2026-05-03, 18:29
  #445
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Alltså tycker du att män skall TVINGAS in i fasta relationer om de skall få sex?
Hur skiljer du på tvång och ansvar? Gör du ens det?
Citera
2026-05-03, 18:30
  #446
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jaha, ytterligare en stolle alltså?

Och varför jag är så osäker beror säkert på att jag har någon diagnos.
Ja som sagt de senaste åren har jag legat med noll men kunnat ligga med 100tals. Totalt innan dess hade jag legat med 20 kvinnor.

Du behöver förbättra din läsförståelse vännen.
Citera
2026-05-03, 18:31
  #447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej det är inte bra ,politikerna borde jobba ner det till mycket lägre.

Tidö-partierna har gjort så att situationen har blivit lite bättre 2025 kom det lite fler kvinnor i denna grupp som vi pratar om och det är viktigt att denna process fortsätter:

En normalisering av mängden män skulle ge omkring 3-5 % fler män som får relationer i gruppen som tråden handlar om.

Fast jag tror inte på att 100% av befolkningen ska ingå i parförhållande. Det kommer nog alltid vara typ 10% män och 10% kvinnor som står utanför. Tex av hög ålder och änka/änkling eller diagnos, typ. Autism nivå 3 och IF. Eller svårt missbruk, som suddat ut stora delar av hjärnan och personligheten.

Har 90% av Sveriges befolkning förhållande, så är det en hög siffra!
Citera
2026-05-03, 18:31
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ah! Då kör vi en metafor, så du kanske förstår: Det står dig fritt fram att välja en 38-årig medioker kvinna. Varför gör du inte det? Kanske för att du vill vara fri för snygga 20-29 åriga kvinnor du tror dig ha en chans på! Men om alla 20-29 är upptagna och likaså alla 30-37 åringar. Så kommer till slut den mediokra 38-åringen vara ner intressant för dig, när suget efter sex och närhet blir tillräckligt stort.

Likaså är det för kvinnor! Tror de att de har en chans på topp 60% männen, så vill de ju vara fria för dessa. Men skulle topp 60% männen vara upptagna I monogama förhållanden med topp 60% kvinnorna. Så skulle 40% kvinnorna till slut börja snegla på 40% männen, när suget efter kärlek, närhet och sex blir tillräckligt stort.

Det är alltså upp till topp 60% männen att sluta ligga med kvinnor de inte egentligen vill ha. Så att dessa kvinnor till slut ger upp hoppet om topp 60% männen och börjar snegla åt 40% männens håll.

Fattar du?

Fel. Det är upp till kvinnorna att sluta ge bort sex till män som inte vill ha förhållanden med dem. Makten ligger helt och hållet hos kvinnorna.
Citera
2026-05-03, 18:34
  #449
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fast jag tror inte på att 100% av befolkningen ska ingå i parförhållande. Det kommer nog alltid vara typ 10% män och 10% kvinnor som står utanför. Tex av hög ålder och änka/änkling eller diagnos, typ. Autism nivå 3 och IF. Eller svårt missbruk, som suddat ut stora delar av hjärnan och personligheten.

Har 90% av Sveriges befolkning förhållande, så är det en hög siffra!

Glöm dock inte bort den okänt lilla/stora grupp som är mer eller mindre konstant otrogna.
Citera
2026-05-03, 18:35
  #450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, om 60% toppmännen inte vill stadga sig och smickrar kvinnir som smälter som.smör i solsken för dem, har sex med männen i tron om fortsatt relation. Så kan man kalla detta för att "jonglera".

Då föreslår jag att du tar och jobbar lite på din kvinnosyn. Det var längesen jag läste något så förminskande och förnedrande för kvinnor.

Du beskriver dom som lättmanipulerade små dumma våp.
Citera
2026-05-03, 18:38
  #451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja visst, lägg över ansvaret för kvinnors beteende på männen du bara. Det har du ju alltid gjort.

Varför kan inte kvinnorna redan nu ta en varsin man bland de 40% mänen som inte har sex då? Det är ju kvinnorna som släpper till och låter topp 20% män ha sex med dem utan att de behöver betala med ett förhållande i gengäld. Ingen tvingar kvinnor att ha sex med topp 20%-männen.

Det är kvinnor som måste ändra sitt beteende om det ska till en förändring.

Ja, varför tar inte du en medioker 38 åring? För att du inte vill och hellre vill försöka få en snygg 20-29 åringar och tänker att du kan ha en chans på dessa, såklart!

Likadant är det för kvinnor. De vill ha topp 60% männen och tror att de har en chans på dessa. Så varför ska de då springa efter 40% männen?

Det är bara om det tillräckligt många gånger blir kalla handen från förstahandsvalet som du kanske kommer börja attraheras av den mediokra 38 åriga kvinnan som är villig, har fasta snygga tuttar, charm och ett vackert leende.

Och det är först när 40% kvinnorna tillräckligt många gånger fått kalla handen från 60% männen, som 40% männen kan börja bli attraktiva och intressanta.

När hungern är tillräckligt stor, så kommer medioker mat kännas som lyxmat!

Så jo. Det ligger på topp 60% männens ansvar att nobba kvinnor de inte vill ha något seriöst med. Dvs. inte ens ha sex med dessa kvinnor, nobba 40% kvinnorna även för sex. Först då kommer 40% kvinnorna få upp ögonen för 40% männen.
__________________
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 18:41.
Citera
2026-05-03, 18:42
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnorna har ju sex med topp 60%.

Nej, kvinnorna har ingen makt över att topp 60% männen inte stadgar sig. Det är ju topp 60% männen som behöver stadga sig. Med topp 60% kvinnorna. Så att resterande 40% männen får en rimlig chans på de resterande 40% kvinnorna.

Kvinnorna har makten att säga nej till topp 20%-männen, jo. Ingen tvingar dem att ha sex med dessa män. Så topp 20%-männen behöver inte göra någonting alls. Det är kvinnorna som behöver sluta ge bort sex till dessa män, och istället stadga sig med varsin man. Om en förändring ska kunna ske dvs.

Men tydligen har du inte lika höga tankar om kvinnor som jag har. Du verkar anse att kvinnor är dumma små barn som inte klarar av att göra någonting själv. Att de är käglor som topp 20%-männen "jonglerar med". Och att de måste sluta "jonglera" med dem för att kvinnorna ska kunna ta andra beslut.

Maken till misogyn dynga har jag aldrig stött på i mitt liv. Inte ens gemene incel har lika dålig kvinnosyn. Vi får nog ta och kalla in merapi från feministforumet så hon kan ge dig en uppsträckning.
Citera
2026-05-03, 18:43
  #453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Glöm dock inte bort den okänt lilla/stora grupp som är mer eller mindre konstant otrogna.

Just det, de finns ju också...
Citera
2026-05-03, 18:47
  #454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur skiljer du på tvång och ansvar? Gör du ens det?

Verkar inte som den skribenten kan det.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Ja som sagt de senaste åren har jag legat med noll men kunnat ligga med 100tals. Totalt innan dess hade jag legat med 20 kvinnor.

Du behöver förbättra din läsförståelse vännen.

För att du tar ansvar. Ligger bara om du menar och vill en fortsättning. Jag fattar det och det är ju så det behöver vara. Människor behöver börja behandla varandra som människor. Och inte som slit och slängvaror.

Om 60% toppmännen börjar tänka seriöst istället för bara sexuellt. Så kommer det bli fler par. Och även 40% männen får en rimlig chans på 40% kvinnorna.

Kudos till dig!
Citera
2026-05-03, 18:50
  #455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Kvinnorna har makten att säga nej till topp 20%-männen, jo. Ingen tvingar dem att ha sex med dessa män. Så topp 20%-männen behöver inte göra någonting alls. Det är kvinnorna som behöver sluta ge bort sex till dessa män, och istället stadga sig med varsin man. Om en förändring ska kunna ske dvs.

Men tydligen har du inte lika höga tankar om kvinnor som jag har. Du verkar anse att kvinnor är dumma små barn som inte klarar av att göra någonting själv. Att de är käglor som topp 20%-männen "jonglerar med". Och att de måste sluta "jonglera" med dem för att kvinnorna ska kunna ta andra beslut.

Maken till misogyn dynga har jag aldrig stött på i mitt liv. Inte ens gemene incel har lika dålig kvinnosyn. Vi får nog ta och kalla in merapi från feministforumet så hon kan ge dig en uppsträckning.

Jaså? Så är det så även för dig? Det är bara för dig att sluta gå till prostituerade 20-29 åringar och gifta dig och leva monogamt ned en medioker 38-åring. Kör hårt Joe88! Du fixar det!
Citera
2026-05-03, 18:50
  #456
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Verkar inte som den skribenten kan det.



För att du tar ansvar. Ligger bara om du menar och vill en fortsättning. Jag fattar det och det är ju så det behöver vara. Människor behöver börja behandla varandra som människor. Och inte som slit och slängvaror.

Om 60% toppmännen börjar tänka seriöst istället för bara sexuellt. Så kommer det bli fler par. Och även 40% männen får en rimlig chans på 40% kvinnorna.

Kudos till dig!
Absolut men 60% av männen är inte toppmän snarare närmare 10%.

Om kvinnorna verkligen satsar på toppmänen. Hade det varit ännu värre.. samtidigt är det bra för att kvinnor är hypergama ger männen anledning att utveckla sig själva.

En grej är väl dock att kvinnor är väldigt lättlurade och ser materiella värden som hög status. Istället för mer viktiga värden som emotionellt mogenhet osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in