Citat:
Ursprungligen postat av
Kapuff
Jag syftar ju på alla hundra terpener som fattas! Men ändå, jag låg och pratade med Gemini igår kväll om odling. Det är några som fått fram en ny strain med superlåg THC, men 50% THCA. När dom är klara med den strainen kommer hela plantan vara laglig.
Vet inte vilken hampa du använt men den jag använder luktar som gräs och innehåller terpener och många minors som bidrar till entourageeffekten. Räcker med att sprinkla lite THCa för att få ett bra komplett rus, eller sprinkla cbn för att göra medicinska effekter starkare t.ex.
Vill man piffa till det ännu mer så kan man lägga till cannabisterpener, då det inte är botaniska kommer smaken inte vara sämre än riktiga naturliga terpener som redan är i växten, således inte sämre än potent gräs.
50% låter osannolikt, men över 40% finns så det är säkert möjligt, än om väldigt sällsynt och mer av ett rekord.
Men THCa % är långt ifrån allt. Finns buds som har lägre % THCa men funkar bra bättre än buds med högre %.
Många biverkningar folk pratar om existerar p.g.a. så många varianter har hög mängd thca och lägre andel av det andra som balanserar effekter och bieffekter.