2026-05-01, 08:03
Medlem
-Hengpung-s avatar
Nordiska Demokratirörelsen lyser med sin frånvaro på första maj. Det är som vi konstaterat – organisationen är död. Motståndsmän vill vara revolutionärer, inte demokrarer.
Citera
2026-05-01, 11:45
Medlem
Offerviljas avatar
Nordiska motståndsrörelsen ställer upp i höstens riksdagsval:
Citat:
Idag på arbetarrörelsens dag kan vi offentliggöra att vi kommer ställa upp i höstens riksdagsval. Både organisationens ledare Fredrik Vejdeland och riksrådsmedlemmen Pär Öberg kommer finnas som valbara kandidater.

Idag startar vi också igång vår valkamp under parollen Svenskarna först. Detta motto kan man tycka borde vara självklart i Sverige, men faktum är att det idag inte finns något parti i riksdagen som driver denna linje.
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2026/05/01/nordiska-motstandsrorelsen-staller-upp-i-valet-2026/
Citera
2026-05-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2026/05/01/nordiska-motstandsrorelsen-staller-upp-i-valet-2026/
De vill alltså återigen genomgå samma förnedring som efter de senaste två riksdagsvalen.

Den enda förklaring jag kan se är att dessa herrar har det så knapert i hushållskassan att de behöver varje ursäkt för att be om donationer.
Citera
2026-05-01, 15:14
Medlem
NMR valde att kraftsamla internt till en blixtdemo i centrala Stockholm. Det resulterade i att ett 40-tal, mestadels maskerade medlemmar, marscherade under den grönvita fanan.
Citera
2026-05-01, 16:01
Medlem
Ruskartuppens avatar
Bönderna ger sig inte, men bra då kan vi kartlägga flera
Citera
2026-05-01, 18:09
Medlem
-Hengpung-s avatar
Ca 40 man är vad Nordiska Demokratirörelsen lyckades kraftsamla alltså och flera har åkt genom land och rike för denna demonstration. Kan man därför gissa på att detta är på gränsen till samtliga medlemmar i Nordiska Demokratirörelsen? För övrigt, varför går man runt i hoodies som vuxna män? Detta är ett ungdomsplagg, män över i alla fall 30 går inte runt i hoodies. Det är dags att ändra uniformen till något mer stilrent.
Citera
2026-05-01, 21:46
Medlem
NMR är numera ett modernt NRP. En rörelse som inte ens samlar 100 aktivister och vars verksamhet mest går ut på att verka vara tuffa.

NMR kommer däremot aldrig läggas ned så länge Per Öberg och Vejdeland lever. Organisationen kommer fortsätta finnas kvar som en slags levande teater som försöker illustrera hur den svenska Hollywoodnazismen såg ut under 1990-talet.
Citera
2026-05-01, 21:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Vad bra, då kan du rösta på dem.
Citera
2026-05-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
NMR är numera ett modernt NRP. En rörelse som inte ens samlar 100 aktivister och vars verksamhet mest går ut på att verka vara tuffa.

NMR kommer däremot aldrig läggas ned så länge Per Öberg och Vejdeland lever. Organisationen kommer fortsätta finnas kvar som en slags levande teater som försöker illustrera hur den svenska Hollywoodnazismen såg ut under 1990-talet.

Man kan kritisera NMR för mycket, men de är väl knappast några hollywoodnazister? De är väl snarare väldigt ljumma egentligen med ett hårt skal med piggarna utåt? Vilket iofs är rätt förståeligt.

NMR känns mer som radikala gammelsossar med revolutionära tendenser om du frågar mig.
Citera
2026-05-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Man kan kritisera NMR för mycket, men de är väl knappast några hollywoodnazister? De är väl snarare väldigt ljumma egentligen med ett hårt skal med piggarna utåt? Vilket iofs är rätt förståeligt.

NMR känns mer som radikala gammelsossar med revolutionära tendenser om du frågar mig.

Vi kanske definierar Hollywoodnazism lite olika också. För mig är dessa gossar rätt typiska för det man brukade kalla Hollywoodnazister. Den obligatoriska uniformen, våldsamma kufar och hakkorstårtor på Hitlers födelsedag osv.
Citera
2026-05-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Vi kanske definierar Hollywoodnazism lite olika också. För mig är dessa gossar rätt typiska för det man brukade kalla Hollywoodnazister. Den obligatoriska uniformen, våldsamma kufar och hakkorstårtor på Hitlers födelsedag osv.

Visst, jag tänker väl på det man blev matad med i skolan där "nazism" översattes till "ondska" och "hat" som går ut på att hata och vilja döda invandrare, högljuddhet, aggressiva (även mot andra vita), massa svordomar, tungt kriminella bortom det politiska osv. Jag vet inte hur din skolgång såg ut, men min var riktigt bisarr när det gällde just när man skulle "lära sig om nazismen".
Citera
2026-05-02, 21:33
Medlem
Nordiska motståndsrörelsens ledare berättar om valdeltagandet och förklarar parollen för valkampen i sin Vlog

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2026/05/02/vejdeland-03-svenskarna-forst/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in