2026-05-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor ligger ju uppenbarligen med de 60% de finner mest attraktiva.

Och det är de 60% männen som kan sätta stopp för runtliggandet, genom att de stadgar sig med varsin kvinna. Och är trogna.

Kvar blir 40% män och 40% kvinnor. Vill dessa ha förhållande och sex, så får de försöka finna detta hos varandra. Helt enkelt.

Och kvinnor kan sätta stopp för det genom att sluta ge bort sex gratis till topp 20%-männen. Det är kvinnor som har makt över den här situationen, inte män.
Citera
2026-05-03, 17:30
Medlem
Citat:
Nej, det behöver han ju inte. Han kan fortsätta som den egoist han är också. Och ligga med kvinnor han egentligen inte vill ha, såra dessa kvinnor och blocka dessa kvinnor från att få känslor för någon av de 40% män som står utan sex.

Jag trodde dock att du brydde dig om att de 40% män som står utan sex, lättare ska kunna få kvinnor. Vilket de alltså skulle få om de 60% män som upptar hela marknaden av 100% kvinnor, istället var fast med bara 60% av kvinnorna. Vilket skulle innebära att 40% kvinnor skulle kunna finnas till förfogande för dessa 40% män.

Men du skiter alltså i dessa 40% män som står utan sex. Du bryr dig mer om att de 60% män som har sex, ska få ha random sex med många. Korrekt uppfattat?

Du måste ha Sveriges sämsta kvinnosyn. Enligt dig är kvinnor totala våp som inte klarar av att ta något som helst ansvar för sina egna liv. Lyssna nu:

DET STÅR KVINNOR FRITT FRAM REDAN NU ATT VÄLJA MÄN UR GRUPPEN 40% SOM INTE HAR SEX

DET ÄR INGEN SOM FÖRBJUDER DOM ATT GÖRA DET

DET ÄR INGEN SOM TVINGAR KVINNOR ATT LIGGA RUNT MED TOPP 20%-MÄNNEN
Citera
2026-05-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ah! Nu börjar du märka att ditt eget synsätt inte håller. Och då börjar du anklaga mig för att vara forumtroll, istället för att svara på det jag faktiskt skriver.

Du har målat in dig i ett hörn. För du fattar någonstans att jag har helt rätt.

Det funkar liksom inte i samhället för dig, om 60% av de unga männen jonglerar med 100% av de unga kvinnorna. Kvinnorna kommer bli sårade. Och 40% av de unga männen blir utan sex.

Men du är inte nöjd med lösningen heller. Att de 60% männen försvinner in i monogama förhållanden med 60% av kvinnorna. Så att de 40% männen får en rimlig chans på de resterande 40% kvinnorna.

Du vet nu inte vilken grupp mäns intressen som är viktigast för dig... är det att de 60% ska få ha random sex med 100% av kvinnorna? Eller är det att de 40% männen ska få ha sex överhuvudtaget? Svårt val för dig. Och för att finta bort detta, kallar du mig för "forumtroll". Lågt av dig.

Så kvinnor är bollar som toppmännen "jonglerar med"? Kan kvinnor inte ta egna beslut?

Skapligt misogyn kvinnosyn.
Citera
2026-05-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja visst, lägg över ansvaret för kvinnors beteende på männen du bara. Det har du ju alltid gjort.

Varför kan inte kvinnorna redan nu ta en varsin man bland de 40% mänen som inte har sex då? Det är ju kvinnorna som släpper till och låter topp 20% män ha sex med dem utan att de behöver betala med ett förhållande i gengäld. Ingen tvingar kvinnor att ha sex med topp 20%-männen.

Det är kvinnor som måste ändra sitt beteende om det ska till en förändring.

Varför skulle kvinnorna ändra på sig? De får ju mer sex än de vill ha?
Citera
2026-05-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Dina tvångsrelationer är en sjuk tanke. Allt skall anpassas efter kvinnorna och deras ängsliga relationstörst.

Det var inte svar på min fråga. Eller så var det svar på min fråga:

Du är nöjd med att 60% av männen mellan 18-29 har sex med cirka 100% av kvinnorna mellan 18-29. Och att 40% av männen mellan 18-29 är helt utan sex. Dåså. Då vet vi det!
Citera
2026-05-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Är du helt skev i huvudet? Några poster bak i tråden nämndes ett avsevärt mansöverskott i den aktuella åldersgruppen:

Enligt statistik från SCB fanns det i slutet av 2024 totalt cirka 1 450 000 personer i åldern 18–29 år i Sverige. Fördelningen visar på ett tydligt mansöverskott i dessa åldersgrupper.

Här är en sammanställning baserad på data för 2024:
Män: Cirka 757 000
Kvinnor: Cirka 693 000

Mansöverskott: Det finns ungefär 64 000 fler män än kvinnor i denna ålderskategori.

Ungefär 10 % fler män, vilket gör att männen också har demografin och matematiken emot sig.

Vilket innebär att hela 90% av männen mellan 18-29 skulle kunna få var sin kvinna mellan 18-29. Det är väl bra?
Citera
2026-05-03, 18:12
Medlem
Felpost
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 18:15.
Citera
2026-05-03, 18:14
Medlem
Citat:
Och kvinnor kan sätta stopp för det genom att sluta ge bort sex gratis till topp 20%-männen. Det är kvinnor som har makt över den här situationen, inte män.

Kvinnorna har ju sex med topp 60%.

Nej, kvinnorna har ingen makt över att topp 60% männen inte stadgar sig. Det är ju topp 60% männen som behöver stadga sig. Med topp 60% kvinnorna. Så att resterande 40% männen får en rimlig chans på de resterande 40% kvinnorna.
Citera
2026-05-03, 18:16
Medlem
Citat:
Så kvinnor är bollar som toppmännen "jonglerar med"? Kan kvinnor inte ta egna beslut?

Skapligt misogyn kvinnosyn.

Ja, om 60% toppmännen inte vill stadga sig och smickrar kvinnir som smälter som.smör i solsken för dem, har sex med männen i tron om fortsatt relation. Så kan man kalla detta för att "jonglera".
Citera
2026-05-03, 18:19
Medlem
Citat:
Vilket innebär att hela 90% av männen mellan 18-29 skulle kunna få var sin kvinna mellan 18-29. Det är väl bra?

Nej det är inte bra ,politikerna borde jobba ner det till mycket lägre.

Tidö-partierna har gjort så att situationen har blivit lite bättre 2025 kom det lite fler kvinnor i denna grupp som vi pratar om och det är viktigt att denna process fortsätter:

En normalisering av mängden män skulle ge omkring 3-5 % fler män som får relationer i gruppen som tråden handlar om.
Citera
2026-05-03, 18:25
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

En fråga. Hur skulle du själv som kvinna välja att göra? (om du har föreställningsförmågan att vända på situationen)

Jag kan även svara på samma fråga. Jag är faktiskt högst osäker på exakt hur jag skulle agera om jag haft "kvinnligt sexuellt privilegium" (om jag bara skulle tagit för mig eller faktiskt valt att vara väldigt selektiv) - jag baserar dock fortfarande situationen på min baspersonlighet även om jag är straight och bara föreställer mig att de absolut hetaste brudarna fanns tillgängliga å började simpa för mig bara genom att ta några Sofiero 7,5% å dansa som ett fån på dansgolvet.

EDIT: vem som helst får btw svara.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-03 kl. 18:31.
Citera
2026-05-03, 18:26
Medlem
Citat:
Du måste ha Sveriges sämsta kvinnosyn. Enligt dig är kvinnor totala våp som inte klarar av att ta något som helst ansvar för sina egna liv. Lyssna nu:

DET STÅR KVINNOR FRITT FRAM REDAN NU ATT VÄLJA MÄN UR GRUPPEN 40% SOM INTE HAR SEX

DET ÄR INGEN SOM FÖRBJUDER DOM ATT GÖRA DET

DET ÄR INGEN SOM TVINGAR KVINNOR ATT LIGGA RUNT MED TOPP 20%-MÄNNEN

Ah! Då kör vi en metafor, så du kanske förstår: Det står dig fritt fram att välja en 38-årig medioker kvinna. Varför gör du inte det? Kanske för att du vill vara fri för snygga 20-29 åriga kvinnor du tror dig ha en chans på! Men om alla 20-29 är upptagna och likaså alla 30-37 åringar. Så kommer till slut den mediokra 38-åringen vara ner intressant för dig, när suget efter sex och närhet blir tillräckligt stort.

Likaså är det för kvinnor! Tror de att de har en chans på topp 60% männen, så vill de ju vara fria för dessa. Men skulle topp 60% männen vara upptagna I monogama förhållanden med topp 60% kvinnorna. Så skulle 40% kvinnorna till slut börja snegla på 40% männen, när suget efter kärlek, närhet och sex blir tillräckligt stort.

Det är alltså upp till topp 60% männen att sluta ligga med kvinnor de inte egentligen vill ha. Så att dessa kvinnor till slut ger upp hoppet om topp 60% männen och börjar snegla åt 40% männens håll.

Fattar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in