2026-05-03, 09:27
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så det enda du gjorde var alltså att länka källan till citatet som jag redan bemött och förkastat?

På vilket sätt hjälpte det ditt case menar du?



Det blir ju fortfarande samma diskrepans fattar du väl. Du förflyttar den ju bara.

Du kanske ska tänka till lite själv innan du skriver så slipper du göra bort dig så grovt hela tiden.

Du verkar helt desperat. Som om hela din boomer-världsbild håller på att rubbas nu när det kommit statistik som visar att det många härinne hävdat i flera år faktiskt verkar stämma och att dina rosa fluff-fantasier bara varit just fantasier. Och nu försöker du desperat försvara din världsbild genom att fullkomligt kasta ur dig den ena ogenomtänkta och långsökta bortförklaringen efter den andra.

De dumma incelmännen och kvinnohatarna FÅÅÅÅÅR bar inte ha rätt.



Du klarar överhuvudtaget inte av att diskutera samhällsfenomen. Det spelar ingen roll om så 99% av alla män lever i celibat. För så länge övriga 1% män inte gör det så kan du helt avfärda allt med att säga att folk blir kära och bildar par och får barn. Det räcker att det föds 1 barn så kan du ju hävda det och så är allt frid och fröjd. Siffran måste bokstavligen ner till 0 för att du inte ska kunna använda det "argumentet". Och om du har minsta nivå av intelligens i din hjärna så bör till och med du då inse varför det är ett uselt argument.

Låt mig upplysa dig lite om verkligheten. I verkligheten är 40% av unga män i Sverige helt utan sex. Samtidigt som de jämnåriga kvinnorna är den mest sexuellt aktiva gruppen i hela samhället. SAMTIDIGT som kvinnor föder rekordlåga (sedan mätningarna började 1751) 1,42 barn per kvinna, vilket är långt under den nivå som krävs för att upprätthålla en befolkning på sikt.

Så ser verkligheten ut. Men du vill leva vidare i din rosa fluffvärld där allt är frid och fröjd för din granne Petra har just blivit kär i sin kollega Petter och din systers busschaufför har nyss fått barn med sin gamla lärares mediokra dotter, osv osv.

Du klarar överhuvudtaget inte av att zooma ut. Du stirrar dig blind på enskilda fall och människor och tror att dessa på något sätt motbevisar och tillintetgör trender och fenomen på det stora hela. "Oj titta, BB har inte lagt ner all sin verksamhet idag heller, ja men dåså, då är allt lugnt och alla incels hade fel. Nu är det dags för Mello! "

Men ren och skär FAKTA talar emot allt du säger. Det kvittar vad som händer i din lilla umgängeskrets. Den är inte representativ för helheten. Den har noll påverkan på totalen. Så att din syssling Sivert nyss har gift sig och skaffat barn förändrar inte faktumet att 40% av unga män lever i celibat samtidigt som unga kvinnor har massor av sex (och därmed uppenbarligen hellre delar på attraktiva män med andra kvinnor än tar en medioker man för sig själv), eller att det föds rekordlågt antal barn per kvinna i Sverige år 2025.

Jag skrev att jag skulle länka källan och höll mitt ord om detta. Att du förkastar en intervju med en professor som har forskat i maskulinitet etc, bara för att intervjuade media är Expo, får stå för dig. Det är ju professorns ord som är det intressanta! Vilken media han framför det i är väl skitsamma. Precis som man inte behöver gilla TV4, nen ändå vilja hlra Leif G*W Perss8n uttala sig där. (Obs, jag har inget emot vare sig Expo eller TV4, är tämligen neutral till dessa media). Jag länkade också till information om professorn och hans olika forskningsstudier. Han kan sin sak. Och detta med 80/20 nämns som sagt var i intervjun.

Vem som helst med lite logiskt tänkande fattar ju att det inte är endast 20% av alla män som ligger med, gifter sig med, får barn med 80% av alla kvinnor. Men ni manosfärgubbar vill väl gärna att det ska vara så, så att ni slipper känna er som en avart när ni har svårt att få kvinnor.

Rimligare är att det är mellan 60-75% av alla män, faktiskt har sex och relationer. Din källa visar att över 60% av männen mellan 18-29 har sex. Och SCB visar att över 60% av alla män över 18 är gifta heller sambos.

Flertalet kvinnor får barn. Men får färre barn nu än förr.

Jag föreslår att du läser nedan inlägg, då jag är
samma tro som CC75. Att en viss del av dessa 40% Frivilligt avstår sex och relationer, av olika orsaker. Jag tror inte att alla yngre män är desperata incels nämligen. Vilket du verkar tro.

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Nu kunde jag inte läsa artikeln pga betalvägg men vad jag reagerar på utan att ha läst alla inlägg i tråden är att i alla fall en del drar slutsatsen att de 40% som inte har sex < 30 år skulle vara det helt ofrivilligt. Min uppfattning är det finns många män idag som väljer bort relationer OCH sex med kvinnor. Dvs de gör det frivilligt då de anser att det är inte värt jobbet med svenska kvinnor som ändå inte finner dem attraktiva.

Jag hör allt oftare från unga kvinnor idag uppfattningen att killar i deras ålder inte längre engagerar sig eller bryr sig om tjejer. Dessa unga män är inga incels då de indirekt eller direkt valt att fokusera på annat än kvinnor. Vad det i sig beror på går förstås att spekulera kring men några orsaker jag kan se är bl.a.

- Samhällets hat mot män
- Metoorörelsens biverkningar
- Män är mer "feminiserade" idag
- Testosteronhalten i samhället sjunker
- Andra, enklare alternativ till "sex", quick-fix utan risk
- Överkonsumtion av pornografi
- Män och kvinnor trivs egentligen inte tillsammans och idag finns det många andra saker än att bilda familj som var en typ av standard förr
- M.m, m.m

// CC

Yes, exakt! Jag tror också att många yngre män väljer bort relationer och sex. Men av lite andra orsaker än de du nämner.

Orsaker jag ser är att både unga män och unga kvinnor har blivit mer induvidualistiska. De verkar dock gilla att vara vänner med varandra, ser detta överallt: unga män och unga kvinnor som är vänner och glada över vänskapen. Men det verkar stanna där.

Överhörde ett samtal mellan en ung man och en ung kvinna för några månader sedan. De var vänner. Båda var rörande överens om att de inte ville ha barn och att de ville satsa 100% på sina intressen och jobb istället. Att samtiden är alldeles för svajig för att vilja göra på annat sätt.

Jag tänkte i mitt stilla sinne "men satsa på varandra då, ni verkar ju ha samma livsmål. Bli ett par." Men det verkade som de mer såg varandra som BFF. Som att det inte fanns tillstymmelse till erotik eller romantik dem emellan. Som en spegling av dem själva i en vän av motsatt kön, bara. That's it.

Visst är det fint att ha vänner av motsatt kön! Det är givande och bra. Men det verkar som de avkönar varandra på ett helt annat sätt nu än förr. Bara min reflektion.
__________________
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 09:30.
Citera
2026-05-03, 09:44
  #386
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Lär dig klistra in citat från dina länkar om du vill bli tagen på allvar och att folk ska läsa dem. Jag har annat för mig än att läsa en lång artikel för att leta efter stöd för dina påståenden.

Undersökningen i TS visar att dina fantasier inte stämmer särskilt väl överens med verkligheten. Uppenbarligen väljer unga kvinnor i hög utsträckning att hellre dela på en högre rankad man än att ta en lägre rankad man för sig själv. 40% av unga män lever i celibat medan unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen av alla. Du hör ju själv att det inte alls rimmar med dina vanföreställningar om rosa fluff och "kärlek".

Stäng av dina romcoms och börja lev i verkligheten om du vill bli tagen på allvar. Eller är det för jobbigt?


Du har nog missförståt feminist- och genusdrevet tror jag. Det handlar liksom inte om att det finns en veklighet man kan välja att leva i eller inte.
Det handlar om att skapar den fantasivärld som man vill att alla andra skall leva i också, genom att man blundar hårt för sånt som man inte vill kännas vid.

Då heter det lätt typ "Amen de övriga 60 procenten får antagligen ligga desto mera, handhjärta, hihi!"
Citera
2026-05-03, 10:31
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag skrev att jag skulle länka källan och höll mitt ord om detta. Att du förkastar en intervju med en professor som har forskat i maskulinitet etc, bara för att intervjuade media är Expo, får stå för dig. Det är ju professorns ord som är det intressanta! Vilken media han framför det i är väl skitsamma. Precis som man inte behöver gilla TV4, nen ändå vilja hlra Leif G*W Perss8n uttala sig där. (Obs, jag har inget emot vare sig Expo eller TV4, är tämligen neutral till dessa media). Jag länkade också till information om professorn och hans olika forskningsstudier. Han kan sin sak. Och detta med 80/20 nämns som sagt var i intervjun.

Vem som helst med lite logiskt tänkande fattar ju att det inte är endast 20% av alla män som ligger med, gifter sig med, får barn med 80% av alla kvinnor. Men ni manosfärgubbar vill väl gärna att det ska vara så, så att ni slipper känna er som en avart när ni har svårt att få kvinnor.

Rimligare är att det är mellan 60-75% av alla män, faktiskt har sex och relationer. Din källa visar att över 60% av männen mellan 18-29 har sex. Och SCB visar att över 60% av alla män över 18 är gifta heller sambos.

Flertalet kvinnor får barn. Men får färre barn nu än förr.

Jag föreslår att du läser nedan inlägg, då jag är
samma tro som CC75. Att en viss del av dessa 40% Frivilligt avstår sex och relationer, av olika orsaker. Jag tror inte att alla yngre män är desperata incels nämligen. Vilket du verkar tro.



Yes, exakt! Jag tror också att många yngre män väljer bort relationer och sex. Men av lite andra orsaker än de du nämner.

Orsaker jag ser är att både unga män och unga kvinnor har blivit mer induvidualistiska. De verkar dock gilla att vara vänner med varandra, ser detta överallt: unga män och unga kvinnor som är vänner och glada över vänskapen. Men det verkar stanna där.

Överhörde ett samtal mellan en ung man och en ung kvinna för några månader sedan. De var vänner. Båda var rörande överens om att de inte ville ha barn och att de ville satsa 100% på sina intressen och jobb istället. Att samtiden är alldeles för svajig för att vilja göra på annat sätt.

Jag tänkte i mitt stilla sinne "men satsa på varandra då, ni verkar ju ha samma livsmål. Bli ett par." Men det verkade som de mer såg varandra som BFF. Som att det inte fanns tillstymmelse till erotik eller romantik dem emellan. Som en spegling av dem själva i en vän av motsatt kön, bara. That's it.

Visst är det fint att ha vänner av motsatt kön! Det är givande och bra. Men det verkar som de avkönar varandra på ett helt annat sätt nu än förr. Bara min reflektion.

Det är intressant att du ser den här ”avkönade” vänskapen och individualismen som något neutralt eller till och med positivt. Ur mitt perspektiv är det du beskriver snarare ett symptom på ett djupt rotat samhällsproblem.

För det första: Att unga män och kvinnor ser varandra som ”BFFs” utan tillstymmelse till romantik eller erotik är inte ett tecken på framsteg, utan på en kulturell sterilering. När vi suddar ut de naturliga skillnaderna och spänningen mellan könen förlorar vi också drivkraften att bilda de stabila kärnfamiljer som är samhällets minsta och viktigaste byggsten. Att unga människor sitter och är ”rörande överens” om att offra familjebildning för att kunna satsa 100 % på jobb och hobbyprojekt är i mina ögon en sorglig bild av en atomiserad samtid. Man byter bort djup mening och ett arv mot tillfällig konsumtion och karriärklättring.

När det gäller professorn och källkritiken: Det spelar faktiskt roll var man uttalar sig. Institutioner som Expo har en tydlig politisk agenda som går ut på att dekonstruera traditionell maskulinitet. Att en forskare i ”maskulinitet” pratar om 80/20-regeln som en myt förändrar inte det faktum att vi ser en enorm utslagning på relationsmarknaden.

Du kallar det ”frivilligt”, men är det verkligen det? Om samhället har slutat värdera manliga dygder och om unga kvinnor uppmuntras att se män som utbytbara kompisar, så är det inte konstigt att många män resignerar. Det är inte nödvändigtvis ”incel-beteende”, men det är en tyst tragedi. Att unga män drar sig undan till spel och intressen istället för att ta på sig rollen som make och far är resultatet av en kultur som har gjort den rollen otydlig och oönskad.

Att statistiken visar att folk har sex eller är sambos säger inget om kvaliteten eller stabiliteten i dessa relationer. Vi ser sjunkande födelsetal och en grasserande ensamhet. Att då sitta och försvara att vi blivit mer ”individualistiska” känns som att sitta på ett sjunkande skepp och skryta om hur mycket mer personligt utrymme man har fått i sin hytt.
Citera
2026-05-03, 10:52
  #388
Medlem
Problemet är att de män som blir uteslutna från relationer och sex ,skaffar sig ersättningsaktiviteter.

Brott blir mycket vanligare.

När brott blir vanligare ,minskar kvinnors kärlek ytterligare och villighet att vara med män går mot noll..

Slutsatsen borde vara för de flesta att vi ska inte skaffa ett överskott av unga män.

Fast för vissa är inte det slutsatsen utan de vill ha ännu fler sex-lösa män.

Kan vara som i Kina och Syd-Korea att de bara anser pojkar är viktigare och vad som händer när de översvämmar marknaden med pojkar är att pojkar får lågt marknadsvärde och ingen vill ha dem. Har stort problem i Kina med detta. Vi får ytterst få relationer .kvinnor skyr män som pesten. Likadant i USA ,det är kvinnorna som inte vill ha relationer ,männen står i kö. En kvinna sa att hon kunde få en relation med en man direkt och hon var inte ens speciellt vacker. Ändå tror män att det är männen som inte vill ha relationer.
Citera
2026-05-03, 11:12
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det är intressant att du ser den här ”avkönade” vänskapen och individualismen som något neutralt eller till och med positivt. Ur mitt perspektiv är det du beskriver snarare ett symptom på ett djupt rotat samhällsproblem.

För det första: Att unga män och kvinnor ser varandra som ”BFFs” utan tillstymmelse till romantik eller erotik är inte ett tecken på framsteg, utan på en kulturell sterilering. När vi suddar ut de naturliga skillnaderna och spänningen mellan könen förlorar vi också drivkraften att bilda de stabila kärnfamiljer som är samhällets minsta och viktigaste byggsten. Att unga människor sitter och är ”rörande överens” om att offra familjebildning för att kunna satsa 100 % på jobb och hobbyprojekt är i mina ögon en sorglig bild av en atomiserad samtid. Man byter bort djup mening och ett arv mot tillfällig konsumtion och karriärklättring.

När det gäller professorn och källkritiken: Det spelar faktiskt roll var man uttalar sig. Institutioner som Expo har en tydlig politisk agenda som går ut på att dekonstruera traditionell maskulinitet. Att en forskare i ”maskulinitet” pratar om 80/20-regeln som en myt förändrar inte det faktum att vi ser en enorm utslagning på relationsmarknaden.

Du kallar det ”frivilligt”, men är det verkligen det? Om samhället har slutat värdera manliga dygder och om unga kvinnor uppmuntras att se män som utbytbara kompisar, så är det inte konstigt att många män resignerar. Det är inte nödvändigtvis ”incel-beteende”, men det är en tyst tragedi. Att unga män drar sig undan till spel och intressen istället för att ta på sig rollen som make och far är resultatet av en kultur som har gjort den rollen otydlig och oönskad.

Att statistiken visar att folk har sex eller är sambos säger inget om kvaliteten eller stabiliteten i dessa relationer. Vi ser sjunkande födelsetal och en grasserande ensamhet. Att då sitta och försvara att vi blivit mer ”individualistiska” känns som att sitta på ett sjunkande skepp och skryta om hur mycket mer personligt utrymme man har fått i sin hytt.

Jag ser vänskap som något fint, ja. Oavsett om det är två vänner av samna kön eller två vänner av motsatt kön. Men jag ser det som problematiskt när det blir generaliserat. Så att tex Stina som har två bra manliga vänner plötsligt ser samtliga män som "bara eventuella vänner" och inte som eventuella partners... hur ska då par kunna bildas, om det är så unga generellt ser på varandra?

Jag har ju som sagt själv nära vänner av båda könen. Men har aldrig förlorat förmågan att tända på folk för det. Jag hoppas att dagens unga kan förhålla sig till det hela på liknande sätt. Att Adam och Stina är vänner, bör ju inte hindra Stina från att kunna finna andra män attraktiva.

Ja, det sorgliga var ju att de två verkade oroade över samtiden och därmed ville välja bort barn "för att det är säkrare att satsa på jobb och hobbies". Hade samtiden varit mer harmonisk så hade de kanske velat ha barn? Bristande framtidstro verkar göra att just dessa två ville välja bort barn. Och tyckte att det är bättre att jobba och syssla med sina hobbies. Som att framtiden är ljusare om man är indivudualist. Ungefär. Kändes tragiskt att höra detta. Satt där och åt med mina barn, när jag hörde det där unga BBF parets samtal. Mina barn hörde också. Efteråt kramade jag om mina barn lite extra och sa som det är "ni är det bästa som hänt mig". Kändes viktigt att visa och säga det, efter det dystra samtal vi hade överhört.

60% av alla män över 18 år är gifta eller sambos. Källa: SCB. Så 80/20 stämmer inte. Du kan gott läsa artikeln, eller professorns forskningsprojekt.

Ja, men så är det ju för kvinnor också. Könen väljer frivilligt bort varandra, men gör det av orsaker som de själva inte styr över. Tex värderingar. Som glider mer och mer ifrån varandra. En vänsterkvinna vill inte ha en högerman. Tex. De väljer frivilligt bort varandra, men hade kanske valt varandra om de delade värderingar. Och en vänsterkvinna blir snarare vän än partner med en vänsterman, eftersom det känns finare att få ha honom som vän i sitt liv än att riskera att bli kär och förlora honom som vän om det skulle ta slut. Typ.

Förr var ju flertalet män och kvinnor sossar. Då blev det givetvis lättare att finna en partner som delade ens värderingar och även vänner av motsatt kön som också delade ens värderingar. Framtidstron var även hög. Fanns fler yttre förutsättningar att finna kärlek och välja kärlek och familj. Än vad det gör nu.

Tråden handlar om att 40% av männen mellan 18-29 i en studie, inte har sex. Jag misstänker att en viss andel väljer bort detta.

Övriga 60% har ju sex. Varför vill du tro att de har dåligt sex?
__________________
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 11:16.
Citera
2026-05-03, 11:38
  #390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag ser vänskap som något fint, ja. Oavsett om det är två vänner av samna kön eller två vänner av motsatt kön. Men jag ser det som problematiskt när det blir generaliserat. Så att tex Stina som har två bra manliga vänner plötsligt ser samtliga män som "bara eventuella vänner" och inte som eventuella partners... hur ska då par kunna bildas, om det är så unga generellt ser på varandra?

Jag har ju som sagt själv nära vänner av båda könen. Men har aldrig förlorat förmågan att tända på folk för det. Jag hoppas att dagens unga kan förhålla sig till det hela på liknande sätt. Att Adam och Stina är vänner, bör ju inte hindra Stina från att kunna finna andra män attraktiva.

Ja, det sorgliga var ju att de två verkade oroade över samtiden och därmed ville välja bort barn "för att det är säkrare att satsa på jobb och hobbies". Hade samtiden varit mer harmonisk så hade de kanske velat ha barn? Bristande framtidstro verkar göra att just dessa två ville välja bort barn. Och tyckte att det är bättre att jobba och syssla med sina hobbies. Som att framtiden är ljusare om man är indivudualist. Ungefär. Kändes tragiskt att höra detta. Satt där och åt med mina barn, när jag hörde det där unga BBF parets samtal. Mina barn hörde också. Efteråt kramade jag om mina barn lite extra och sa som det är "ni är det bästa som hänt mig". Kändes viktigt att visa och säga det, efter det dystra samtal vi hade överhört.

60% av alla män över 18 år är gifta eller sambos. Källa: SCB. Så 80/20 stämmer inte. Du kan gott läsa artikeln, eller professorns forskningsprojekt.

Ja, men så är det ju för kvinnor också. Könen väljer frivilligt bort varandra, men gör det av orsaker som de själva inte styr över. Tex värderingar. Som glider mer och mer ifrån varandra. En vänsterkvinna vill inte ha en högerman. Tex. De väljer frivilligt bort varandra, men hade kanske valt varandra om de delade värderingar. Och en vänsterkvinna blir snarare vän än partner med en vänsterman, eftersom det känns finare att få ha honom som vän i sitt liv än att riskera att bli kär och förlora honom som vän om det skulle ta slut. Typ.

Förr var ju flertalet män och kvinnor sossar. Då blev det givetvis lättare att finna en partner som delade ens värderingar och även vänner av motsatt kön som också delade ens värderingar. Framtidstron var även hög. Fanns fler yttre förutsättningar att finna kärlek och välja kärlek och familj. Än vad det gör nu.

Tråden handlar om att 40% av männen mellan 18-29 i en studie, inte har sex. Jag misstänker att en viss andel väljer bort detta.

Övriga 60% har ju sex. Varför vill du tro att de har dåligt sex?

Vi måste sluta linda in sanningen: Den moderna dejtingmarknaden är ett haveri.
Jag ser hur kvinnor i dag har en närmast obegränsad tillgång till sex och bekräftelse med ett enkelt svep. Men detta överflöd har ett pris. Det har skapat en kultur av extrem kräsenhet där vanliga män, som "Adam", inte längre duger som partners. De duger som vänner, absolut – men sedan tar det stopp. När kvinnor som "Stina" kategoriserar varenda man de möter som "bara en vän", raderar de samtidigt gnistan som bygger familjer.

Det hävdas att 40 % av unga män inte har sex. Jag köper inte att det är ett frivilligt val. De blir bortvalda. De står utanför i ett system där en liten klick män i toppen får allt, medan resten förvisas till en emotionell soptipp där de förväntas vara "fina vänner" utan att någonsin få närhet.

Jag ser också hur vi låter politisk renlärighet bygga murar. Man väljer hellre en vän än en partner för att "man delar värderingar men inte vill riskera vänskapen". Vilket jävla fegspel! Förr förenades vi av en framtidstro; idag använder vi våra värderingar som en sköld för att slippa satsa på riktigt.

Jag vägrar köpa att det är "frihet" att sitta ensam med sin hobby medan födelsetalen störtdyker. Det är resignation. Vi har skapat en marknad där könen har slutat mötas som partners och istället ser varandra som förbrukningsvaror i ett cyniskt spel om status och bekvämlighet.
Det är dags att vi börjar prata om den här maktobalansen på allvar. För om vi fortsätter så här, kommer vi snart leva i ett samhälle där den enda relationen vi har kvar är den till vår egen spegelbild.
Citera
2026-05-03, 11:44
  #391
Medlem
Andelen män som har sex sjunker ,troligtvis kontinuerligt och det blir fler varje år som blir utan.

Vad man ska göra är att dels ändra på kvinnors känslor för män till att vara mer positiva och göra att män förstår hur de väcker positiva känslor hos kvinnor.

Att minska kvinnors negativa ideer och känslor faller på Riksdagens och Regeringens bord och kommunerna. De måste gå över utbildning och framförallt vilka chefer de anställer. Analysera vilka saker som påverkar kvinnornas känslor för män och försöka skapa förutsättningar för mer kärlek.

Dessutom måste vi bli medvetna om könsbalansen, i åldern 20-40 borde den vara nära 100:100 kvinnor :män. Om det är det kommer fler män få sex och relationer ,inte alla men det kommer vara bättre än 60% .

Vi måste bryta den negativa trenden.
__________________
Senast redigerad av Prepper 2026-05-03 kl. 11:47.
Citera
2026-05-03, 11:53
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Andelen män som har sex sjunker ,troligtvis kontinuerligt och det blir fler varje år som blir utan.

Vad man ska göra är att dels ändra på kvinnors känslor för män till att vara mer positiva och göra att män förstår hur de väcker positiva känslor hos kvinnor.

Att minska kvinnors negativa ideer och känslor faller på Riksdagens och Regeringens bord och kommunerna. De måste gå över utbildning och framförallt vilka chefer de anställer. Analysera vilka saker som påverkar kvinnornas känslor för män och försöka skapa förutsättningar för mer kärlek.

Dessutom måste vi bli medvetna om könsbalansen, i åldern 20-40 borde den vara nära 100:100 kvinnor :män. Om det är det kommer fler män få sex och relationer ,inte alla men det kommer vara bättre än 60% .

Vi måste bryta den negativa trenden.

Enligt statistik från SCB fanns det i slutet av 2024 totalt cirka 1 450 000 personer i åldern 18–29 år i Sverige. Fördelningen visar på ett tydligt mansöverskott i dessa åldersgrupper.

Här är en sammanställning baserad på data för 2024:
Män: Cirka 757 000
Kvinnor: Cirka 693 000

Mansöverskott: Det finns ungefär 64 000 fler män än kvinnor i denna ålderskategori.
Citera
2026-05-03, 11:54
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Detta samtidigt som unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor



"Det har alltid funnits kufar som inte får ligga", brukar man höra från de som vill relativisera situationen. Men 40%?

Är detta hållbart i längden? Vad händer med ett samhälle där så stor del av de unga männen nekas något så fundamentalt som närhet och sex?

Nu tillhör jag inte det spannet men ändå så känns sex med dagens kvinnor otroligt osexigt, De är ett gäng tagande energitjuvar som bara tänker på sig själva och skriker om sina rättigheter aldrig sina skyldigheter! De som ligger med dagens kvinnor är tappade och har varken självrespekt eller manlighet. Utan bara svansar efter en hona som någon jycke. Förstår dom som låter bli
Citera
2026-05-03, 12:22
  #394
Medlem
Folk verkar tro att de unga tjejerna ligger med äldre så till den grad att 40% unga män inte ligger alls men så ligger det inte till.

För ett enkelt svar kan vi se på den senaste statistiken ifrån dejtingapparna -
95% av kvinnorna swipear på 5% av männen nästan uteslutande.
Kvinnor rankar 80% av män som " under medel " på samma. Män rankar cirka 80% av kvinnorna som attraktiva,på samma.

Dvs en allt mindre andel män ligger med en majoritet utav kvinnor. För att låna ett uttryck ifrån internet så tycks en stor andel dö utav törst medans andra drunknar. 😅

( vän av historieböcker kan säga hur bra detta är )
__________________
Senast redigerad av FreeRange89 2026-05-03 kl. 12:25.
Citera
2026-05-03, 13:07
  #395
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är du en valack eller?

Eller du kanske menar att när du gått förbi thaisalongen så valde du att inte gå in, och då kan man ju säga att man valt att inte ligga om man har lite fantasi?
Nej får många matchningar på dejtingappar och mycket uppmärksamhet ute på krogen.

Hade kunnat ligga med 100 tals kvinnor genom åren men valt o ligga med 0.

Varför är du så osäker?
Citera
2026-05-03, 13:13
  #396
Medlem
Amsvartners avatar
Dom som aldrig får ligga eller ligger kanske inte har samma behov som dom som inte fattar att knulla är allt här i livet?

Dom kanske latjar med radiostyrda bilar istället för å pippa?

Fan vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in