2026-05-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Vi måste sluta linda in sanningen: Den moderna dejtingmarknaden är ett haveri.
Jag ser hur kvinnor i dag har en närmast obegränsad tillgång till sex och bekräftelse med ett enkelt svep. Men detta överflöd har ett pris. Det har skapat en kultur av extrem kräsenhet där vanliga män, som "Adam", inte längre duger som partners. De duger som vänner, absolut – men sedan tar det stopp. När kvinnor som "Stina" kategoriserar varenda man de möter som "bara en vän", raderar de samtidigt gnistan som bygger familjer.

Det hävdas att 40 % av unga män inte har sex. Jag köper inte att det är ett frivilligt val. De blir bortvalda. De står utanför i ett system där en liten klick män i toppen får allt, medan resten förvisas till en emotionell soptipp där de förväntas vara "fina vänner" utan att någonsin få närhet.

Jag ser också hur vi låter politisk renlärighet bygga murar. Man väljer hellre en vän än en partner för att "man delar värderingar men inte vill riskera vänskapen". Vilket jävla fegspel! Förr förenades vi av en framtidstro; idag använder vi våra värderingar som en sköld för att slippa satsa på riktigt.

Jag vägrar köpa att det är "frihet" att sitta ensam med sin hobby medan födelsetalen störtdyker. Det är resignation. Vi har skapat en marknad där könen har slutat mötas som partners och istället ser varandra som förbrukningsvaror i ett cyniskt spel om status och bekvämlighet.
Det är dags att vi börjar prata om den här maktobalansen på allvar. För om vi fortsätter så här, kommer vi snart leva i ett samhälle där den enda relationen vi har kvar är den till vår egen spegelbild.

Kvinnor vill I regel ha kärleksrelation och bli bekräftade av sin partner. Inte ha random sex. Inte få random "bekräftelse". Random sex är ju mer något en hel del män vill ha. Så du tänker fel här, när du tror att kvinnor blir "kräsna" av random sex. Snarare blir de trötta på att leta kärlek, när de bara får brödsmulor: random sex och random bekräftelse. Och för att slippa få bara torftiga brödsmulor, så börjar de ställa högre krav på män. Inte för att de har blivit "kräsna" och tror att de kan få "vem de vill", utan för att de är trötta på ytlighet. De blir svårflirtade, för att de inte orkar med ytligheten i dejtandet.

60% män får sex. Det är en majoritet och inte "en liten klick".

Tja, det är ju det som är grejen. Blir du kär i din bästa vän. Hur gör du då? Satsar du på henne, med risk att förlora er vänskap. Eller låter du bli och har kvar din fina vän. Detta handlar inte om politik, utan om känslor och oro.

Nja. Det är väl framförallt män som ser på kvinnor som sexuella förbrukningsvaror. Kvinnor ser i regel inte på män som sexuella förbrukningsvaror. Vill en kvinna ha sex ned en man, så kan hon i regel tänka sig att dejta honom seriöst och se vart det leder. Felet är att män tror att kvinnor resonerar som män. Och kvinnor tror att män resonerar som kvinnor.

Exempel:

Så. Vanliga mediokra Bert 21 år och vanliga mediokra Stina 18 år träffas. Stina är attraherad och intresserad av Bert och har sex med honom på första dejten. Hon vill ha en fortsättning! Och tror att Bert vill detsamma, för han var så öm och fin vid dejten och vid sexet! Så hon tror att de ska fortsätta med varandra! Tror att han tänker som henne! Men Bert ville bara ha sex och eftersom Stina "gick med på sex" redan vid första dejten, så tror Bert att Stina tänker som honom: att detta bara var random sex. Så han ghostar henne sedan. Han är mallig och känner "jag kan få brudar för random sex och nu vill jag ha fler sådana!". Stina blir sårad när Bert ghostar henne. Och när några till unga mediokra män gjort samna sak så börjar hon ställa höga krav på männen hon dejtar. Blir "en kravmaskin". Bert å sin sida börjar få allt svårare att finna tjejer för random sex. Eftersom de råkat ut för sådana som honom och har börjat ställa höga krav.

Kraven kvinnor ställer är ju för att inte bli sårade. Och unga män blir utan sex, om de inte kan leva upp till kraven.

1. Vill män ha sex, så behöver de ge kärlek. Och försöka leva upp till kraven som kvinnor ställer för att slippa bli sårade.

2. Vill kvinnor ha förhållande och kärlek så måste de våga släppa garden lite och våga lita på att det finns män som också vill ha kärlek och förhållande.

Tror du att unga män och kvinnor är intresserade av att försöka med detta? Och tror du att de är synkade i detta?

Det är väl just när det är osynkat som det blir fel.
Citera
2026-05-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor vill I regel ha kärleksrelation och bli bekräftade av sin partner. Inte ha random sex. Inte få random "bekräftelse". Random sex är ju mer något en hel del män vill ha. Så du tänker fel här, när du tror att kvinnor blir "kräsna" av random sex. Snarare blir de trötta på att leta kärlek, när de bara får brödsmulor: random sex och random bekräftelse. Och för att slippa få bara torftiga brödsmulor, så börjar de ställa högre krav på män. Inte för att de har blivit "kräsna" och tror att de kan få "vem de vill", utan för att de är trötta på ytlighet. De blir svårflirtade, för att de inte orkar med ytligheten i dejtandet.

60% män får sex. Det är en majoritet och inte "en liten klick".

Tja, det är ju det som är grejen. Blir du kär i din bästa vän. Hur gör du då? Satsar du på henne, med risk att förlora er vänskap. Eller låter du bli och har kvar din fina vän. Detta handlar inte om politik, utan om känslor och oro.

Nja. Det är väl framförallt män som ser på kvinnor som sexuella förbrukningsvaror. Kvinnor ser i regel inte på män som sexuella förbrukningsvaror. Vill en kvinna ha sex ned en man, så kan hon i regel tänka sig att dejta honom seriöst och se vart det leder. Felet är att män tror att kvinnor resonerar som män. Och kvinnor tror att män resonerar som kvinnor.

Exempel:

Så. Vanliga mediokra Bert 21 år och vanliga mediokra Stina 18 år träffas. Stina är attraherad och intresserad av Bert och har sex med honom på första dejten. Hon vill ha en fortsättning! Och tror att Bert vill detsamma, för han var så öm och fin vid dejten och vid sexet! Så hon tror att de ska fortsätta med varandra! Tror att han tänker som henne! Men Bert ville bara ha sex och eftersom Stina "gick med på sex" redan vid första dejten, så tror Bert att Stina tänker som honom: att detta bara var random sex. Så han ghostar henne sedan. Han är mallig och känner "jag kan få brudar för random sex och nu vill jag ha fler sådana!". Stina blir sårad när Bert ghostar henne. Och när några till unga mediokra män gjort samna sak så börjar hon ställa höga krav på männen hon dejtar. Blir "en kravmaskin". Bert å sin sida börjar få allt svårare att finna tjejer för random sex. Eftersom de råkat ut för sådana som honom och har börjat ställa höga krav.

Kraven kvinnor ställer är ju för att inte bli sårade. Och unga män blir utan sex, om de inte kan leva upp till kraven.

1. Vill män ha sex, så behöver de ge kärlek. Och försöka leva upp till kraven som kvinnor ställer för att slippa bli sårade.

2. Vill kvinnor ha förhållande och kärlek så måste de våga släppa garden lite och våga lita på att det finns män som också vill ha kärlek och förhållande.

Tror du att unga män och kvinnor är intresserade av att försöka med detta? Och tror du att de är synkade i detta?

Det är väl just när det är osynkat som det blir fel.

Den korta versionen av ditt svammel är att kvinnor och män fungerar olika sexuellt vilket knappast var en nyhet för någon. Män skall alltså anpassa sig efter kvinnor vilket leder till slutsatsen att det är kvinnor som sitter på den sexuella makten.
Citera
2026-05-03, 14:07
Medlem
Citat:
Nej, det du ville få fram var ju att jag skulle förfäras av att det är 40% män i åldern 18-29 som aldrig har sex. När jag inte förfäras av denna siffra, så försökte du få siffran att låta större och hemskare än vad den är genom att dra metaforer kring massmord. Men 40% kan vara både mycket och lite, beroende på kontext, vilket jag har försökt att förklara för dig. 40% är oerhört mycket och fruktansvärt hemskt hög siffra om det är 40% av männen mellan 18-29 som har blivit dräpta. 40% är en hög siffra, men inte hemskt upprörande siffra, om det gäller hur många män mellan 18-29 som inte har sex. Förstår du bättre nu vad i ditt inlägg jag hela tiden har invänt emot? Din metafor är dålig, helt enkelt.

Men det är inte en metafor, utan ett test av din logik på olika scenarion.

Men du har troligen inte tillräckligt många högskolepoäng för att kunna förstå sånt.

Citat:
Jag har en hel del högskolepoäng. Varför sprider du annan dynga för`? Patetiskt.

I så fall är du jävligt bra på att dölja det.

Citat:
Om deltagarna ska vara representativa för befolkningen i stort, så lär det ju vara cirka 20% mena-män med i studien.

Siffrorna kan då mycket väl vara tex. såhär:
55% av svenska män har sex och 5% av MENA männen har sex (de gifta MENA männen mellan 18-29).
25% av MENA männen har inte sex (de ogifta) och 15% av de svenska männen har inte sex.

Om du nu har högskolepoäng så är dessa inte inom matematik i alla fall, den saken är klar.

Och fortfarande konstigt att unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen enligt undersökningen, med tanke på alla invandrarkvinnor som inte får ha sex. Samtidigt som siffrorna tydligen blir kraftigt förvridna pga MENA-männens uppenbarligen ENORMA påverkan på studien

Lägg ner dina patetiska försök till bortförklaringar nu. Det är bara pinsamt att skåda.
Citera
2026-05-03, 14:19
Medlem
Citat:
Den korta versionen av ditt svammel är att kvinnor och män fungerar olika sexuellt vilket knappast var en nyhet för någon. Män skall alltså anpassa sig efter kvinnor vilket leder till slutsatsen att det är kvinnor som sitter på den sexuella makten.

Ja, det är väl rätt rimligt att män som vill ha sex anpassar sig till kvinnors önskan om förhållande. Mannen får ju då sex, kärlek, en partner. Kanske rentav barn. Vad är det att tacka nej till? Och är 60% av alla män upptagna i varsitt troget förhållande. Så blir det även lättare för resterande 40% män att hitta förhållande och därmed få sex. Med de 40% kvinnor som inte har någon man.

Om kvinnor anpassar sig till mäns önskan om random sex, så får vi den skeva verkligheten vi nu lever i. Och den verkligheten är du ju inte nöjd med, eller hur?
Citera
2026-05-03, 14:39
Medlem
Citat:
Jag skrev att jag skulle länka källan och höll mitt ord om detta. Att du förkastar en intervju med en professor som har forskat i maskulinitet etc, bara för att intervjuade media är Expo, får stå för dig. Det är ju professorns ord som är det intressanta! Vilken media han framför det i är väl skitsamma. Precis som man inte behöver gilla TV4, nen ändå vilja hlra Leif G*W Perss8n uttala sig där. (Obs, jag har inget emot vare sig Expo eller TV4, är tämligen neutral till dessa media). Jag länkade också till information om professorn och hans olika forskningsstudier. Han kan sin sak. Och detta med 80/20 nämns som sagt var i intervjun.

Du klistrade in ett kort och svepande citat från vad som verkade vara någon sorts ingress. Och sen länkar du en lång artikel som du då förväntar dig att jag ska gå in och läsa i syfte att hitta stöd för DINA påståenden. Och då tror du att du har vunnit debatten.

Du hade "en hel del" högskolepoäng, va? Eller hur var det?

Visa det då. Det är ditt jobb att belägga dina påståenden, inte mitt.

Citat:
Vem som helst med lite logiskt tänkande fattar ju att det inte är endast 20% av alla män som ligger med, gifter sig med, får barn med 80% av alla kvinnor. Men ni manosfärgubbar vill väl gärna att det ska vara så, så att ni slipper känna er som en avart när ni har svårt att få kvinnor.

Visa siffror som stödjer dina påståenden då. Och kom ihåg att vi pratar om män mellan 18-29 här. Så det är ingen idé att du försöker blanda in en massa boomers i ekvationen. Det vi vet enligt SIFO-undersökningen är att 40% av männen mellan 18-29 lever i celibat, dvs ganska nära hälften av ALLA män i den åldersgruppen. Och när detta är sant så är det inte alls otänkbart att situationen i den åldersgruppen är sådan att ca 20% av männen får ca 80% av kvinnorna. Detta kan också vara 30/70, eller 90/10, exempelvis.

Studien tyder mer på att det ligger en del sanning i 80/20-regeln, än på att den är felaktig. Den ger Incelrörelsen vatten på sin kvarn. Klarar du inte av att begripa det enkla kan det inte ha gått särskilt bra för dig på högskolan.

Citat:
Rimligare är att det är mellan 60-75% av alla män, faktiskt har sex och relationer. Din källa visar att över 60% av männen mellan 18-29 har sex. Och SCB visar att över 60% av alla män över 18 är gifta heller sambos.

Men den här tråden handlar inte om alla män över 18, utan om alla män mellan 18-29. Så du kan sluta dra upp din irrelevanta SCB-studie nu.

Citat:
Flertalet kvinnor får barn. Men får färre barn nu än förr.

Kvinnor föder 1,42 barn per kvinna i Sverige. Det är en rekordlåg nivå. Aldrig sedan man började mäta det för 275 år sedan har barnafödandet varit så lågt. Samtidigt lever 40% av alla unga män i celibat, medan de jämnåriga kvinnorna har mer sex än någon annan grupp i Sverige.

Citat:
Jag föreslår att du läser nedan inlägg, då jag är
samma tro som CC75. Att en viss del av dessa 40% Frivilligt avstår sex och relationer, av olika orsaker. Jag tror inte att alla yngre män är desperata incels nämligen. Vilket du verkar tro.

Att vissa frivilligt avstår kan ju bero på att de inte vill ha med dagens unga kvinnor att göra, vilket ju i så fall är ganska förståeligt med tanke på att dagens unga kvinnor tycks föredra att åka kukkarusell bland toppmännen istället för att ha en lägre rankad man för sig själv. Sen är frivilligt avstå inte heller samma sak som att kunna om man vill. Man kan ju frivilligt avstå att ens försöka eftersom man gett upp, och inte anser det vara någon idé.
Citera
2026-05-03, 15:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Nej får många matchningar på dejtingappar och mycket uppmärksamhet ute på krogen.

Hade kunnat ligga med 100 tals kvinnor genom åren men valt o ligga med 0.

Varför är du så osäker?

Ah, nu föll polletten ner, du är naturligtvis fikus, vad dum jag är.
Citera
2026-05-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ja, det är väl rätt rimligt att män som vill ha sex anpassar sig till kvinnors önskan om förhållande. Mannen får ju då sex, kärlek, en partner. Kanske rentav barn. Vad är det att tacka nej till? Och är 60% av alla män upptagna i varsitt troget förhållande. Så blir det även lättare för resterande 40% män att hitta förhållande och därmed få sex. Med de 40% kvinnor som inte har någon man.

Om kvinnor anpassar sig till mäns önskan om random sex, så får vi den skeva verkligheten vi nu lever i. Och den verkligheten är du ju inte nöjd med, eller hur?

Du skriver som en medelålders romcomskadad tant.
Citera
2026-05-03, 15:52
Medlem
Citat:

Så kvinnor skall leka rommen av sig med de 20% för att sedan stadga sig med den tråkiga plugghästen som landade ett bra jobb som sedan skall ta hand omk någon annans ungar?

ENDA sättet för 80% av männen att få sex är att binda sig i villa, vovve,Volvo och pussa tutte på fredagkvällen om han har varit en duktig kvinnoknähund?
Senast redigerad av JqsClouseau 2026-05-03 kl. 15:54.
Citera
2026-05-03, 15:55
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ah, nu föll polletten ner, du är naturligtvis fikus, vad dum jag är.
Nej har haft sexuellt umgänge med 20 kvinnor ungefär.

Varför är du som osäker?
Citera
2026-05-03, 15:57
Medlem
[quote=JqsClouseau|94884962]
Så kvinnor skall leka rommen av sig med de 20% för att sedan stadga sig med den tråkiga plugghästen som landade ett bra jobb som sedan skall ta hand omk någon annans ungar?

ENDA sättet för 80% av männen att få sex är att binda sig i villa, vovve,Volvo och pussa tutte på fredagkvällen om han har varit en duktig kvinnoknähund?
[/QUOTE
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx]
Senast redigerad av JqsClouseau 2026-05-03 kl. 15:58. Anledning: felpost
Citera
2026-05-03, 15:57
Medlem
Citat:
Du skriver som en medelålders romcomskadad tant.

Nej, jag skriver som det är.
Vill en kvinna ha sex med en man, så kan hon även tänka sig att dejta honom seriöst. Skulle de 60% unga män som har sex med kvinnor, börja satsa seriöst på nästa kvinna de har sex med (istället för att bara ha random sex) och Ingå parförhållande med henne etc. Vara henne trogen. Så försvinner dessa 60% män från marknaden.

Och kvar är de 40% unga män som nu inte har sex och de 40% unga kvinnor som inte har fått en partner ä. Det skulle inte förvåna mig om det då börjar uppstå parbildningar mellan dessa.

Men om sex ska vara på Männens villkor. Så kommer många av de 60% män som får sex, hela tiden vilja testa nya kvinnor. Och då blir närmre 100% av de unga kvinnorna involverade med dessa 60% män då och då. Och kommer såldes inte vara lika tillgängliga för de 40% unga män som inte har sex.
Citera
2026-05-03, 15:58
Medlem
Citat:

Vem skall få kvinnorna att sluita knulla med de 20% som de finner mest attraktiva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in