Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag tycker Katja har haft ett fullödigt försvar här i tråden. Villiga experter som vet mer än åklagaren har visat var skåpet ska stå.
- Att kokainmetaboliterna i Katjas blod skulle komma från kokain faller sig helt orimligt.
- Att pulvret i Katjas handväska skulle kunna vara kokain är också näst intill omöjligt enligt samstämmiga experter här i tråden.
- Att det skulle vara grov olovlig körning att köra bil med indraget körkort kan inte vara möjligt då det bara är "häxjakt". (Vi vet inte ens om Katja är en häxa.)
- Att åklagaren har genomfört utredningsåtgärder verkar osannolikt då Katja inte har godkänt det och åklagaren inte har insyn i utredningen på samma sätt som skribenter här i tråden.
Katja kan helt enkelt inte vara skyldig med ett sånt stöd hon får här i tråden.
Ja, det är allt lite märkligt med de här personerna i tråden som har insyn i utredningen. Det allra märkligaste med dem är att varje gång det sedan kommit fram fakta, så har de haft fel. Som de som visste att åtalet skulle komma, det visste de för flera månader sedan och då var åtalet bara någon vecka bort, förklarade de bestämt.
Katja har väl utnämnt sig själv till häxa när hon säger att det hon utsätts för är en häxjakt. Men det skapar ju lite problem för det stora antalet i tråden, tänker jag, för de vill ju se Katja som en häxa, men kan samtidigt inte leva med att något hon säger skulle kunna vara korrekt, så det blir lite paradoxalt där.
Intressant också att du tillhör skaran som har insyn i utredningen, då du både vet vad Katja har godkänt och vet vilken insyn åklagaren har i utredningen.
För egen del kan jag inte säga att jag sett någon i tråden försvara de gärningar Katja misstänks för. Däremot har jag noterat att många av de som tror sig kunna något om juridik ofta blandar ihop kommentarer och påpekanden om hur juridiken fungerar med försvar av en misstänkts gärningar, trots att det är två helt skilda saker, och påfallande ofta är detta samma personer som de som har insyn i utredningen, som du t.ex.
Jag har noterat att några i tråden har påpekat att det skulle kunna vara något annat än kokain i påsen, men den enda jag sett som mer bestämt hävdat att det faktiskt verkar vara något annat än kokain i påsen är en person som faktiskt, med all rätt, får anses vara experten, en av de mest erfarna och erkända vi har, nämligen Leif GW Persson. Att det sedan finns ett litet gäng världsfrånvarande konspirationsteoretiker i tråden som aldrig skulle erkänna GW som någon som helst form av expert eftersom de själva kan och förstår allting väldigt mycket bättre än GW, återigen typiskt sådana här i tråden som har insyn i förundersökningen, sådana som du t.ex. förändrar ju inte det faktum att GW är en sådan expert och har uttryckt denna åsikt.
Ja, vem vet, kanske är Katja oskyldig och kommer att skratta hela vägen till banken när hon kammar hem alla sina skadestånd. Det tror dock inte jag. Men om det blir något åtal och hur en eventuell dom i så fall faller ut, återstår att se.