500+ matchningar om dagen skulle du också antagligen vilja smalna av utbudet en smula.
Citera
2026-05-06, 01:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
De har de väl inte. Det är alltid de kortaste blattesnubbarna som har mest våldkapital
Jo, så är det ju. När de har sina bruschur, kusiner och en pistol. Själva är de inte mycket att hänga i julgranen.
Citera
2026-05-06, 01:40
Medlem
Det bara är så. Det är vad kvinnor vill ha. Ni som är kortväxta och/eller lillkuksdrabbade kan alltid kompensera för det och höja alfa-nivån några snäpp genom exempelvis intensiv styrketräning, kampsport och en stor groteskt dieselslukande pickupbil. Listan kan så klart fyllas på med fler saker.

Det kanske känns orättvist att behöva kompensera, men sanningen är att nästan alla människor försöker väga upp för någon egen upplevd brist. Vissa gör det med muskler, andra med pengar, status eller ren självsäkerhet.
Senast redigerad av Chillgren 2026-05-06 kl. 01:46.
Citera
2026-05-06, 01:44
Medlem
Nädå, inte mobbing. Det är ren å skär omogen ytlighet inducerat av tro på tillgång. Ingen väljer nåt sämre så länge de tror sig kunna få nåt bättre.

Det allra viktigaste för en hållbar parbildning, är personlighet. Inte olikt ens närmaste å bästa vänner. Något som inte syns på en dejtingprofil och måste upplevas vid samvaro där man gör saker tillsammans och känner om man trivs i varandras sällskap, möjligen kan liten ledtråd märkas vid ordväxling i text, telefon.

Gå ut på ett större shoppingcenter. Se alla par. Du kommer att se alla möjliga kombinationer av korta/långa, tjocka/smala, fula/snygga, men det är bara visuellt och säger inget om hur de är som person.
Citera
2026-05-06, 02:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dioll99
Det är lätt att tro att kvinnor har det lätt på dejtingsajterna. De kan ställa krav och vara kräsna.

Men baksidan är att de här männen, som lever upp till de höga kraven, spelar i en högre liga och inte är intresserade av kvinnorna - som sedan blir ghostade gång på gång och i längden lider mycket psykiskt.

https://www.dn.se/insidan/ghosting-sa-paverkas-du-nar-dejten-gar-upp-i-rok/

Du menar väl inte att vi ska tycka synd om kvinnor som blir dissade?

Välkommen till.männens värld eftersom de allra flesta män har fått nobben när de har raggat så det är bara nyttigt för kvinnor att hamna i samma situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in