2026-05-05, 08:31
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag har alltid varit bitter. Först var jag bitter för att jag inte kunde hitta någon tjej. och sen när jag väl hittade en så blev jag bitter pga att vi inte kunde få några barn. Vissa av oss ska tydligen bara gå och vara bittra hela livet, det är meningen lixom.

Att gå och gnälla om det gör absolut ingen skillnad, men vad ska man göra? Ska man starta om igen? Bryta upp allt? Köpa en ny fru?

Ja, du får nog köpa en ny, och ta det som det kommer?
Citera
2026-05-05, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Det är inte många som vågar att säga att de känner en viss bitterhet, men creds till dom som faktiskt vågar.

Ni andra, vi vet att ni lever i förnekelse, sluta spela.

Absolut den mest korkade kommentaren, vi som frivilligt är barnlösa är fullt medvetna om våra val, därav ingen förnekelse.
Varför är ni så förbannat korkade?
Citera
2026-05-05, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Ni kommer leva ensamma utan barnbarn när ni blir äldre och dö helt miserabla med ångest och ångra er djupt.

Ingen som skaffar barn ångrar sig. Det är alltid det största som hänt för alla. Om man inte är psykopat. Det positiva väger alltid över det negativa. Detta förstår man inte förrän man skaffar barn. En stor familj med många barn som sen får barnbarn förgyller och berikar livet för alla. Det är så vi människor fungerar. Det är naturligt. Att inte vilja ha barn är onaturligt.

Ni är egoistiska narcissister. Ni har bara fått en fixidé. Ni må ha det trevligt på semestern nu, men det är bara flyktigt. Naturen kommer ta er ändå och visa sin rättvisa. Nu kommer ångra er djupt.

Ja - huvudet på spiken.

Jag är närmare 50 år och har barn - om jag av någon anledning INTE skulle haft barn så hoppas jag att jag inte skulle vara en sådan person som satt och argumenterade som vissa i tråden gör.

Givetvis skulle vissa saker vara enklare och bättre - Ooo jag kan resa - oo jag kan åka motorcykel - oo jag kan enklare spendera många timmar på någon hobby!!! - men jämfört med barn så är det ju inte värt något.

Ingen ångrar att de skaffar barn förutom psykopater och då är det dig det är fel på - inte barnen, din partner eller samhället.
Citera
2026-05-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppilandkalle
Jag börjar närma mig en ålder då det är lite "sista chansen" att skaffa barn med min sambo.
Dock har jag ingen direkt längtan efter barn och har aldrig haft, hade jag vetat att man kan skaffa barn i 20år till så hade jag utan tvekan ha velat vänta.
Vad jag är rädd för är att jag plötsligt ska vakna upp i övre medelåldern, ensam och deprimerad med en otrolig saknad efter barn medans mina vänner lever på sina familjeliv.

Så ni som är där eller kanske i samma läge som mig, hur känner ni? Behöver vidga mina perspektiv

Vem vill ha barn
2026
Glad slippa bekymmer växa upp i denna skit värld
Vill man inte
Citera
2026-05-05, 08:39
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Ni kommer leva ensamma utan barnbarn när ni blir äldre och dö helt miserabla med ångest och ångra er djupt.

Ingen som skaffar barn ångrar sig. Det är alltid det största som hänt för alla. Om man inte är psykopat. Det positiva väger alltid över det negativa. Detta förstår man inte förrän man skaffar barn. En stor familj med många barn som sen får barnbarn förgyller och berikar livet för alla. Det är så vi människor fungerar. Det är naturligt. Att inte vilja ha barn är onaturligt.

Ni är egoistiska narcissister. Ni har bara fått en fixidé. Ni må ha det trevligt på semestern nu, men det är bara flyktigt. Naturen kommer ta er ändå och visa sin rättvisa. Nu kommer ångra er djupt.

Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Ja - huvudet på spiken.

Jag är närmare 50 år och har barn - om jag av någon anledning INTE skulle haft barn så hoppas jag att jag inte skulle vara en sådan person som satt och argumenterade som vissa i tråden gör.

Givetvis skulle vissa saker vara enklare och bättre - Ooo jag kan resa - oo jag kan åka motorcykel - oo jag kan enklare spendera många timmar på någon hobby!!! - men jämfört med barn så är det ju inte värt något.

Ingen ångrar att de skaffar barn förutom psykopater och då är det dig det är fel på - inte barnen, din partner eller samhället.

Det ska till en narcissistisk psykopat för att berätta för människor med fri vilja att de "vill fel".
Är det sådär föräldrar är så vill jag absolut inte bli en.
Citera
2026-05-05, 08:54
Medlem
Comitiums avatar
Jag ångrar att jag inte tidigt investerade i aktier i vapenindustrin, typ Saab, vars värde ökat med 800 % de senaste åren.
Citera
2026-05-05, 09:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storebror007
Vem vill ha barn
2026
Glad slippa bekymmer växa upp i denna skit värld
Vill man inte
Skulle inte vilja vara barn och växa upp i den här världen om är nu tur att jag är gammal

Tråden är väldigt intressant att följa ena lägret är barnfamiljer ilskna som fan

Det andra lägret är dom som inte har barn lugnare tänker på barnens uppväxt

Diskussion är som den ska vara i alla läger men att det är så många som mig som valt bort barn på grund av samhällets utveckling och världen ser ut gör mig imponerad.

Ångrar inte att jag är barnlös, jag är glad att vara barnlös och är inte ett dugg orolig för att sitta ensam utan besök på äldre dagar
Citera
2026-05-05, 09:05
Medlem
Wyrdkins avatar
Jag har minst 12 barn. Uppfostrade 5 av dessa. Får ångest av ens tanken på att jag inte skulle haft barn.

Däremot ska jag erkänna att det var tufft ibland, särskilt att vara så låst vid semestrar.

Nästan roligare nu med barnbarn
Citera
2026-05-05, 09:06
Medlem
Ja det är ju ren lättja.
Du behöver bara ta hand om dig själv och har pengar å tid till att göra det du önskar.

Lättja

Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Hur? Vad menar du ens?
Citera
2026-05-05, 09:11
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja det är ju ren lättja.
Du behöver bara ta hand om dig själv och har pengar å tid till att göra det du önskar.

Lättja

Så du har inte pengar och tid att tälta med din son? Och det är heller inte det du önskar?
Annars ser jag ingen skillnad på din "utmaning" och min "lättja"
Citera
2026-05-05, 09:18
Medlem
Jo det är ju gratis.

Haha säger du inte ser nån skillnad och nämner samtidigt den huvudsakliga skillnaden.
Klipsk

Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Så du har inte pengar och tid att tälta med din son? Och det är heller inte det du önskar?
Annars ser jag ingen skillnad på din "utmaning" och min "lättja"
Citera
2026-05-05, 09:22
Medlem
En del av mig hade velat ha egna barn, hade kunnat hitta på mängder med saker samt så hade man inte varit så ensam som man är idag.

Nu har jag sju syskonbarn som jag gillar att skämma bort, har även ett litet sparande åt dessa sju syskonbarn som är allt mellan ca 7-28 år.

Några egna barn lär det aldrig bli, vet inte om jag skulle palla att leva ihop med någon annan. Är rätt skönt att vara fri och slippa alla dessa måsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in