2025-12-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zakariasson
Hänger fortfarande inte med i vad du säger eller varför. Du höll med mig i att; blandar man alla komponenter perfetk så bör man kunna göra isolatet bättre än gatugräs/brunt?

Ignorera bara. Kolla hans övriga inlägg i tråden så ser du nog snabbt att det blivit ett bloss för mycket där.

Som svar på din fråga så är det ett stort samspel i en Äkta thc-planta.
Köper du dåliga hempabuds och mixtrar i isolat/destilat thca, terpener och eventuellt cbd så blir det ett helt annat sorts samspel och inte naturligt.

Går inte att få som äkta röka. Nästan allt som säljs i Europa är billigaste hempbuds med isolat sprayat på budsen därav utseendet (vita frostiga).

Det närmaste man kan komma är riktiga odlingar i USA med thca i grund. Finns fantastiska buds där med bra effekt, men få som skickar utanför USA.
Europa-marknaden är fylld av skit och folk köper så billigt som möjligt för öka marginal.

Alla dom här hemsidorna inrikes köper från Danmark och liknande för en femtedel av priset som dom säljer online till folk här. Absolut billigast hemp-buds med enbart coated thca isolat. Ren skit.

Dock märkt att flera av deras grossister/återförsöljare helt slutat med THCA nu (tjeckiska och spanska grossister), förmodligen fått utredningar och beslag (är en kraftig gråzon) och därmed valt att lägga ner det och fokusera på cbd, thcxc osv.

Faktiskt glad att denna marknaden håller på dö ut för den är riktigt dålig i Europa.
Senast redigerad av golarskjutare 2025-12-16 kl. 17:09.
Citera
2025-12-16, 16:30
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Och med det ville du säga vad? 😅

Jag tror det är placebo. "Äkta varan" och det jag beskrev ovan skulle teoretiskt kunna innehålla exakt samma bidragande komponenter. Enda skillnaden är att "äkta varan" har massa annan skit i sig som växtmaterial, besprutning osv som inte bidrar till någon form av bra känsla i högheten.

Alltså det är ju lite mer komplext än så. Man kan labba fram med terpener och så men och det här är överkurs för mig med: det är ju bara monoterpener. Inte alls lika komplext som det blir i plantan. Det finns andra begrepp för när dom liksom... går ihop. Sesquieterpener?

Med det sagt tycker jag att "buddret" som finns särskilt sherbert haze kommer upp i typ samma nivå som bra static.

Läste nåt jättebra om det här från frenchycannoli häromdan. Ska försöka hitta det igen.
Citera
2025-12-16, 17:33
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Hänger fortfarande inte med i vad du säger eller varför. Du höll med mig i att; blandar man alla komponenter perfetk så bör man kunna göra isolatet bättre än gatugräs/brunt?
Då måste du ha med samtliga cannabisterpener och flavonoider också.
Citera
2025-12-16, 17:45
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Saknar thc-a de "flummiga" effekterna hos riktigt hasch?

När jag röker ordentligt av traditionellt cannabis. Då kan jag få nån sorts effekt som är lite åt det hållet
Typ när man lyssnar på musik t ex. Att man kan blunda och få nån sorts automatiska fantasier. eller att man ibland känner sig jävligt flummig typ att färger och annat går långsamt . Lite grann

Jag tycker de flesta såna effekter saknas av thc-a. Däremot finns den där fysiska känslan, pirrigheten och välmåendet. Men råflummet saknas tycker jag

Kan det vara så att den typen av effekter egentligemn grundas i andra cannabioider än enbart thc?

Det går inte att känna så på industrihampa och isolat eller hasch som är gjort på industrihampa vilket är det som känns naket och avskalat. Man röker oftare men når aldrig dit. Jag röker lite badder mellan varven vet du, riktigt nice. Då har du alltid det där flummet som ligger i bakrunden. Blir på tok för dyrt att bara röka badder i alla fall. Men man märker som nu när jag har slut att jag röker betydligt mer hasch.
Citera
2025-12-17, 10:59
Medlem
la-places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Jag tror inte så mycket på dom där vejparna om jag ska vara ärlig. Vi har egna vapes för koncentrat vi köpte. En eller två lax, sedan räcker det att bara köpa badder. Det kan omöjligt fungera sämre om man säger så.

Jag förstår. Har aldrig testat live resin / badder så tänkte om jag först skulle prova innan jag investerar i en dedikerad vape. Tack för svar.
Citera
2025-12-17, 11:03
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av la-place
Jag förstår. Har aldrig testat live resin / badder så tänkte om jag först skulle prova innan jag investerar i en dedikerad vape. Tack för svar.
Det är inget live resin i vejpsen förstår du va?
Citera
2025-12-17, 11:06
Medlem
la-places avatar
Citat:
Det är inget live resin i vejpsen förstår du va?

Hur då? Jag syftar på engångs-vapes, ex:

"THCA Vape 50% | Lemon Kush Mintz (Hybrid) - 0.5ml Live Resin Destillat" från en viss internetsida ()
Menar du att denna är tom? Eller syftar du på att det inte är äkta 'Live Resin' (destillat? Vet ej riktigt vad skillnaden är i detta fall)

Tacksam för vägledning

Edit: Verkar som att destillatet är någon sorts processerad THC-A där de 'lagt in' live resin terpener i efterhand dvs inte riktigt samma vara. Om det dock är nice behöver det inte vara så tokigt. Det är en trade-off.
Senast redigerad av la-place 2025-12-17 kl. 11:20.
Citera
2025-12-17, 11:48
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av la-place
Hur då? Jag syftar på engångs-vapes, ex:

"THCA Vape 50% | Lemon Kush Mintz (Hybrid) - 0.5ml Live Resin Destillat" från en viss internetsida ()
Menar du att denna är tom? Eller syftar du på att det inte är äkta 'Live Resin' (destillat? Vet ej riktigt vad skillnaden är i detta fall)

Tacksam för vägledning

Edit: Verkar som att destillatet är någon sorts processerad THC-A där de 'lagt in' live resin terpener i efterhand dvs inte riktigt samma vara. Om det dock är nice behöver det inte vara så tokigt. Det är en trade-off.
Ja precis, det är inte samma sak men det kan ju vara nice ändå. Det där är bara live resin terpener, asså lukten av live resin.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-12-17 kl. 11:57.
Citera
2025-12-17, 14:53
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Jag har aldrig känt någon skillnad på ruset direkt så det spelar nog ingen roll. Jag brukar passa på när någon har rea. Min favorit just nu är Tropical från Swizzle, tycker den luktar bäst.

Hur länge höll din 2ml?

Tycker min från Swizzle (Cotton Candy) höll mitt för kort tid.

Hur lång tid är egentligen "ett bloss"? Anledningen till att jag frågar är att 2 ml skulle hålla till 1000 bloss.

Jag tog uppskattningsvis en tiondel så många bloss, alltså ca 100. Sen va den slut.

Är det förnatt jag tar långa bloss (ca 4 sekunder) eller för att jag gör något annat "fel"?

Hade vapen i ett fodral och torrt. Laddade den iofs inte. Är det något man ska göra?

Har laddat nu efteråt när den är slut men då kommer ändå inget.

Eller så kanske jag bara fick ett måndagsexemplar. Vapen är ju blank och har inget namn på sig; enbart förpackningen runt vapen har namn och annat där man kan avläsa om det verkligen är den produkten man beställde som man fick.

Jag tyckte min vape höll lika länge som när jag köpe en vape på 0.5 ml som skulle h0lla för 200 bloss.

Jaja, bara några funderingar.
Citera
2025-12-17, 15:41
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hur länge höll din 2ml?

Tycker min från Swizzle (Cotton Candy) höll mitt för kort tid.

Hur lång tid är egentligen "ett bloss"? Anledningen till att jag frågar är att 2 ml skulle hålla till 1000 bloss.

Jag tog uppskattningsvis en tiondel så många bloss, alltså ca 100. Sen va den slut.

Är det förnatt jag tar långa bloss (ca 4 sekunder) eller för att jag gör något annat "fel"?

Hade vapen i ett fodral och torrt. Laddade den iofs inte. Är det något man ska göra?

Har laddat nu efteråt när den är slut men då kommer ändå inget.

Eller så kanske jag bara fick ett måndagsexemplar. Vapen är ju blank och har inget namn på sig; enbart förpackningen runt vapen har namn och annat där man kan avläsa om det verkligen är den produkten man beställde som man fick.

Jag tyckte min vape höll lika länge som när jag köpe en vape på 0.5 ml som skulle h0lla för 200 bloss.

Jaja, bara några funderingar.
Jag har en egen vape som sagt, och röker riktigt vax. Den här kan du ju investera i.
https://www.puffco.com/products/the-peak
Citera
2025-12-17, 16:18
Medlem
1. Ser att folk fortfarande undrar om thca syns på pisseprov: ni är efterblivna.
2. Live resin thca plus en puffco is the shit.

God jul!
Citera
2025-12-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldham
1. Ser att folk fortfarande undrar om thca syns på pisseprov: ni är efterblivna.
2. Live resin thca plus en puffco is the shit.

God jul!

Tips på live resin har testat Mac 1 och sherbet Haze.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in