2026-05-03, 12:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag förstod det när jag läste ditt inlägg, då påståendet att CK bar skottsäker väst är en äkta foliehattsteori.

Såg ut som om kulan stusade högt upp på bröstkorgen och sedan gick in i halsen. Det var ett initialt intryck. Har inte hängt med sedan dess.

Skytten och vapnet blev lokaliserade, precis som med Oswald. Vad mer kan man göra?
Citera
2026-05-03, 12:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Såg ut som om kulan stusade högt upp på bröstkorgen och sedan gick in i halsen. Det var ett initialt intryck. Har inte hängt med sedan dess.

Skytten och vapnet blev lokaliserade, precis som med Oswald. Vad mer kan man göra?
För att få en 30.06 Springfield att så krävs det att den träffar naken metall I vinkel. Finns inget som tyder på att CK bar ett hårt kroppsskydd av något slag. Särskilt inte en level III-platta med tillhörande platecarrier under den tishan. Det hade synts på flera ställen. Bara plattan är fem cm tjock.
Citera
2026-05-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Hade något exploderat under T-shirten hade man inte behövt leta plastbitar på marken eftersom de plastbitarna hade trasat sönder T-shirten på vägen ut. Det här är grundläggande fysik.
Bra, då redovisar du sagda "grundläggande fysik" med beräkningar som bevisar det.

Citat:
Men i så fall är det helt ologiskt att man skulle ha någon sort sprängladdning som utlöses av akustiken från en gevärskula på plats redan innan. Då skulle man väl inte ens avfyra ett gevär som skickade iväg en kula mot CK.
Poängen är att gevärsskottet dels triggar utlösningen av explosionen, dels därmed maskerar ljudet från explosionen och dels slutligen gör det möjligt att skylla på ännu en 'lone nut patsy' som avledare från de verkliga skyldiga och deras motiv.

Gevärsskottet riktades inte mot CK, förmodligen för att det var för mycket folk i vägen huller om buller runt CK. En teori som Bray har tittat på och tycks gilla är att skottet riktades ovanför tältställningen som CK befann sig under mot en 'ballistisk box' placerad i det bakre utrymmet av en van parkerad på parkeringsplatsen bakom eventet.

För att ligga så nära som möjligt med skottet och dess audio och hur det uppfattas/registreras av publik och video/audio.

Citat:
Dessutom var det ju helt fritt skottfält från där skytten befann sig
Nej. Se ovan.

Citat:
och han kunde ju bevisligen ta sig därifrån utan att bli arresterad.
Ja, det var därför som taket i fråga valdes ut.
- Det gick en trappa hela vägen upp till taket.
- Det var det enda tak som hade uppsikt över eventet och podiet.
- Skytten hade fri lejd åt motsatt håll.
(Kan ses hoppa ner från taket i en övervakningskamera.)

Citat:
Det var väl dessutom bara ca 130 meter till där skytten befann sig, det är ett _mycket_ enkelt skott. Jag hade gjort det med öppna riktmedel, med kikarsikte hade jag träffat en femkrona.
Ja, men det fanns fullt med UVU-elever, TPUSA-aktivister, ljudtekniker, säkerhetspersonal, etc, som inte gick att kontrollera fullt ut.

Folk framför. Folk bakom.

Citat:
Jag tror att du övertänker det här,
Nej. Jag utgår ifrån att det omöjligt kan ha varit en gevärskula med kalibern .30-06 avlossad från Mauser 98 som träffade och dödade CK.

Brays förklaringar och beräkningar är därmed så här långt de mest rimliga alternativa förklaringarna till vad som faktiskt hände på plats under mordet.

Citat:
hade man velat att det skulle se ut som att han träffades med ett gevär hade man helst enkelt skjutit honom med gevär istället för att använda någon sorts exploderande mikrofon som sprängs samtidigt som ett gevär avfyras och inte ger några som helst splitter.
Se ovan (för mycket folk...)

Citat:
Var finns den teknologin och var har den använts tidigare?
Vilken teknologi? Att med audio med specifika egenskaper signalera till en ljudmottagare (finns redan i en trådlös mikrofon) som i sin tur signalerar till en tändhatt att trigga en explosion av 2 gram shape charged pentyl i mikrofonens batteriutrymme?

Ser ut som vilken hobby-nisse som helst kunde mickla ihop på en kafferast?!

Citat:
Ja, Israel attackerades av sina grannländer direkt när de bildades. Då tog de kontroll över en del land.

Det fanns innan 1948 en hel del judar i Israel och även i grannländerna (där de blev utslängda från när Israel bildades), landet hette från början Judea.
Det kvittar hur du vrider och vänder på förloppen, när till och med Wikipedia hyfsat korrekt redovisar hur det faktiskt gick till.

I princip ALL den mark som dagens Israel finns på var palestinsk mark post WWII (zionisterna ägde endast ca 7% av Palestinas mark vid utropandet av Israel). Mark som zionisterna har stulit och etniskt rensat på ursprungsbefolkningen, palestinierna.

Försök nu förställa dig att det hela istället hade hänt i Sverige.

Citat:
Just nu har vi två läger:
1. Israel skall få finnas utan att bli attackerade.
2. Alla judar skall ut från Israel

Det är inte direkt svårt att se vilken den rimliga hållningen är här.
Nej, det finns inte bara två möjliga lösningar på skiten.
1. Det verkliga historiska förloppet måste erkännas av båda parter.

2. En kompromiss måste till som går att leva med för båda parter.
Något som zionisterna har vägrat att gå med på sedan utropandet av deras etniskt rena judiska stat på mark tillhörande palestinierna.
Citera
2026-05-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Såg ut som om kulan stu[d]sade högt upp på bröstkorgen och sedan gick in i halsen. Det var ett initialt intryck. Har inte hängt med sedan dess.
Nej, en kula med kalibern .30-06 avlossad från ett Mauser 98 studsar knappast när den träffar huden på en levande människa.

Citat:
Skytten och vapnet blev lokaliserade, precis som med Oswald.
Vare sig Oswald eller TR lokaliserades på brottsplatsen. Det mesta tyder på att även TRs bössa, precis som Oswalds (påstådda) dito, planterades av förövarna och/eller element inom respektive ansvarig utredning.

Citat:
Vad mer kan man göra?
Det som skiljer utpekandena av Oswald vs. TR är att TR fortfarande är vid liv och att det därmed blir en gängse mordutredning följd av en gängse rättegång där den utpekade har rätt till all bevisning som åklagare avser att lägga fram utöver all den bevisning som dennes försvar självt lyckas lokalisera.

Som sagt, jag befarar att TR kommer att självmördas för att därmed förhindra en riktig rättsprocess.

Då blir allt möjligt. SOP.
Citera
2026-05-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då redovisar du sagda "grundläggande fysik" med beräkningar som bevisar det.
Det är just detta som så gott som totalt saknas av Jon Aaron Bray.
Och bevisen som visas, har, brister, till och med grova fel.
Citera
2026-05-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det är just detta som så gott som totalt saknas av Jon Aaron Bray.
Och bevisen som visas, har, brister, till och med grova fel.
Jag redovisar efter bästa förmåga det Brady har kommit fram till och är det någon som till äventyrs menar att ditten eller datten är omöjligt, be my guest, jag är idel öra, men se då till att du har något mer än patetiska affirmationer med noll substans.

Igen:

Mitt utgångsläge är att den officiella förklaringen av vad som skedde inte går att förena med vad som är känt. T.ex.
- Videomaterialet från mordet går ej att förena med en gevärskula med kalibern .30-06 avlossad från en Mauser 98.

- Den påstådda skytt, TR, som hoppar ner från det utpekade taket har inget Mauser 98 i händerna, kläderna eller ryggsäcken, vilket innebär att han måste ha hunnit skruva isär det innan han började springa över taket och därpå hoppa ner för att fortsätta flykten. Men då infinner sig frågan om varför han i så fall skruvade ihop geväret igen innan gömde det under några buskar längs flyktvägen.
Det finns mycket mer, men börja där för nu.

Låt se.
Citera
2026-05-04, 14:53
Medlem
Citat:
Jag redovisar efter bästa förmåga det Brady har kommit fram till och är det någon som till äventyrs menar att ditten eller datten är omöjligt, be my guest, jag är idel öra, men se då till att du har något mer än patetiska affirmationer med noll substans.

Igen:

Mitt utgångsläge är att den officiella förklaringen av vad som skedde inte går att förena med vad som är känt. T.ex.
- Videomaterialet från mordet går ej att förena med en gevärskula med kalibern .30-06 avlossad från en Mauser 98.

- Den påstådda skytt, TR, som hoppar ner från det utpekade taket har inget Mauser 98 i händerna, kläderna eller ryggsäcken, vilket innebär att han måste ha hunnit skruva isär det innan han började springa över taket och därpå hoppa ner för att fortsätta flykten. Men då infinner sig frågan om varför han i så fall skruvade ihop geväret igen innan gömde det under några buskar längs flyktvägen.
Det finns mycket mer, men börja där för nu.

Låt se.

Åhh nej du.
Kolla först på Jon Aaron Brays felaktigheter. Du kommer att finna en hel drös.

Angående Mauser 98, så finns det exempel som har snabbkoppling.
Om jag minns rätt, så har jag visat en eller två exempel tidigare.
Citera
2026-05-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Åhh nej du.
Kolla först på Jon Aaron Brays felaktigheter. Du kommer att finna en hel drös.
Vilka felaktigheter?

Citat:
Angående Mauser 98, så finns det exempel som har snabbkoppling.
Om jag minns rätt, så har jag visat en eller två exempel tidigare.
Hade TRs Mauser den funktionen menar Du?
Citera
2026-05-04, 16:53
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Hade TRs Mauser den funktionen menar Du?
Ja.
Citera
2026-05-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Ja.
Bra, då har du en källa.
Citera
2026-05-04, 18:36
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Bra, då har du en källa.
Beroende lite på modell behöver du lossa tre skruvar för att lyfta ur hela geväret från kolven. Går på någon minut. Men jag är inte helt säker på att han inte har med sig geväret i full storlek när han hoppar, det är rätt taskig kvalitet på de bilderna och han bär något som hänger ner vid hans ben i den senare filmsekvensen.

Men du och Bray tror ju trots allt att ett gevär avfyrades från platsen där man påstod. Ligger det kvar på taket då? Eller är det ytterligare ett antal poliser och utredare som undersökte taket som också är med på konspirationen?
Citera
2026-05-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Beroende lite på modell behöver du lossa tre skruvar för att lyfta ur hela geväret från kolven. Går på någon minut.
Det var TRs "grandaddys" gevär innan han skänkte det till sin sonson. Finns inga uppgifter på att det skulle ha de egenskaper du tycks föreslå.

Hur långt är geväret efter "lyftet"?

Varför skruvade TR i så fall ihop det igen innan han gömde det under några buskar längs flyktvägen?

Citat:
Men jag är inte helt säker på att han inte har med sig geväret i full storlek när han hoppar, det är rätt taskig kvalitet på de bilderna och han bär något som hänger ner vid hans ben i den senare filmsekvensen.
Nej, personen i videon kan omöjligt ha ett monterat Mauser 98 i ryggsäcken, händerna eller annanstans på kroppen.

Förmodligen inte nedmonterat heller (letar bilder).

Citat:
Men du och Bray tror ju trots allt att ett gevär avfyrades från platsen där man påstod. Ligger det kvar på taket då? Eller är det ytterligare ett antal poliser och utredare som undersökte taket som också är med på konspirationen?
Det är inte känt vilket gevär skytten använde. Det finns ihopfällbara kompakta varianter som får plats i den ryggsäck som syns i videon.

Candace Owens har intervjuat en tillverkare av just sådana gevär, men då främst för att denne hade haft en rad obehagliga episoder med en viss pastor Victor Marx med kopplingar till Erika Kirk.
Senast redigerad av onopono 2026-05-04 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in