2026-05-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Incelrörelsen har hämtat 80/20-regeln från Paretoprincipen, som går ut på följande.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pareto_principle

Incelrörelsen har alltså bytt ut land mot kvinnor (80%) och 20 i 80/20 syftar på antalet procent män som har "tillgång" till de 80 procenten.

Men du har tydligen i din enfald alltid trott att 80/20 i det här sammanhanget syftar på män som inte har sex/män som har sex.

Jag förklarar nu för dig att du har fel i detta. Enligt den korrekta definitionen av 80/20-regeln så ligger uppgifterna i undersökningen jag hänvisar till i linje med denna. De motsäger inte på något sätt incelteorin, utan tvärtom ger dem vatten på sin kvarn. Försök nu begrip detta.

Och jag känner inte till några uppgifter om att 20% av kvinnorna skulle vara incels. Men om topp 80%-kvinnorna är fullt upptagna med sina topp 20%-män så får ju resterande 80% nöja sig med övriga 20% kvinnor. Då är det dessa, eller celibat som gäller. Så det finns nog många som är desperata nog att ligga med de 20% kvinnorna i botten.

Kom ihåg att samtidigt som 40% av unga män lever i celibat så är unga kvinnor den mest sexuellt aktiva gruppen, enligt samma undersökning. Det tyder på att din rosa dröm om att alla människor lever i monogama förhållanden med varsin partner, och att kvinnor hellre tar en lägre "rankad" man för sig själv än att dela på en mer attraktiv man med andra kvinnor, inte stämmer särskilt väl överens med verkligheten.

Du får nog fatta att manosfär-nötterna bara har lånat en bit av Paretoprincipen. Inte tagit hela delen rakt av.

Här kan du läsa mer om det hela. Låter vääääldigt likt dina åsikter i många frågor:
https://expo.se/fordjupning/gigachad-eller-incel-sa-fungerar-manosfaren/

Och här har du professorn (på barn och ungdomsvetenskapliga institutet) som blev intervjuad i ovanstående länk:
https://www.su.se/profiles/l/lfors

Han har gjort en hel del intressanta forskningsstudier.

-----

Kärlek Joe88, kärlek. Det är kärlek som får kvinnor att välja en partner för ett förhållande. Inte på vilken plats han är "rankad". Och oftast blir det då en medioker kvinna med en medioker man. Det är det vanliga. Se dig omkring. Eller menar du på fullaste allvar att du ser en massa män med dyra bilar, snygga utseenden, stora fina villor, lysande karriärer som är ihop med mediokra kvinnor? Nej, det gör du inte. Utan det är vanliga mediokra män med vanliga mediokra kvinnor. Inte sant, Joe88?

De 60% som har sex, är förmodligen till sin majoritet mediokra vanliga män. Som ligger med mediokra vanliga kvinnor.
Citera
2026-05-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Du är en naiv, korkad världsfrånvänd romantiker. Snart 30000 inlägg av damrövslickeri. Minst 40% av jämnåriga män är HELT ointressanta för kvinnor åldern och de är INTE hårdvaluta utan HELT osynliga. De 20% som kvinnorna slåss om tömmer och glömmer i en aldrig sinande ström av korkade brudar som tror att de skall lyckas fånga en kille låååångt över deras liga.

60% har sex. Inte endast 20%. Utan 60%.
Citera
2026-05-02, 23:40
Medlem
Citat:
Men herregud. Det spelar ingen roll. Logiken blir ju densamma oavsett.

Det är just det som är syftet. Att applicera din logik på OLIKA typer av situationer. Genom att göra det kan man enkelt se att din logik inte håller, och att du inte klarar av att vara konsekvent.

Nej, det är inte jämförbart.

Att inte få sex, är ett lyx-problem.
Att bli mördad i ett terrorattentat är ett stort fett extremt hemskt problem.
Så du kan inte göra en metafor av dessa två! Det är detta som är ologiskt.

Visst är det problematiskt att 40% av männen mellan 18-29 är utan sex. Men man överlever den lyx-problematiken. Lena Handén finns ju alltid att tillgå!

Man överlever dock inte en terrorattack som man dör i. Om 40% av alla män mellan 18-29 skulle dö i en terrorattack så skulle det vara fruktansvärt! Total landssorg!

Fattar du då att din metafor haltar rejält?

-----

Förmodligen är en betydande andel av de där sexlösa männen mellan 18-29, av invandrarbakgrund. MENA. Deras kvinnor får inte ha sex innan äktenskapet och svenska kvinnor vill i regel inte ha sex med dessa män (utan vill ha det med svenska män). Så. Dessa invandrarmän blir utan sex, tills de har gift sig.
Citera
2026-05-02, 23:51
Medlem
Citat:
Så du tror att det finns två grupper här:

Män som aldrig har sex

Och män som har mycket/regelbundet sex.

Eller kan det vara så att det även bland dessa 60% finns vissa som har mer sex än andra inom den gruppen?

En man som haft sex en gång senaste året är ju med i den gruppen. Och det är också en man som haft sex med 100 st senaste året.

Det är väl betydligt rimligare att tänka sig att en liten klick män på toppen står för majoriteten av allt sex som män inom 60%-gruppen har, än att alla dessa 60% har lika mycket sex.

Du gör dig bara löjlig. Ingen incel kommer kalla en man som har sex en gång om året för en chad. Det är män som har mycket sex med många attraktiva kvinnor som får det epitetet. Eller i alla fall får mycket sexuell uppmärksamhet från attraktiva kvinnor.

Du ska nog inte använda någon mer "manosfär-terminologi" för du har ju uppenbarligen urusel koll på det området.

En man som är tillräckligt intressant för en kvinna att ha sex med, brukar i regel vara en tillräckligt intressant man även för några-många andra kvinnor att ha sex med. Så de där 60% har med stor sannolikhet regelbundet sex. Petter kanske har ett fast förhållande, Adam har en kk, Niklas ligger runt, Olof är gift, Sigge har en särbo osv.

Och vad är det för fel på att vara en man som lyckas få sex med många mediokra kvinnor då?
Citera
2026-05-03, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du får nog fatta att manosfär-nötterna bara har lånat en bit av Paretoprincipen. Inte tagit hela delen rakt av.

Här kan du läsa mer om det hela. Låter vääääldigt likt dina åsikter i många frågor:
https://expo.se/fordjupning/gigachad-eller-incel-sa-fungerar-manosfaren/

Och här har du professorn (på barn och ungdomsvetenskapliga institutet) som blev intervjuad i ovanstående länk:
https://www.su.se/profiles/l/lfors

Han har gjort en hel del intressanta forskningsstudier.

-----

Kärlek Joe88, kärlek. Det är kärlek som får kvinnor att välja en partner för ett förhållande. Inte på vilken plats han är "rankad". Och oftast blir det då en medioker kvinna med en medioker man. Det är det vanliga. Se dig omkring. Eller menar du på fullaste allvar att du ser en massa män med dyra bilar, snygga utseenden, stora fina villor, lysande karriärer som är ihop med mediokra kvinnor? Nej, det gör du inte. Utan det är vanliga mediokra män med vanliga mediokra kvinnor. Inte sant, Joe88?

De 60% som har sex, är förmodligen till sin majoritet mediokra vanliga män. Som ligger med mediokra vanliga kvinnor.

Lär dig klistra in citat från dina länkar om du vill bli tagen på allvar och att folk ska läsa dem. Jag har annat för mig än att läsa en lång artikel för att leta efter stöd för dina påståenden.

Undersökningen i TS visar att dina fantasier inte stämmer särskilt väl överens med verkligheten. Uppenbarligen väljer unga kvinnor i hög utsträckning att hellre dela på en högre rankad man än att ta en lägre rankad man för sig själv. 40% av unga män lever i celibat medan unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen av alla. Du hör ju själv att det inte alls rimmar med dina vanföreställningar om rosa fluff och "kärlek".

Stäng av dina romcoms och börja lev i verkligheten om du vill bli tagen på allvar. Eller är det för jobbigt?
Citera
2026-05-03, 03:21
Medlem
Citat:
Nej, det är inte jämförbart.

Att inte få sex, är ett lyx-problem.
Att bli mördad i ett terrorattentat är ett stort fett extremt hemskt problem.
Så du kan inte göra en metafor av dessa två! Det är detta som är ologiskt.

Visst är det problematiskt att 40% av männen mellan 18-29 är utan sex. Men man överlever den lyx-problematiken. Lena Handén finns ju alltid att tillgå!

Man överlever dock inte en terrorattack som man dör i. Om 40% av alla män mellan 18-29 skulle dö i en terrorattack så skulle det vara fruktansvärt! Total landssorg!

Fattar du då att din metafor haltar rejält?

-----

Återigen, det handlar inte om att jämföra två olika företeelser. Det handlar om att testa din logik på två olika företeelser. Vilket är något helt annat. Det spelar alltså ingen roll att dö i terrordåd inte är samma sak som att inte få sex.

Men du verkar inte vara kapabel att begripa det. Kanske din brist på högskolepoäng som gör sig påmind.

Citat:
Förmodligen är en betydande andel av de där sexlösa männen mellan 18-29, av invandrarbakgrund. MENA. Deras kvinnor får inte ha sex innan äktenskapet och svenska kvinnor vill i regel inte ha sex med dessa män (utan vill ha det med svenska män). Så. Dessa invandrarmän blir utan sex, tills de har gift sig.

Ja, det kryllar säkert av MENA-män som sitter och anmäler sig till SIFO-panelen...

Urvalet är enligt SIFO represantativt för befolkningen i stort. Så jag tror vi kan slänga din desperata bortförklaring här på soptippen.

Sen, om det skulle stämma så kan man ju undra varför unga kvinnor är den MEST sexuellt aktiva gruppen. Men muslimerna kanske förbjuder sina kvinnor att delta i SIFO:s panel, så vad gäller kvinnorna så var det väl bara svenska kvinnor som deltog, medan MENA-män var så kraftigt överrepresenterade bland de manliga deltagarna att siffrorna blev totalt missvisande för befolkningen i stort. Ja, så måste det vara

Citera
2026-05-03, 03:21
Medlem
Citat:
Lär dig klistra in citat från dina länkar om du vill bli tagen på allvar och att folk ska läsa dem. Jag har annat för mig än att läsa en lång artikel för att leta efter stöd för dina påståenden.

Undersökningen i TS visar att dina fantasier inte stämmer särskilt väl överens med verkligheten. Uppenbarligen väljer unga kvinnor i hög utsträckning att hellre dela på en högre rankad man än att ta en lägre rankad man för sig själv. 40% av unga män lever i celibat medan unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen av alla. Du hör ju själv att det inte alls rimmar med dina vanföreställningar om rosa fluff och "kärlek".

Stäng av dina romcoms och börja lev i verkligheten om du vill bli tagen på allvar. Eller är det för jobbigt?

Jag hade ju redan gjort detta. Klistrat in citat från Expo. Nu la jag dit källan också.

Tänk till lite. 18-24 åriga kvinnorna har med stor sannolikhet sex de 60% män mellan 18-29 som har sex. Och kvinnorna mellan 25-29 har med stor sannolikhet sex med 25-29 åringar samt med 30-35 åringar.

Jag lever i verkligheten. I verkligheten blir folk kära och bildar par. Och har sex med sin partner. Och får barn med sin parter.

I din parallella "verklighet" existerar inte kärlek. Uppenbarligen.
Citera
2026-05-03, 03:33
Medlem
Citat:
Återigen, det handlar inte om att jämföra två olika företeelser. Det handlar om att testa din logik på två olika företeelser. Vilket är något helt annat. Det spelar alltså ingen roll att dö i terrordåd inte är samma sak som att inte få sex.

Men du verkar inte vara kapabel att begripa det. Kanske din brist på högskolepoäng som gör sig påmind.

Ja, det kryllar säkert av MENA-män som sitter och anmäler sig till SIFO-panelen...

Urvalet är enligt SIFO represantativt för befolkningen i stort. Så jag tror vi kan slänga din desperata bortförklaring här på soptippen.

Sen, om det skulle stämma så kan man ju undra varför unga kvinnor är den MEST sexuellt aktiva gruppen. Men muslimerna kanske förbjuder sina kvinnor att delta i SIFO:s panel, så vad gäller kvinnorna så var det väl bara svenska kvinnor som deltog, medan MENA-män var så kraftigt överrepresenterade bland de manliga deltagarna att siffrorna blev totalt missvisande för befolkningen i stort. Ja, så måste det vara

Nej, det du ville få fram var ju att jag skulle förfäras av att det är 40% män i åldern 18-29 som aldrig har sex. När jag inte förfäras av denna siffra, så försökte du få siffran att låta större och hemskare än vad den är genom att dra metaforer kring massmord. Men 40% kan vara både mycket och lite, beroende på kontext, vilket jag har försökt att förklara för dig. 40% är oerhört mycket och fruktansvärt hemskt hög siffra om det är 40% av männen mellan 18-29 som har blivit dräpta. 40% är en hög siffra, men inte hemskt upprörande siffra, om det gäller hur många män mellan 18-29 som inte har sex. Förstår du bättre nu vad i ditt inlägg jag hela tiden har invänt emot? Din metafor är dålig, helt enkelt.

Jag har en hel del högskolepoäng. Varför sprider du annan dynga för`? Patetiskt.

Om deltagarna ska vara representativa för befolkningen i stort, så lär det ju vara cirka 20% mena-män med i studien.

Siffrorna kan då mycket väl vara tex. såhär:
55% av svenska män har sex och 5% av MENA männen har sex (de gifta MENA männen mellan 18-29).
25% av MENA männen har inte sex (de ogifta) och 15% av de svenska männen har inte sex.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-03 kl. 03:35.
Citera
2026-05-03, 03:58
Medlem
Citat:
Jag hade ju redan gjort detta. Klistrat in citat från Expo. Nu la jag dit källan också.

Så det enda du gjorde var alltså att länka källan till citatet som jag redan bemött och förkastat?

På vilket sätt hjälpte det ditt case menar du?

Citat:
Tänk till lite. 18-24 åriga kvinnorna har med stor sannolikhet sex de 60% män mellan 18-29 som har sex. Och kvinnorna mellan 25-29 har med stor sannolikhet sex med 25-29 åringar samt med 30-35 åringar.

Det blir ju fortfarande samma diskrepans fattar du väl. Du förflyttar den ju bara.

Du kanske ska tänka till lite själv innan du skriver så slipper du göra bort dig så grovt hela tiden.

Du verkar helt desperat. Som om hela din boomer-världsbild håller på att rubbas nu när det kommit statistik som visar att det många härinne hävdat i flera år faktiskt verkar stämma och att dina rosa fluff-fantasier bara varit just fantasier. Och nu försöker du desperat försvara din världsbild genom att fullkomligt kasta ur dig den ena ogenomtänkta och långsökta bortförklaringen efter den andra.

De dumma incelmännen och kvinnohatarna FÅÅÅÅÅR bar inte ha rätt.

Citat:
Jag lever i verkligheten. I verkligheten blir folk kära och bildar par. Och har sex med sin partner. Och får barn med sin parter.

I din parallella "verklighet" existerar inte kärlek. Uppenbarligen.

Du klarar överhuvudtaget inte av att diskutera samhällsfenomen. Det spelar ingen roll om så 99% av alla män lever i celibat. För så länge övriga 1% män inte gör det så kan du helt avfärda allt med att säga att folk blir kära och bildar par och får barn. Det räcker att det föds 1 barn så kan du ju hävda det och så är allt frid och fröjd. Siffran måste bokstavligen ner till 0 för att du inte ska kunna använda det "argumentet". Och om du har minsta nivå av intelligens i din hjärna så bör till och med du då inse varför det är ett uselt argument.

Låt mig upplysa dig lite om verkligheten. I verkligheten är 40% av unga män i Sverige helt utan sex. Samtidigt som de jämnåriga kvinnorna är den mest sexuellt aktiva gruppen i hela samhället. SAMTIDIGT som kvinnor föder rekordlåga (sedan mätningarna började 1751) 1,42 barn per kvinna, vilket är långt under den nivå som krävs för att upprätthålla en befolkning på sikt.

Så ser verkligheten ut. Men du vill leva vidare i din rosa fluffvärld där allt är frid och fröjd för din granne Petra har just blivit kär i sin kollega Petter och din systers busschaufför har nyss fått barn med sin gamla lärares mediokra dotter, osv osv.

Du klarar överhuvudtaget inte av att zooma ut. Du stirrar dig blind på enskilda fall och människor och tror att dessa på något sätt motbevisar och tillintetgör trender och fenomen på det stora hela. "Oj titta, BB har inte lagt ner all sin verksamhet idag heller, ja men dåså, då är allt lugnt och alla incels hade fel. Nu är det dags för Mello! "

Men ren och skär FAKTA talar emot allt du säger. Det kvittar vad som händer i din lilla umgängeskrets. Den är inte representativ för helheten. Den har noll påverkan på totalen. Så att din syssling Sivert nyss har gift sig och skaffat barn förändrar inte faktumet att 40% av unga män lever i celibat samtidigt som unga kvinnor har massor av sex (och därmed uppenbarligen hellre delar på attraktiva män med andra kvinnor än tar en medioker man för sig själv), eller att det föds rekordlågt antal barn per kvinna i Sverige år 2025.
Senast redigerad av Joe88 2026-05-03 kl. 04:03.
Citera
2026-05-03, 05:41
Medlem
Citat:
Så det enda du gjorde var alltså att länka källan till citatet som jag redan bemött och förkastat?

På vilket sätt hjälpte det ditt case menar du?

Det blir ju fortfarande samma diskrepans fattar du väl. Du förflyttar den ju bara.

Du kanske ska tänka till lite själv innan du skriver så slipper du göra bort dig så grovt hela tiden.

Du verkar helt desperat. Som om hela din boomer-världsbild håller på att rubbas nu när det kommit statistik som visar att det många härinne hävdat i flera år faktiskt verkar stämma och att dina rosa fluff-fantasier bara varit just fantasier. Och nu försöker du desperat försvara din världsbild genom att fullkomligt kasta ur dig den ena ogenomtänkta och långsökta bortförklaringen efter den andra.

De dumma incelmännen och kvinnohatarna FÅÅÅÅÅR bar inte ha rätt.

Du klarar överhuvudtaget inte av att diskutera samhällsfenomen. Det spelar ingen roll om så 99% av alla män lever i celibat. För så länge övriga 1% män inte gör det så kan du helt avfärda allt med att säga att folk blir kära och bildar par och får barn. Det räcker att det föds 1 barn så kan du ju hävda det och så är allt frid och fröjd. Siffran måste bokstavligen ner till 0 för att du inte ska kunna använda det "argumentet". Och om du har minsta nivå av intelligens i din hjärna så bör till och med du då inse varför det är ett uselt argument.

Låt mig upplysa dig lite om verkligheten. I verkligheten är 40% av unga män i Sverige helt utan sex. Samtidigt som de jämnåriga kvinnorna är den mest sexuellt aktiva gruppen i hela samhället. SAMTIDIGT som kvinnor föder rekordlåga (sedan mätningarna började 1751) 1,42 barn per kvinna, vilket är långt under den nivå som krävs för att upprätthålla en befolkning på sikt.

Så ser verkligheten ut. Men du vill leva vidare i din rosa fluffvärld där allt är frid och fröjd för din granne Petra har just blivit kär i sin kollega Petter och din systers busschaufför har nyss fått barn med sin gamla lärares mediokra dotter, osv osv.

Du klarar överhuvudtaget inte av att zooma ut. Du stirrar dig blind på enskilda fall och människor och tror att dessa på något sätt motbevisar och tillintetgör trender och fenomen på det stora hela. "Oj titta, BB har inte lagt ner all sin verksamhet idag heller, ja men dåså, då är allt lugnt och alla incels hade fel. Nu är det dags för Mello! "

Men ren och skär FAKTA talar emot allt du säger. Det kvittar vad som händer i din lilla umgängeskrets. Den är inte representativ för helheten. Den har noll påverkan på totalen. Så att din syssling Sivert nyss har gift sig och skaffat barn förändrar inte faktumet att 40% av unga män lever i celibat samtidigt som unga kvinnor har massor av sex (och därmed uppenbarligen hellre delar på attraktiva män med andra kvinnor än tar en medioker man för sig själv), eller att det föds rekordlågt antal barn per kvinna i Sverige år 2025.

Bra skrivet!
Citera
2026-05-03, 06:00
Medlem
Det är helt klart att det finns män som har mycket sex

https://www.expressen.se/noje/ray-j-jag-har-legat-med-12-500-kvinnor/

"Artisten Ray J har sex med fem-tio kvinnor om dagen.

Totalt har han haft över 12 500 sexpartners."

De kvinnor som har mycket sex är oftast sex-säljare och gör en massa pengar på att ha sex med män ,dock skulle de sällan ha sex frivilligt.

Männens genomsnittliga marknadsvärde är rekordlågt inom partner och sex-marknaden.

Det är 40% nu sex-lösa , det är dock inget som säger att det är 50% om ett år.

Männen måste kämpa lite och tänka ut hur deras marknadsvärde skulle kunna öka så vi kan behålla en andel på 60% som har sex. Detta om man tänker på männen som en grupp ,fast det görs inte så ofta.
Citera
2026-05-03, 06:49
Medlem
CC75s avatar
Nu kunde jag inte läsa artikeln pga betalvägg men vad jag reagerar på utan att ha läst alla inlägg i tråden är att i alla fall en del drar slutsatsen att de 40% som inte har sex < 30 år skulle vara det helt ofrivilligt. Min uppfattning är det finns många män idag som väljer bort relationer OCH sex med kvinnor. Dvs de gör det frivilligt då de anser att det är inte värt jobbet med svenska kvinnor som ändå inte finner dem attraktiva.

Jag hör allt oftare från unga kvinnor idag uppfattningen att killar i deras ålder inte längre engagerar sig eller bryr sig om tjejer. Dessa unga män är inga incels då de indirekt eller direkt valt att fokusera på annat än kvinnor. Vad det i sig beror på går förstås att spekulera kring men några orsaker jag kan se är bl.a.

- Samhällets hat mot män
- Metoorörelsens biverkningar
- Män är mer "feminiserade" idag
- Testosteronhalten i samhället sjunker
- Andra, enklare alternativ till "sex", quick-fix utan risk
- Överkonsumtion av pornografi
- Män och kvinnor trivs egentligen inte tillsammans och idag finns det många andra saker än att bilda familj som var en typ av standard förr
- M.m, m.m

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in