2026-05-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
De visste jag, men ville kolla vad du vet. I Sverige och Europa gäller principen att inte hänga ut brottslingar för allmänheten , däremot kan vi i Sverige begära ut domar om vi känner till ärendenummer.
Vidare förstår jag att det gäller dömda sexualförbrytare och inte icke dömda som chattat med fiktiva barn . Menar du att de snart 800 uthängda ska finnas i ett register tillgängligt för allmänheten trots att de inte ens är dömda?
Jag skänker pengar till olika organisationer , men uppfattar inte det som något samarbete .
Om jag aktivt deltog i deras arbete skulle jag definiera det som samarbete.
Vilka andra deltar dagligen i samarbete med dumpen ? Så alla som swishar samarbetar också ?
Intressant definition av samarbete.

Nej det menar jag inte. Utan att Dumpen jobbar för ett register för dömda sexualförbrytare.
Det har ju ändrat lagstiftningen nu så polisen får mer resurser.

Ja det är väl hårklyveri men att bidra med pengar för att lösa ett gemensamt problem. Tycker jag är att samarbeta. Pengarna går ju till att Dumpen ska fortsätta vara online.
Citera
2026-05-05, 13:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Nej det menar jag inte. Utan att Dumpen jobbar för ett register för dömda sexualförbrytare.

Ja det är väl hårklyveri men att bidra med pengar för att lösa ett gemensamt problem. Tycker jag är att samarbeta. Pengarna går ju till att Dumpen ska fortsätta vara online.
Mer resurser? Kan du utveckla?
Det är tydligt att vi har olika uppfattning om vad ett reellt samarbete är.
När jag samarbetar med mina kollegor, så innebär det inte att jag swishar pengar till dem.
Citera
2026-05-05, 13:28
Medlem
Citat:
Mer resurser? Kan du utveckla?
Det är tydligt att vi har olika uppfattning om vad ett reellt samarbete är.
När jag samarbetar med mina kollegor, så innebär det inte att jag swishar pengar till dem.

Det är ett hjälpmedel att polisen får jobba mer offensivt.

Samarbetar ni inte så förlorar nog företaget pengar på att inget jobb blir gjort. Eller?
Låg nivå på debatten när vi diskuterar hårklyveri dock.
Men du har väl slut på argument antar jag.
Citera
2026-05-05, 13:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

USAs unika idé att registrera övervaka, det kan man undra över, varför de har valt just det systemet, vad är historian bakom det. Tror det har med att de är så religiösa och använder sitt förakt mot sex innan äktenskapet för att ha implementerat detta, religiösa är inte varken bättre eller sämre i detta fall.

Jag betackar mig för religiös påverkan.
Citera
2026-05-05, 13:32
Avstängd
Citat:
Nej men du skrev kring organisationerna vid sidan av Dumpen.
De jobbade på liknande sätt.

Sidan finns fortfarande uppe. Gå in om du är intresserad på riktigt.
Liknande sätt? Uthängningar??
Citera
2026-05-05, 13:33
Medlem
Citat:
Liknande sätt? Uthängningar??

De lurades.
Alltså mer offensivt.
Citera
2026-05-05, 13:33
Avstängd
Citat:
Det är ett hjälpmedel att polisen får jobba mer offensivt.

Samarbetar ni inte så förlorar nog företaget pengar på att inget jobb blir gjort. Eller?
Låg nivå på debatten när vi diskuterar hårklyveri dock.
Men du har väl slut på argument antar jag.

Vilket hjälpmedel??
Du har hela tiden så generell och undvikande. Varför?? Rysstroll??
Citera
2026-05-05, 13:36
Medlem
Citat:
Vilket hjälpmedel??
Du har hela tiden så generell och undvikande. Varför?? Rysstroll??

https://dumpen.se/2026/03/17/lex-dumpen-kommer-nagot-egentligen-att-forandras/

Citat:
I korta drag innebär lagändringen att polisen får större möjligheter att arbeta mer offensivt mot personer som söker barn i sexuellt syfte på nätet. Metoder som tidigare varit juridiskt svåra att använda – där polisen själva går in i chattar och utger sig för att vara barn – ska nu kunna användas i större utsträckning.
Citera
2026-05-05, 13:39
Avstängd
Citat:
De lurades.
Alltså mer offensivt.

Fortfarande inga uthängningar och det är det väsentliga. Jag och många andra i tråden förespråkar konfrontation utan uthägningar. Intressant att du tydligen också tycker det är bra eller var det bara ett misslyckat försök från din sida.
Citera
2026-05-05, 13:42
Avstängd
Citat:
https://dumpen.se/2026/03/17/lex-dumpen-kommer-nagot-egentligen-att-forandras/

Jag känner till den tandlösa lagen som dumpen har gjort en stor sak av. Den har nu varit i kraft drygt en månad och under tiden har dumpen hängt ut tre stycken i veckan. Ser vi något revolutionerande resultat av den lagen för tillfället?
Citera
2026-05-05, 13:42
Medlem
Citat:
Fortfarande inga uthängningar och det är det väsentliga. Jag och många andra i tråden förespråkar konfrontation utan uthägningar. Intressant att du tydligen också tycker det är bra eller var det bara ett misslyckat försök från din sida.

Som jag skrev tidigare har jag inget emot de andra organisationerna.

Men lite skenheligt att de använder liknande metoder som Dumpen. Dock inte alla metoder.
För att sedan vara emot Dumpen.

Finns för plats för alla som jobbar mot det. Men alla har olika infallsvinklar. Blir ett tomrum om Dumpen försvinner då övriga inte jobbar lika offensivt.
Citera
2026-05-05, 13:44
Medlem
Citat:
Jag känner till den tandlösa lagen som dumpen har gjort en stor sak av. Den har nu varit i kraft drygt en månad och under tiden har dumpen hängt ut tre stycken i veckan. Ser vi något revolutionerande resultat av den lagen för tillfället?

Men varför låtsas du vara oförstående då?
Varför ställer du frågor om du vet svaret?

Än har vi inte facit det har bara gått en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in