2026-05-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Män skall alltså tvingas bo med någon man låtsas älska och inte delar några intressen eller värderingar med bara för att få tillgång till sex?

Nej, det behöver han ju inte. Han kan fortsätta som den egoist han är också. Och ligga med kvinnor han egentligen inte vill ha, såra dessa kvinnor och blocka dessa kvinnor från att få känslor för någon av de 40% män som står utan sex.

Jag trodde dock att du brydde dig om att de 40% män som står utan sex, lättare ska kunna få kvinnor. Vilket de alltså skulle få om de 60% män som upptar hela marknaden av 100% kvinnor, istället var fast med bara 60% av kvinnorna. Vilket skulle innebära att 40% kvinnor skulle kunna finnas till förfogande för dessa 40% män.

Men du skiter alltså i dessa 40% män som står utan sex. Du bryr dig mer om att de 60% män som har sex, ska få ha random sex med många. Korrekt uppfattat?
Citera
2026-05-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det behöver han ju inte. Han kan fortsätta som den egoist han är också. Och ligga med kvinnor han egentligen inte vill ha, såra dessa kvinnor och blocka dessa kvinnor från att få känslor för någon av de 40% män som står utan sex.

Jag trodde dock att du brydde dig om att de 40% män som står utan sex, lättare ska kunna få kvinnor. Vilket de alltså skulle få om de 60% män som upptar hela marknaden av 100% kvinnor, istället var fast med bara 60% av kvinnorna. Vilket skulle innebära att 40% kvinnor skulle kunna finnas till förfogande för dessa 40% män.

Men du skiter alltså i dessa 40% män som står utan sex. Du bryr dig mer om att de 60% män som har sex, ska få ha random sex med många. Korrekt uppfattat?

Männen kan ju byta kön så får de åka kukkarusell utan förpliktelser om jag nu skall sänka mig till din debattnivå.
Citera
2026-05-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Det är fan höga siffror, det är nästan japan-varning högra siffror!

Tror inte vi kan skylla allt detta på incels. Utan kanske finns något medvetet/undermedvetet som påverkar. Kanske porren. Kanske att killar tröttnat på tjejer.

Nej det handlar om evolution, den moderna människan har insett att livet till största delen enbart består av slitande och lidande på olika sätt.
Och vill helt enkelt skona detta liv från att behöva uppleva allt lidande som livet innebär!
Citera
2026-05-03, 16:45
Medlem
Citat:
Du är ju bara ett tröttsamt gammalt forumtroll.

Ah! Nu börjar du märka att ditt eget synsätt inte håller. Och då börjar du anklaga mig för att vara forumtroll, istället för att svara på det jag faktiskt skriver.

Du har målat in dig i ett hörn. För du fattar någonstans att jag har helt rätt.

Det funkar liksom inte i samhället för dig, om 60% av de unga männen jonglerar med 100% av de unga kvinnorna. Kvinnorna kommer bli sårade. Och 40% av de unga männen blir utan sex.

Men du är inte nöjd med lösningen heller. Att de 60% männen försvinner in i monogama förhållanden med 60% av kvinnorna. Så att de 40% männen får en rimlig chans på de resterande 40% kvinnorna.

Du vet nu inte vilken grupp mäns intressen som är viktigast för dig... är det att de 60% ska få ha random sex med 100% av kvinnorna? Eller är det att de 40% männen ska få ha sex överhuvudtaget? Svårt val för dig. Och för att finta bort detta, kallar du mig för "forumtroll". Lågt av dig.
Citera
2026-05-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ah! Nu börjar du märka att ditt eget synsätt inte håller. Och då börjar du anklaga mig för att vara forumtroll, istället för att svara på det jag faktiskt skriver.

Du har målat in dig i ett hörn. För du fattar någonstans att jag har helt rätt.

Det funkar liksom inte i samhället för dig, om 60% av de unga männen jonglerar med 100% av de unga kvinnorna. Kvinnorna kommer bli sårade. Och 40% av de unga männen blir utan sex.

Men du är inte nöjd med lösningen heller. Att de 60% männen försvinner in i monogama förhållanden med 60% av kvinnorna. Så att de 40% männen får en rimlig chans på de resterande 40% kvinnorna.

Du vet nu inte vilken grupp mäns intressen som är viktigast för dig... är det att de 60% ska få ha random sex med 100% av kvinnorna? Eller är det att de 40% ska få ha sex överhuvudtaget? Svårt val för dig. Och för att fira bort detta, kallar du mig för "forumtroll". Lågt av dig.

Det som är orättvist är att 100% av kvinnorna kan få sex med 100% av männen. Däremot börjar det kärva när de vill ha en relation. Frågan är varför de bara duger för sex men inte relationer?
Citera
2026-05-03, 16:47
Medlem
Citat:
Männen kan ju byta kön så får de åka kukkarusell utan förpliktelser om jag nu skall sänka mig till din debattnivå.

Det är du som håller låg debattnivå nu. Börja förstå vad jag skriver och svara på det istället.
Citera
2026-05-03, 16:53
Medlem
Citat:
Det är du som håller låg debattnivå nu. Börja förstå vad jag skriver och svara på det istället.

Jag förstår exakt vart du vill komma men jag håller absolut inte med om något av det du skriver.
Citera
2026-05-03, 16:54
Medlem
Citat:
Det som är orättvist är att 100% av kvinnorna kan få sex med 100% av männen. Däremot börjar det kärva när de vill ha en relation. Frågan är varför de bara duger för sex men inte relationer?

Men kvinnor vill I regel inte ha sex med en massa olika snubbar. Det ligger inte I kvinnors intressen. Så det blur fel att kalla det för "orättvisa".

Kvinnorna duger till relationer. Men vill Stig bara pippa med olika kvinnor och kan göra det. Så kommer han inte inleda en relation med någon av kvinnorna. Även om det är fina och bra kvinnor att ha som partners.
Citera
2026-05-03, 17:00
Medlem
Citat:
Jag förstår exakt vart du vill komma men jag håller absolut inte med om något av det du skriver.

Så, vad är viktigast för dig?

1. Att 60% av männen mellan 18-29 får ha sex med nästan 100% av kvinnorna mellan 18-29. Och 40% av männen mellan 18-29 aldrig får ha sex.

Eller

2. Att 60% av männen mellan 18-29 ingår monogama förhållanden med 60% av kvinnorna mellan 18-29 och har sex med sina äkta hälfter. Och att 40% av kvinnorna således blir utan sex och förhållande och därmed så småningom börjar snegla på de 40% män som står utan sex och till slut börjar satsa på dessa.

Vad låter bäst tycker du?
Citera
2026-05-03, 17:09
Medlem
Citat:
Så, vad är viktigast för dig?

1. Att 60% av männen mellan 18-29 får ha sex med nästan 100% av kvinnorna mellan 18-29. Och 40% av männen mellan 18-29 aldrig får ha sex.

Eller

2. Att 60% av männen mellan 18-29 ingår monogama förhållanden med 60% av kvinnorna mellan 18-29 och har sex med sina äkta hälfter. Och att 40% av kvinnorna således blir utan sex och förhållande och därmed så småningom börjar snegla på de 40% män som står utan sex och till slut börjar satsa på dessa.

Vad låter bäst tycker du?

Dina tvångsrelationer är en sjuk tanke. Allt skall anpassas efter kvinnorna och deras ängsliga relationstörst.
Citera
2026-05-03, 17:20
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ja, det är väl rätt rimligt att män som vill ha sex anpassar sig till kvinnors önskan om förhållande. Mannen får ju då sex, kärlek, en partner. Kanske rentav barn. Vad är det att tacka nej till? Och är 60% av alla män upptagna i varsitt troget förhållande. Så blir det även lättare för resterande 40% män att hitta förhållande och därmed få sex. Med de 40% kvinnor som inte har någon man.

Om kvinnor anpassar sig till mäns önskan om random sex, så får vi den skeva verkligheten vi nu lever i. Och den verkligheten är du ju inte nöjd med, eller hur?

Är du helt skev i huvudet? Några poster bak i tråden nämndes ett avsevärt mansöverskott i den aktuella åldersgruppen:

Enligt statistik från SCB fanns det i slutet av 2024 totalt cirka 1 450 000 personer i åldern 18–29 år i Sverige. Fördelningen visar på ett tydligt mansöverskott i dessa åldersgrupper.

Här är en sammanställning baserad på data för 2024:
Män: Cirka 757 000
Kvinnor: Cirka 693 000

Mansöverskott: Det finns ungefär 64 000 fler män än kvinnor i denna ålderskategori.

Ungefär 10 % fler män, vilket gör att männen också har demografin och matematiken emot sig.
Citera
2026-05-03, 17:20
Medlem
Citat:
Nej, jag skriver som det är.
Vill en kvinna ha sex med en man, så kan hon även tänka sig att dejta honom seriöst. Skulle de 60% unga män som har sex med kvinnor, börja satsa seriöst på nästa kvinna de har sex med (istället för att bara ha random sex) och Ingå parförhållande med henne etc. Vara henne trogen. Så försvinner dessa 60% män från marknaden.

Och kvar är de 40% unga män som nu inte har sex och de 40% unga kvinnor som inte har fått en partner ä. Det skulle inte förvåna mig om det då börjar uppstå parbildningar mellan dessa.

Men om sex ska vara på Männens villkor. Så kommer många av de 60% män som får sex, hela tiden vilja testa nya kvinnor. Och då blir närmre 100% av de unga kvinnorna involverade med dessa 60% män då och då. Och kommer såldes inte vara lika tillgängliga för de 40% unga män som inte har sex.

Ja visst, lägg över ansvaret för kvinnors beteende på männen du bara. Det har du ju alltid gjort.

Varför kan inte kvinnorna redan nu ta en varsin man bland de 40% mänen som inte har sex då? Det är ju kvinnorna som släpper till och låter topp 20% män ha sex med dem utan att de behöver betala med ett förhållande i gengäld. Ingen tvingar kvinnor att ha sex med topp 20%-männen.

Det är kvinnor som måste ändra sitt beteende om det ska till en förändring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in