2026-05-05, 12:32
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det journalistiska arbetet här hade ju varit att gå igenom alla kommentarer och se vem som skrivit och vad de skrivit. Här presenteras en kommentar som visserligen är rasistisk men som är en sorts rasism som är mycket vanlig i världen.
Tanken att man inte ska gifta sig med utomstående är central inom många folkgrupper. Vi har ju sett hur det går för många invandrartjejer i Sverige som skaffar svenska pojkvänner. Hedersmord.
Men jag är säker på att det bland de allra flesta folkgrupper i världen finns ett motstånd mot blandning av den här sorten.

Det gör inte rasismen bra men det finns en skillnad i rasism av typen "de är undermänniskor" och rasism av typen "de borde hålla sig där borta och låta oss vara i fred".
Citera
2026-05-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Vad är det för fel på att vilja bevara sin särart, kultur, sociala strukturer och sitt samhälle i en värld där de flesta är för dumma för att ens lyckas lära sig förstå de mest grundläggande sakerna?
Vilken kultur är det du pratar om?
Citera
2026-05-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Vad är det för fel på att vilja bevara sin särart, kultur, sociala strukturer och sitt samhälle i en värld där de flesta är för dumma för att ens lyckas lära sig förstå de mest grundläggande sakerna?
Hur stör det din särart att dessa två bor tillsammans?
Citera
2026-05-05, 14:09
Medlem
Historiskt har utbyte av kulturer och människor berikat.. läs Svensk Historia... utan Tyskar skulle ex Visby fortfarande vara en sömnig håla för torskfiskare. Stockholm fick sin karaktär på Medeltiden från utländska influencer

Jag har jobbat i Västra Värmland..., värre inavel får man leta efter..

OBS, Tror ingen tycker den senaste 20 årens massinvadring varit bra..., men det är en annan fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det journalistiska arbetet här hade ju varit att gå igenom alla kommentarer och se vem som skrivit och vad de skrivit. Här presenteras en kommentar som visserligen är rasistisk men som är en sorts rasism som är mycket vanlig i världen.
Tanken att man inte ska gifta sig med utomstående är central inom många folkgrupper. Vi har ju sett hur det går för många invandrartjejer i Sverige som skaffar svenska pojkvänner. Hedersmord.
Men jag är säker på att det bland de allra flesta folkgrupper i världen finns ett motstånd mot blandning av den här sorten.

Det gör inte rasismen bra men det finns en skillnad i rasism av typen "de är undermänniskor" och rasism av typen "de borde hålla sig där borta och låta oss vara i fred".
Citera
2026-05-05, 15:26
Medlem
Hur ser en "rasiststorm" ut - rent geometriskt?
Tänker mig en slags "myrkrig" ni vet som var med på 80-talet när man slog igång TV:n och antennsladded hade ramlat ur vägguttaget för att man däcket där föregående dag innan man nådde fram till soffan.

Så om man "möts av en rasiststorm" torde det innebära att ett myller av svarta och vita prickor som stormaktigt slåss mot varandra möter en, eller kanske t.o.m. jagar en. Hemskt. Jag blir rädd.
Citera
2026-05-05, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För att den ger ju en missvisande bild om man nu verkligen blev utsatt för en "rasiststorm".
Lär dig läsa. Den ger ingen missvisande bild.

Om det i en artikel skrivs typ ”många dödsoffer i terrorattack” så behöver man inte namnge 7 dödsoffer eller visa bilder på dessa. Man fattar ändå att det iaf är fler än 5 som mulat.

Huruvida saker som skrivs sedan är sanna eller ej är en annan sak. Man kan ju lätt författa 3 egna rasistiska kommentarer om man så vill.

Du är ute och seglar helt enkelt.
Citera
2026-05-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nej, du verkar snarare ha fått en fixidé. Du projicerar. Nästan som en fetish du har. Anekdotiska upplevelser betyder ingenting i sammanhanget så länge det finns fakta och statistik.

Vita kvinnor vill generellt och i hög grad inte ha med svarta män att göra. Det visar sig i statistiken i både dejting appar, blandade parförhållanden, undersökningar om preferenser och i forsking om fenomenet white flight.

Det spelar ingen roll hur irriterad du blir över Konta Kinte och hans andrahandsluder på tunnelbanan eller om Golibie från Nigeria knullade ditt livs kärlek.

Varför tar du inte dessa brudar av dem om det är så viktigt för dig? Det är kanske dig de inte vill ha? Du blir brädad av Omongo från Afrika. Du är en gnällande beta cuck.

Sluta lev kvar i incelpropaganda från 90talet. Det är exakt motsatsen det bevisar. Acceptera att svenska blonda brudar tycker negrer med underbett är pojkvännsmaterial medans brudarna från alla andra folkgrupper i sverige ser dom ej värda att vara med. Svenska brudar har ett fel i genstegen helt enkelt. Problemet kan ej lösas ifall vi inte accepterar det är ett problem.
Citera
2026-05-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Bra spaning!

Svenskarna är (tyvärr) ett av de minst rasistiska folken. En svart på Balkan är en apa på bakbenen, ungefär så.

Inte bara på Balkan. På mitt förra jobb hade vi en kurd som teamleader.
Sa till honom: På måndag kommer det en ny kille som skall göra praktik.
Han går på xxx linjen på xxx skola, han heter Momodo ceesay jeng.

- Va ?

- Ja han heter det !

- Vafan, hade jag velat jobba på zoo så hade jag väl sökt det inte hit.
Citera
2026-05-05, 16:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Inte bara på Balkan. På mitt förra jobb hade vi en kurd som teamleader.
Sa till honom: På måndag kommer det en ny kille som skall göra praktik.
Han går på xxx linjen på xxx skola, han heter Momodo ceesay jeng.

- Va ?

- Ja han heter det !

- Vafan, hade jag velat jobba på zoo så hade jag väl sökt det inte hit.

Tack för garvet!

Får väl dela med mig lite... min favoritrasse bland Balkanfolk var en serb som låg mittemot mig på sjukan. Han talade bl a om en manlig svart SSK (f ö en vederhäftig kille) som en "apa". Jag brukade roa (och oroa!) mina medpatienter genom att imitera allt och alla. När läkarna (plus SSK och USK) går ronden ropar serben glatt till mig, "Gogge, gör din Hitler". Absolut inte för att sätta mig på pottan, han hade helt enkelt nollkoll!
Citera
2026-05-05, 17:26
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av signal1
Varför i hela fridens namn väljer en europeisk människa att para sig med en neger? Avkomman blir ju helt olik en själv. Tänk efter före för guds skull. Så svårt är det inte att hitta en partner av samma ras.
Lösningen är att avskaffa den kvinnliga rösträtten och ge fadern fullt förmyndarskap över dottern tills hon är gift med en arisk hanne.

Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
varför skämmas?
För att du smutsar ner ditt folks DNA-pool.

Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Hur stör det din särart att dessa två bor tillsammans?
Den germanska kvinnan begår folkförräderi genom att slösa bort sin germanska livmoder på en afrikansk hanne. Vi kan inte låta henne mörda vårt folk, utan får helt enkelt omyndigförklara henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Sluta lev kvar i incelpropaganda från 90talet. Det är exakt motsatsen det bevisar. Acceptera att svenska blonda brudar tycker negrer med underbett är pojkvännsmaterial medans brudarna från alla andra folkgrupper i sverige ser dom ej värda att vara med. Svenska brudar har ett fel i genstegen helt enkelt. Problemet kan ej lösas ifall vi inte accepterar det är ett problem.
Kan det bero på alla Kalergi-reklamer där det ALLTID är en vit hona med en svart hanne.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-05-05 kl. 17:37.
Citera
2026-05-05, 17:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Lär dig läsa. Den ger ingen missvisande bild.

Om det i en artikel skrivs typ ”många dödsoffer i terrorattack” så behöver man inte namnge 7 dödsoffer eller visa bilder på dessa. Man fattar ändå att det iaf är fler än 5 som mulat.

Huruvida saker som skrivs sedan är sanna eller ej är en annan sak. Man kan ju lätt författa 3 egna rasistiska kommentarer om man så vill.

Du är ute och seglar helt enkelt.

Det är viss skillnad på en bekräftad terrorattack och en påstådd rasistattack.
Citera
2026-05-05, 18:12
Medlem
Har vänner från Burundi, Sydafrika, Rwanda och Sierra Leone och alla säger samma sak...
- Somalier är Afrikas råttor! Gör inga affärer med dom och ha dom inte som grannar.
Är det rasism eller bara livserfarenheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in