2026-05-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Vi kanske definierar Hollywoodnazism lite olika också. För mig är dessa gossar rätt typiska för det man brukade kalla Hollywoodnazister. Den obligatoriska uniformen, våldsamma kufar och hakkorstårtor på Hitlers födelsedag osv.
Förutom att deras event är alkoholfria och barnvänliga, man fokuserar på träning, självförbättring, natur upplevelser och självhushållning samt har många event för att samla familjer.
Citera
2026-05-03, 18:25
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Nordiska motståndsrörelsens ledare berättar om valdeltagandet och förklarar parollen för valkampen i sin Vlog

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2026/05/02/vejdeland-03-svenskarna-forst/
Fantastiskt bra av Fredrik Vejdeland!
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad bra, då kan du rösta på dem.
Nordiska motståndsrörelsen är jättebra, men min röst i höstens val kommer att gå till Alternativ för Sverige. Gustav Kasselstrand är en gud!

Ett tips till dig som är sverigedemokrat: titta och lyssna på Fredrik Vejdelands video som KjelleBenchpress länkade till i tråden. Det är lite anti-AFS, men det är väl inget konstigt att det kan bli så när man är "konkurrenter". Alternativ för Sverige och Nordiska motståndsrörelsen är båda underbara, medan Jimmie Åkesson och SD är judiskt skit. Berätta gärna efter att du har sett videon vad du tycker om Vejdelands åsikter.
Senast redigerad av Offervilja 2026-05-03 kl. 18:47.
Citera
2026-05-03, 18:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Fantastiskt bra av Fredrik Vejdeland!

Nordiska motståndsrörelsen är jättebra, men min röst i höstens val kommer att gå till Alternativ för Sverige. Gustav Kasselstrand är en gud!

Ett tips till dig som är sverigedemokrat: titta och lyssna på Fredrik Vejdelands video som KjelleBenchpress länkade till i tråden. Det är lite anti-AFS, men det är väl inget konstigt att det kan bli så när man är "konkurrenter". Fredrik Vejdeland och Nordiska motståndsrörelsen är båda underbara, medan Jimmie Åkesson och SD är judiskt skit. Berätta gärna efter att du har sett videon vad du tycker om Vejdelands åsikter.

Jag skulle vilja se en debatt mellan NMR och Afs. NMR utmanade Afs på debatt 2022, Afs vågade inte ställa upp.
Citera
2026-05-03, 20:14
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja se en debatt mellan NMR och Afs. NMR utmanade Afs på debatt 2022, Afs vågade inte ställa upp.

Afs har inget att vinna på att beblanda sig med NMR.
Citera
2026-05-05, 03:24
Medlem
Offerviljas avatar
I helgen hölls evenemanget Organisationsdagarna:
Citat:
Efter den lyckade demonstrationen i Stockholm under 1 maj samlades deltagarna tillsammans med andra medlemmar under fredagskvällen. Helgens konferencier Lukas Lindgren gick igenom regler och presenterade kvällens program.

Som förste talare för helgen klev därefter organisationens karismatiske ledare Fredrik Vejdeland upp på scenen. Under föredraget berättade han bland annat om Motståndsrörelsens målsättningar och strategier under 2026, exempelvis pratade han om deltagandet i höstens riksdagsval. Under sitt anförande kritiserade han också det sionistiska riksdagspartiet Sverigedemokraterna som absolut inte sätter svenskarna först.
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2026/05/03/organisationsdagarna-2026/

Ja, Fredrik Vejdeland är fruktansvärt karismatisk. Det är intressant det där med att män kan vara attraktiva så långt upp i åldrarna. En otroligt stilig karl är han. Jag utsåg faktiskt honom till årets nationalist 2025. Mycket intelligent är han också förstås och jag gillar hans vloggprojekt Vejdeland väldigt mycket. En rad från ett gammalt inlägg i min dagbok: "Fredrik Vejdeland är motsatsen till Daniel Frändebög." Ingrid & Conrad-tiden var ingen rolig tid. Fredrik Vejdeland berättade i ett avsnitt av Ledarperspektiv att han hade spelat i ett band. Är det någon här som vet vad det bandet hette och om det går att hitta deras låtar någonstans? Jag kan inte sova. Sova som en liten noshörningsnos.
Citera
2026-05-05, 14:41
Medlem
Offerviljas avatar
Jag tycker alltid att det är intressant att se vad som äts på de nationella evenemangen. Nu på Organisationsdagarna åt Nordiska motståndsrörelsen pyttipanna. Den såg saftig och fin ut och var nog stekt i ganska mycket smör och olja. Dock såg det enda köttet i den ut att vara falukorv. Inga köttbullar eller något sorts fläsk. Röd paprika verkade det vara i den. Undrar om de hade stekt ägg till. Vad man ser på bilden i reportaget så består den av falukorv, potatis, gul lök, röd paprika (?) och rödbetor. Sedan skriver de ju att det var senapssås som tillbehör. Om jag skulle göra pyttipanna nu och bjuda medlemmarna i en av världens bästa organisationer på det så skulle den bestå av falukorv, köttbullar, sidfläsk, gul lök, inlagda rödbetor, cornichons, worcestershiresås, stekt ägg, persilja, svartpeppar och salt. Jag skulle steka det i smör och rapsolja. Det finns en person i Nordiska motståndsrörelsen som är kock tror jag. Sedan verkar Elin Reinhardt och Marcus Hansson vara duktiga på mat också. Martin Saxlind är nog däremot inte någon mästare i köket. Han trodde en gång att han hade ätit plankstek när han hade ätit flankstek. Eller så sade han bara fel. Saxlind kanske är jätteduktig på att laga mat. Är det Nordiska motståndsrörelsen som ska öppna den nationella restaurangen istället för Vårdkasen? Jag är väldigt intresserad av mat, men tycker inte särskilt mycket om att äta mat. Svensk husmanskost är underskattad och Sverige är idag ett mycket imponerande matland. Enligt mig är Sverige ett av världens absolut bästa matländer. Förlåt om jag skriver om det som de flesta kanske tycker är det mest ointressanta med Organisationsdagarna. Nu ska jag sitta och hitta på en meny som de skulle kunna ha på Nordiska motståndsrörelsens restaurang.
Citera
2026-05-05, 14:57
Medlem
Citat:
Jag tycker alltid att det är intressant att se vad som äts på de nationella evenemangen. Nu på Organisationsdagarna åt Nordiska motståndsrörelsen pyttipanna. Den såg saftig och fin ut och var nog stekt i ganska mycket smör och olja. Dock såg det enda köttet i den ut att vara falukorv. Inga köttbullar eller något sorts fläsk. Röd paprika verkade det vara i den. Undrar om de hade stekt ägg till. Vad man ser på bilden i reportaget så består den av falukorv, potatis, gul lök, röd paprika (?) och rödbetor. Sedan skriver de ju att det var senapssås som tillbehör. Om jag skulle göra pyttipanna nu och bjuda medlemmarna i en av världens bästa organisationer på det så skulle den bestå av falukorv, köttbullar, sidfläsk, gul lök, inlagda rödbetor, cornichons, worcestershiresås, stekt ägg, persilja, svartpeppar och salt. Jag skulle steka det i smör och rapsolja. Det finns en person i Nordiska motståndsrörelsen som är kock tror jag. Sedan verkar Elin Reinhardt och Marcus Hansson vara duktiga på mat också. Martin Saxlind är nog däremot inte någon mästare i köket. Han trodde en gång att han hade ätit plankstek när han hade ätit flankstek. Eller så sade han bara fel. Saxlind kanske är jätteduktig på att laga mat. Är det Nordiska motståndsrörelsen som ska öppna den nationella restaurangen istället för Vårdkasen? Jag är väldigt intresserad av mat, men tycker inte särskilt mycket om att äta mat. Svensk husmanskost är underskattad och Sverige är idag ett mycket imponerande matland. Enligt mig är Sverige ett av världens absolut bästa matländer. Förlåt om jag skriver om det som de flesta kanske tycker är det mest ointressanta med Organisationsdagarna. Nu ska jag sitta och hitta på en meny som de skulle kunna ha på Nordiska motståndsrörelsens restaurang.

Mat och prat. De påminner om den idéella föreningen DfS... eller jag menar det vinstdrivande aktiebolaget Vårdkasen.

Eftersom du är så kär i terrorgubben Fredrik kan du väl bjuda hem honom för lite mer mat och prat, Offervilja? Han är ju hemlös och behöver en säng att snarka i. Han är en stadig gubbe så han är nog glad i maten han också, likt gubbarna i Älgarås.
Citera
2026-05-06, 18:18
Medlem
Citat:

Hörru, jag tror du ska lämna maten till någon annan. Pytt i panna görs på rester efter tex en grillkväll på rester av finskuret kött och potatis. Vad är det för gegg du fantiserat ihop? Stekt ägg har man självklart till och en bit rödbeta men detta serveras ju vid sidan av.
Mvh
Citera
2026-05-06, 21:56
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Hörru, jag tror du ska lämna maten till någon annan. Pytt i panna görs på rester efter tex en grillkväll på rester av finskuret kött och potatis. Vad är det för gegg du fantiserat ihop? Stekt ägg har man självklart till och en bit rödbeta men detta serveras ju vid sidan av.
Mvh
Ja, det stekta ägget, rödbetorna och cornichonsen serveras vid sidan om. Senapskräm glömde jag skriva att jag skulle ha till min pyttipanna. Kanske att jag skulle ha lite purjolök i den också. Riven pepparrot kan man även ha till. Nordiska motståndsrörelsens pyttipanna såg god och bra ut, men var väldigt enkel. De är puristas som i det spanska distriktet Valencia. Enkelt ska det vara säger de. Äta kanin med bara potatis till och ingenting annat uppe i de spanska bergen på somrarna. När jag var ung och vacker så tror jag att musikern Lars Demian ville knulla med mig när jag var och såg honom på Mosebacke. Dagen efter igår. Nordiska motståndsrörelsen är trots sina vänsterfasoner den organisationen som på ett av sina evenemang har ätit den allra lyxigaste rätten av alla nationella organisationer. En gång så åt de ryggbiff på ett evenemang. Jag är säker på att det var svensk ryggbiff också, vilket inte är särskilt billigt. Lyx och flärd, lyx och flärd. Nordiska motståndsrörelsen är en riktigt imponerande organisation och jag ångrar så otroligt mycket att jag ibland har skrivit negativa saker om dem.

En ny medlem skriver om hur det var att demonstrera med Nordiska motståndsrörelsen på 1 maj:

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2026/05/05/detta-ar-vad-jag-vill-gora-med-mitt-liv/

”Detta är absolut det jag vill göra med mitt liv!”
Citera
2026-05-08, 22:20
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Hmm...

Citat:
Motståndsrörelsens 1 maj: Nästan en miljon visningar
Sverigedemokraternas nyhetsorgan Riks har nått tittarsuccé med klippet på Instagram.

Efter 1 maj publicerade Riks ett filmklipp från Nordiska motståndsrörelsens blixtdemonstration på sin kanal på Instagram.

Storbråk i centrala Stockholm mellan nordiska motståndsrörelsen och kroggäster.

Klippet fick snabbt betydligt fler visningar än kanalens övriga klipp och har vid skrivande stund över 930 000 visningar. Vanligtvis får videos på Riks Instagram-kanal lite under 100 000 visningar, med enstaka undantag.

Samma videoklipp har även publicerats på Riks kanal på Facebook och har där fått nästan 600 000 visningar.

Man kan därför konstatera att intresset för Nordiska motståndsrörelsen hos följarna till Sverigedemokraternas eget nyhetsorgan, tycks vara betydligt större än vad intresset för Sverigdemokraterna är.

https://motståndsrörelsen.se/2026/05/08/motstandsrorelsens-1-maj-nastan-en-miljon-visningar/

Stämmer detta? Sdarna är egentligen mer intresserade av NMR än SD? Hur vet man för det första vilka det är som tittat på klippet, det måste inte nödvändigtvis vara SDare. Och är det positivt intresse som NMR har väckt?

Klickar man på länken möts man av många kritiska kommentarer från folk som inte sympatiserar med organisationen:

Citat:
haiwanhell

2 d
Det är därför nmr o liknande aldrig får nått fäste. Hulliganer utan styrning . Utan mål. Utan förståelse för hur man når ett mål. Ingen ledare. Man nöjer sig med att sparka ner en somalier på stan o dricka öl. Tragiskt .

Citat:
pumba_bv

3 d
Snedvaggade stackare som inte vet bättre som tror att de är nya SS. Måste vara jobbigt att gå omkring och vara så arg hela tiden.

Citat:
ove.tollerz

5 d
\

VAKNA !
Centerpartiet hade 14,2% med Ulf Kristersson som statsministerkandidat.
Annie Lööf sänkte C till 6,7% genom samarbetet med Socialdemokraterna.
(Demirok 3,6%)
Vi Centerpartister vill se Ulf Kristersson som statsminister.

Citat:
jimmy.iby

5 d
Byt namn till tomtarnas dag den ena är inte bättre än den andra

Citat:
iam__mitchh

5 d
Vilka fega luffare

Citat:
damianrhasi

5 d
Krossa NMR & vänstern

Citat:
kurdmando

5 d
Om nån i min närhet barn syskon kusin om dem en skråma då är det synd om er! Tänk att nu för tiden finns drönare som man använder som kaboooom nåt som heter handgranat ak47 som jag är uppväxt med den osv!!!!!! Låt oss vara kompisar och leva tillsammans och försvara Sverige och alla som bor i Sverige och inte förstöra det här landet med rasism

Citat:
toweegeland

6 d
Inga nazister på våra gator!!!!!! Sjuka millitanta nazister!!!!!!! Dom är kriminella!!!!

Citat:
marcelo.r76

6 d
Ett gäng judehatare på gatorna.
Alltså Hitler gillare förintelse PRO.
Nazister helt enkelt, och folk håller med dom.😂

Citat:
jazzenssistahopp

6 d
Varför så mycket våld i samhället?

Citat:
bosse_karlsson

6 d
Stor bråk 😂😂😂 lossas tuffa små pojkar som gömmer sig bakom maskering och inte vågar stå för d dom vill lossas vara,och alltid i flock 🤮

Citat:
audeliino

6 d
Jävla inavel

Citat:
henrik_akerlund

6 d
Vad gör de maskerade töntarna motstånd mot?

Citat:
tabsraps

6 d
Bristande vandel och dominansbeteende. Ut med dom!

Citat:
billestedtristo

6 d
Nassefjantar

Citat:
mansson.krister

6 d
🤮🤮🤮🤮 bort med idoterna

Citat:
boel.hult.7

6 d
Hatar er,, ni dödade min polare 🤬

Citat:
arabic_prins

6 d
Skicka hem dessa terrorister NMR till Nazi Tyskland eller Israel.

Citat:
holmberg_jimmy

1 v
Jävla pajasar nazister asså dom Bode igentligen vara mer fredliga av sig

Citat:
gunk90

1 v
dessa individer och palekräken är exakt samma skit

Citat:
blom.carin

1 v
Lås in nassesvinen

Citat:
haidar_43

1 v
Terrorister

Citat:
bjarkikjellsson

1 v
Har nazisterna vaknat till liv? Nu får det vara nog med gaphalsar. Så jävla jobbiga människor.

Citat:
qubism

1 v
Kasta bort dom där avskumen!

Citat:
erikeapetersson

1 v
Nazzarna fuckar upp som vanligt och SD får skulden. Faan

Citat:
streamin_usa

1 v
Himla onödigt

Citat:
heltpessimistisk

1 v
Herregud är de idioterna ute också 🤦. Räcker det inte med de satans Islamonazisterna varenda jävla vecka 🤬

Citat:
philiphanseenn

1 v
Lika hemska människor som alla terrorkramande Palestinaaktivister som sprider antisemitism och uppmuntran till etnisk rensning

Oj, oj, vilket stort stöd ni har av tittarna...
Men visst finns det kommentarer som håller med NMR, jag säger inget annat.
Här bjuds det på hollywoodnazistiska fantasier i stil med KillGoldsteins, fast enligt den här nissen räcker det tydligen med att döda alla judar i Sverige för att lösa världens problem:

Citat:
legallchivas

5 d
Bombaaaaa judarna i Sverige har vi löst alla världens problem

Citat:
k.a.l.i.f.o.r.n.i.a72

5 d
Heja NMR

Citat:
lylacharlezed

6 d
Sweden for the Swedes!👏 Take your country back!

Citat:
astromfredde

6 d
Bevara Sverige svenskt

Så nog har NMR sympatisörer som tittat på klippet, men att försöka vända det till något helt annat är oärligt.
MEN vi bortser från sådant och basunerar istället BRAKSUCCÉ!!!
Citera
2026-05-09, 20:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Hmm...

https://motståndsrörelsen.se/2026/05/08/motstandsrorelsens-1-maj-nastan-en-miljon-visningar/

Stämmer detta? Sdarna är egentligen mer intresserade av NMR än SD? Hur vet man för det första vilka det är som tittat på klippet, det måste inte nödvändigtvis vara SDare. Och är det positivt intresse som NMR har väckt?

Klickar man på länken möts man av många kritiska kommentarer från folk som inte sympatiserar med organisationen:

Oj, oj, vilket stort stöd ni har av tittarna...
Men visst finns det kommentarer som håller med NMR, jag säger inget annat.
Här bjuds det på hollywoodnazistiska fantasier i stil med KillGoldsteins, fast enligt den här nissen räcker det tydligen med att döda alla judar i Sverige för att lösa världens problem:

Så nog har NMR sympatisörer som tittat på klippet, men att försöka vända det till något helt annat är oärligt.
MEN vi bortser från sådant och basunerar istället BRAKSUCCÉ!!!

VARFÖR blev det bråk mellan NMR och kroggäster? Ska svenskar inte få sitta ute i vårsolen och äta utan att NMR kommer förbi och börjar mucka gräl? Eller var det blattar NMR bråkade med? Eller var det något vänsterställe typ som 90-talets Kafé 44? Lite kontexkt skulle inte skada. Jag litar inte på NMRs skrytrapporter. Minns att de förr skrev saker som att "massa blattar fick styrk av oss i helgen"...really?
Citera
2026-05-09, 21:05
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
VARFÖR blev det bråk mellan NMR och kroggäster? Ska svenskar inte få sitta ute i vårsolen och äta utan att NMR kommer förbi och börjar mucka gräl? Eller var det blattar NMR bråkade med? Eller var det något vänsterställe typ som 90-talets Kafé 44? Lite kontexkt skulle inte skada. Jag litar inte på NMRs skrytrapporter. Minns att de förr skrev saker som att "massa blattar fick styrk av oss i helgen"...really?

1. Var du en av de sverigedemokrater som tittade på klippet?

2. Om så var fallet, gjorde du det pga att du är mer intresserad av NMR än SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in