2026-05-05, 20:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du får nog definiera vad en kriminell är helt enkelt.
För vad jag lärt mig är det någon som begår brott och har inget med att bli dömd eller inte att göra.

Per definition så är Patrik kriminell eller har varit.
Då han har begått flertalet brott och dessutom narkotikabrott.
Sara har begått och begår fortfarande brott.
Undanhålla samhället pengar är brott, och de har gjort detta högst medvetet.

Sara är dömd för förtal, detta förtal ligger kvar på sidan hon är ansvarig för, hon är helt medveten att det är förtal. Förtalet är kopplat till ekonomisk vinning.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-05-05 kl. 20:18.
Citera
2026-05-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Vet du inte vad hårklyveri betyder?
Det betyder att du fokuserar på att diskutera småsaker.
Inlägget som det grundar sig i är att Patrik har åkt dit för fortkörning och skulle då vara kriminell. Det tycker inte jag räcker för att kalla någon kriminell. Det är den ursprungliga definitionen.

Kan du inte diskutera det här med Takanashi istället och fråga vad han menade?
Modigt av dig att fortsätta rabbla på när du vet att du inte kan vinna.
Läs ditt inlägg som svar på dig själv.

Det är DU som disskutetar små saker och det är inte det hårklyveri betyder. Det betyder att man rakt av hår på definition eller fakta utan att böja sig eller ge sig för små detaljer.

Som sagt du får använda ett annat ord än kriminell eller visa vad den faktiska definitionen av kriminell är.
Bara för att du anser något bör vara på något sätt betyder det inte att det är så. Samma som att om du tycket det skall vara på något sätt hur fan skall vi veta vad du menar om du brukar ett ord felakitgt?

Men tycker vi potatis detta nu.
(Eftersom jag anser att potatis och lägger är samma sak. Men för att vara tydlig förklarar jag detta för dig så du förstår)
Citera
2026-05-05, 20:22
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Antar det handlar om sekretess. De vill skydda klienterna. Sedan så är de ju en het potatis. De kan mycket väl vara så att kliniken vill hålla det "low key".
Jag antar att du med klienter menar gäddor. Ingenstans har jag hört att vårdinrättningar lämnar ut uppgifter till kreti och pleti om vilka patienter som de tar emot.

Citat:
Dock kanske gamla offer kommer fram genom publiceringen.
De har hållit på i fem år nu. Var är alla domar på identifierade gäddor?
Citera
2026-05-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag antar att du med klienter menar gäddor. Ingenstans har jag hört att vårdinrättningar lämnar ut uppgifter till kreti och pleti om vilka patienter som de tar emot.

De har hållit på i fem år nu. Var är alla domar på identifierade gäddor?
Förutom alla påstådda offer efter fem år. Var är de??
Citera
2026-05-05, 20:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
När polisen blir vassare på att jobba med den nya lagen så kommer det nog bli bra.
Det man får ge Dumpen är att de jagar i hela Sverige, dock verkar risken att fastna vara större i södra.

Det polisens sexgrupp misslyckas med att de bara fångar sexköpare i Stockholmsområdet, så vill man köpa så är det bara att dra därifrån, så ska inte lagbeivran fungera, att man kan undgå upptäckt med strategi. Kommer bli lika illa med gäddor om det blir Simon Häggström som ska sköta verksamheten, han vill inte ge sig ut på turné.
Citera
2026-05-05, 20:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Dock kanske gamla offer kommer fram genom publiceringen.

De jobbar inte på det sättet vad jag läst.
Beskriv logiken så man förstår. Menar du; ser bilden, oj nu minns jag, han knullade mig, jag är ett offer, hjälp vad arg jag blir, jag hatar, han ska döö.
Citera
2026-05-05, 20:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Absolut , men påverkas lidandet positivt eller negativt genom uthängning?
Vad tror du?
Påverkas lidandet positivt eller negativt om en brottsling får fängelse?
Citera
2026-05-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Självklart negativt , men en uthängning skulle göra det ännu värre för närstående. Är det så svårt att förstå?
Redan chocken att en närstående eventuellt sökt en minderårig för sex är ett trauma för sig.
Är det inte tillräckligt och behöver då traumat späs på anser du eller??
Om polisen hanterat det hela hade ingen uthängning skett , men självklart är det jobbigt för de närstående ändå.
Diskuterar vi huruvida brottslingar ska få fängelse eller dumpens uthängningar? Kan du bestämma dig. Sluta att använda dig av fokusförflyttningar om du vill föra en seriös diskussion.
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-05 kl. 21:23.
Citera
2026-05-05, 21:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du verkar inte leva i verkligheten.
Citera
2026-05-05, 21:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Självklart negativt , men en uthängning skulle göra det ännu värre för närstående. Är det så svårt att förstå?
Redan chocken att en närstående eventuellt sökt en minderårig för sex är ett trauma för sig.
Är det inte tillräckligt och behöver då traumat späs på anser du eller??
Om polisen hanterat det hela hade ingen uthängning skett , men självklart är det jobbigt för de närstående ändå.
Diskuterar vi huruvida sexbrottslingar ska få fängelse eller dumpens uthängningar? Kan du bestämma dig. Sluta att använda dig av fokusförflyttningar om du vill föra en seriös diskussion.
Varför ska man försöka förminska och lindra det gäddan har gjort?
Gäddorna har tagit sig till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt vilket de flesta tycker är mycket allvarligt.
Man kan inte släppa loss fångar från fängelset för att lindra för dessa och deras anhöriga.
På samma sätt så får gäddan stå sitt kast och finna sig i att hängas ut.
Många är livrädda för Dumpen vilket kan ha en avskräckande effekt.
Dels att man låter barn och unga vara i fred och dels att man aldrig gör om det igen.
En uthängning tar alltså hårdare på gäddorna än en icke uthängning.
Senast redigerad av MeggieCleary 2026-05-05 kl. 21:28.
Citera
2026-05-05, 21:33
Medlem
Citat:
Varför ska man försöka förminska och lindra det gäddan har gjort?
Gäddorna har tagit sig till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt vilket de flesta tycker är mycket allvarligt.
Man kan inte släppa loss fångar från fängelset för att lindra för dessa och deras anhöriga.
På samma sätt så får gäddan stå sitt kast och finna sig i att hängas ut.
Många är livrädda för Dumpen vilket kan ha en avskräckande effekt.
Dels att man låter barn och unga vara i fred och dels att man aldrig gör om det igen.

Fokusförflyttning igen. Vem har pratat om att förminska eller släppa ut fångar från fängelse?
Har gäddorna överhuvudtaget träffat en minderårig och har ett brott begåtts?
Om vi tror att någon eventuellt ska begå ett brott så ska vederbörande hängas ut och närstående ska lida och bli trakasserade? Tjusig humanistisk inställning i en demokrati. Du hade definitivt passat in i Tyskland på 30-talet, varför inte karriär som lägervakt?
Citera
2026-05-05, 21:47
Medlem
Citat:
Lägervakt?
Tråkigt att du spårar ur i diskussionerna. Du kanske behöver en paus.
Ha en fortsatt fin kväll.

Nu tröt argumenten och det känns igen från tidigare tillfällen från denna dumpenlady med sin ponny. Samma rapande hela tiden och inget nytt på himlapällen , så begränsat och oseriöst.
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-05 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in