2026-05-05, 13:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Som jag skrev tidigare har jag inget emot de andra organisationerna.

Men lite skenheligt att de använder liknande metoder som Dumpen. Dock inte alla metoder.
För att sedan vara emot Dumpen.

Finns för plats för alla som jobbar mot det. Men alla har olika infallsvinklar. Blir ett tomrum om Dumpen försvinner då övriga inte jobbar lika offensivt.
Skenheligt?
Åter igen i Sverige och Europa är det inte praxis att hänga ut brottslingar än mindre icke dömda.
Dessutom har metoden prövats i rätten och Sara har blivit dömd för förtal
Med det som bakgrund framstår det inte som konstigt att seriös organisationer tar avstånd från dumpens metoder och deras kriminella och missbrukande portalfigurer.
Citera
2026-05-05, 13:58
Avstängd
Citat:
Men varför låtsas du vara oförstående då?
Varför ställer du frågor om du vet svaret?

Än har vi inte facit det har bara gått en månad.

För att få dig att vara tydlig och tvingas ut ur dimridåerna som du brukar lägga ut.
Under tiden har ju dumpen hängt ut /avslöjat tre gäddor i veckan? Var är polisens facit under samma tid med den fantastiska lagen??
Ok, så det är "wait and see" som gäller?
Citera
2026-05-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Skenheligt?
Åter igen i Sverige och Europa är det inte praxis att hänga ut brottslingar än mindre icke dömda.
Dessutom har metoden prövats i rätten och Sara har blivit dömd för förtal
Med det som bakgrund framstår det inte som konstigt att seriös organisationer tar avstånd från dumpens metoder och deras kriminella och missbrukande portalfigurer.

Ja falskt att klaga på något sedan använda liknande metoder själv.
Patrik är väl inte kriminell?
Sara är väl F.D kriminell.

Ja det var väntat att Sara skulle bli dömd.
Men det är väl priset som Dumpen får betala för att vara offensiv.
Många som protesterar bryter ju mot lagen i aktioner etcetera.
Ibland är de det som behövs för att få en förändring.
Citera
2026-05-05, 14:01
Medlem
Citat:
För att få dig att vara tydlig och tvingas ut ur dimridåerna som du brukar lägga ut.
Under tiden har ju dumpen hängt ut /avslöjat tre gäddor i veckan? Var är polisens facit under samma tid med den fantastiska lagen??
Ok, så det är "wait and see" som gäller?

Det är väl en smula naivt att anta att lagen ska få jättestort genomslag på en månad.
Polisen måste väl bli varma i kläderna med att jobba på det sättet etcetera.
Citera
2026-05-05, 14:08
Avstängd
Citat:
Ja falskt att klaga på något sedan använda liknande metoder själv.
Patrik är väl inte kriminell?
Sara är väl F.D kriminell.

Ja det var väntat att Sara skulle bli dömd.
Men det är väl priset som Dumpen får betala för att vara offensiv.
Många som protesterar bryter ju mot lagen i aktioner etcetera.
Ibland är de det som behövs för att få en förändring.
Liknande metoder? Uthängningar??
Har han inte kronofogden efter sig?
En del som protesterar ja men inte många , dessutom döms en del av dem för den typen av protester.
Ska jag använda din debatteknik och påpeka att vi inte har pratat om folk som protesterar och bryter mot lagen. Det har ju inget med dumpen att göra.
Känner du igen dig?? Grattis!
Citera
2026-05-05, 14:12
Medlem
Citat:
Liknande metoder? Uthängningar??
Har han inte kronofogden efter sig?
En del som protesterar ja men inte många , dessutom döms en del av dem för den typen av protester.
Ska jag använda din debatteknik och påpeka att vi inte har pratat om folk som protesterar och bryter mot lagen. Det har ju inget med dumpen att göra.
Känner du igen dig?? Grattis!

Nej att luras.

Är man kriminell om man har skulder?

Ja jag menar ju det många klimataktivister döms ju. En del t.om. till fängelse.
Men de är väl sånt man får ta om man verkligen vill ha en förändring.

Vi får se vad straffet landar på för Sara.
Citera
2026-05-05, 14:16
Avstängd
Citat:
Det är väl en smula naivt att anta att lagen ska få jättestort genomslag på en månad.
Polisen måste väl bli varma i kläderna med att jobba på det sättet etcetera.

Jag tänker att det är skillnad mellan jättestort och ingenting, men du kanske inte gör den distinktionen.
Vi är ju alla olika.
Citera
2026-05-05, 14:17
Medlem
Citat:
Jag tänker att det är skillnad mellan jättestort och ingenting, men du kanske inte gör den distinktionen.
Vi är ju alla olika.

När polisen blir vassare på att jobba med den nya lagen så kommer det nog bli bra.
Citera
2026-05-05, 14:29
Avstängd
Citat:
Nej att luras.

Är man kriminell om man har skulder?

Ja jag menar ju det många klimataktivister döms ju. En del t.om. till fängelse.
Men de är väl sånt man får ta om man verkligen vill ha en förändring.

Vi får se vad straffet landar på för Sara.
Nu anser ju dina likar att dumpen inte luras, men det kanske bara är de andra organisationerna som luras.
Åter igen är många kritiker av dumpen för konfrontation utan uthängning. Vad är det du inte förstår här?
Ecpat finansieras av företag och privat personer (precis som dumpen) , men också av stiftelser och myndigheter. Vilka stiftelser och myndigheter finansierar dumpen? Om inte , vad är anledningen tror du?
Ja ,att inte betala sina skulder är kriminellt, därför sker utmätningar av kronofogden.
Senast redigerad av Takanashi 2026-05-05 kl. 14:31.
Citera
2026-05-05, 14:32
Medlem
Citat:
Nej det menar jag inte. Utan att Dumpen jobbar för ett register för dömda sexualförbrytare.
Det har ju ändrat lagstiftningen nu så polisen får mer resurser.

Ja det är väl hårklyveri men att bidra med pengar för att lösa ett gemensamt problem. Tycker jag är att samarbeta. Pengarna går ju till att Dumpen ska fortsätta vara online.

Varför inte införa lagar som i Florida där dömda pedofiler måste ha skyltar vid sina bostäder som informerar om detta? Skulle man dessutom släppa lite på prostitutionslagen så skulle det rädda många barn (i alla fall fiktiva) då 90% av Prussiluskans sexbomber på bloggen egentligen bara är sextörstande och hade satt på torrfittan Greta 81 men Dumpen är den enda som bjuder upp till dans online och då kan "14" glömmas bort en solig dag även om Sara aldrig missar att ta upp det vid "samtalet" och Svullo får skämmas lite inför svenska folket.

Ibland blir det iofs rätt när Dumpen är i farten så dom får väl fortsätta som goodwill.
Citera
2026-05-05, 14:35
Medlem
Citat:
Nu anser ju dina likar att dumpen inte luras, men det kanske bara är de andra organisationerna som luras.
Åter igen är många kritiker av dumpen för konfrontation utan uthängning. Vad är det du inte förstår här?
Ecpat finansieras av företag och privat personer (precis som dumpen) , men också av stiftelser och myndigheter. Vilka stiftelser och myndigheter finansierar dumpen? Om inte så varför tror du??
Ja ,att inte betala sina skulder är kriminellt, därför sker utmätningar av kronofogden.

Ja jag förstår att de blir problematiskt när du inte får debattera mot din halmgubbe.

Men dumpen jobbar ju för ett register som jag skrivit tidigare. Därför hänger de ut gäddorna.
Men visst om Child10 t.ex.. vill göra på dit sätt finns de väl inget som stoppar dem?

Att vara skyldig pengar är en civilrättslig fråga, inte ett brott.

Kronofogden är inte polisen.
Citera
2026-05-05, 14:46
Avstängd
Citat:
Ja jag förstår att de blir problematiskt när du inte får debattera mot din halmgubbe.

Men dumpen jobbar ju för ett register som jag skrivit tidigare. Därför hänger de ut gäddorna.
Men visst om Child10 t.ex.. vill göra på dit sätt finns de väl inget som stoppar dem?

Att vara skyldig pengar är en civilrättslig fråga, inte ett brott.

Kronofogden är inte polisen.
Jag debatterar redan med en halmgubbe och rysstroll.
Ok, så detta register ska ersätta uthängningarna menar du?
Inte brott enligt brottsbalken, men drabbas av utmätning alternativt skadestånd.
Rattfylleri är ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in