2026-05-02, 12:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, i den här tråden har verkligen principen "ingen är skyldig förrän denne är dömd" fått gälla. Jag upplever att inte riktigt samma generösa inställning brukar gälla i de fall en stackars invandrare har trampat i klaveret. Då skall denne hudflängas, kölhalas och spärras in på vatten och bröd och helst ha utvisats redan innan dess. Att invänta en dom där är inte att tänka sig. Ur led är tiden.

Sedan blir det ju inte bättre av att Katja begår fler brott under tiden (grov olovlig körning) och blir återfallsförbrytare. Det gör ju att man får vänta ännu längre på åtal.

Den tomknarkade Katjahjärnan lyckades också eskalera brottsligheten från normalgraden till grov innan åtal, så efter detta debacle kan hon titulera sig "grov brottsling" i sitt CV.

Det vore förmätet av oss här på flashback att döma Katja på förhand då hon faktiskt inte är invandrare.

En sak vi däremot får ge Folkdomstolen är att de jobbar snabbare än det vanliga rättsväsendet, så en fingervisning om hur det hela slutar kan man ändå ana.
Citera
2026-05-02, 12:47
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja måste ha hål i huvudet om hon tror att hon "förvaltar sina väljares förtroende" genom att byta parti och rösta som det partiet som de som röstade på Katja inte röstade på.

Katja verkar helt blåst. Det kanske blir så när Katja har knarkat sönder sin hjärna?
Ja. Antingen behövde hon pengar till droger (mutan från oppositionen). Eller var hon hög igen.
Hål i huvudet sa Bill...
Citera
2026-05-02, 16:43
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Den tomknarkade Katjahjärnan lyckades också eskalera brottsligheten från normalgraden till grov innan åtal, så efter detta debacle kan hon titulera sig "grov brottsling" i sitt CV.

Det vore förmätet av oss här på flashback att döma Katja på förhand då hon faktiskt inte är invandrare.

En sak vi däremot får ge Folkdomstolen är att de jobbar snabbare än det vanliga rättsväsendet, så en fingervisning om hur det hela slutar kan man ändå ana.
Det hela är ju en rättsskandal som saknar motstycke i svensk kriminalhistoria.
Vi kan vara ganska säkra på att åklagaren, förundersökningsledaren, poliserna, analytikerna och rimligtvis ett gäng övriga inblandade i denna komplott nog har invandrarbakgrund (iaf om man granska tillräckligt långt bak).

Då blir det ju såhär, en stackars oskyldigt anklagad svensk poliskvinna blir både blir uthängd och skuldbelagd av rent politiska och rasistiska skäl, utan att något bevis har kunnat presenteras!

Får vi en fällande dom så hoppas jag att det är med Katja som som målsägande och åklagaren som åtalad, annars är det ett justitemord i ordets rätta bemärkelse!
Citera
2026-05-02, 17:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Det hela är ju en rättsskandal som saknar motstycke i svensk kriminalhistoria.
Vi kan vara ganska säkra på att åklagaren, förundersökningsledaren, poliserna, analytikerna och rimligtvis ett gäng övriga inblandade i denna komplott nog har invandrarbakgrund (iaf om man granska tillräckligt långt bak).

Då blir det ju såhär, en stackars oskyldigt anklagad svensk poliskvinna blir både blir uthängd och skuldbelagd av rent politiska och rasistiska skäl, utan att något bevis har kunnat presenteras!

Får vi en fällande dom så hoppas jag att det är med Katja som som målsägande och åklagaren som åtalad, annars är det ett justitemord i ordets rätta bemärkelse!

Jag tycker som du. Det är en skandal att åklagaren, förundersökningsledaren och poliserna gömmer sig bakom förundersökningssekretessen och inte avslöjar allt i utredningen före åtal.

Katja har också varit väldigt flitig med att bara hänga ut dömda invandrade på sitt X-konto så att många invandrare är hatiska mot Katja är X´s fel helt klart. Inget eget ansvar för Katja här heller.

Åklagaren kommer att få betala minst 10 miljoner i skadestånd till Katja och får vara glad om han får mindre än livstid i fängelse för hur han har misskött detta fall.

I och för sig är det mindre troligt enligt "juridisk kunniga" här i tråden att Katja ens blir åtalad. Det finns inget underlag för åtal och Expressens smutsjournalister måste sluta att leka poliser även om smutset fanns på en städgata.

Hade polisen inte tagit Katja vid stolpen i december hade inte ens idén att hon begått något brott funnits, så mycket av det som drabbat Katja är faktiskt polisens fel.

Mest synd är det ändå om Katjas vuxna barn i USA som fått lida för detta. Katja själv är redan på banan igen och har vikt en riksdagsplats åt sig själv i partiet Ambition Sverige efter nästa val.
Citera
2026-05-02, 18:12
Medlem
Citat:
Jag tycker som du. Det är en skandal att åklagaren, förundersökningsledaren och poliserna gömmer sig bakom förundersökningssekretessen och inte avslöjar allt i utredningen före åtal.

Katja har också varit väldigt flitig med att bara hänga ut dömda invandrade på sitt X-konto så att många invandrare är hatiska mot Katja är X´s fel helt klart. Inget eget ansvar för Katja här heller.

Åklagaren kommer att få betala minst 10 miljoner i skadestånd till Katja och får vara glad om han får mindre än livstid i fängelse för hur han har misskött detta fall.

I och för sig är det mindre troligt enligt "juridisk kunniga" här i tråden att Katja ens blir åtalad. Det finns inget underlag för åtal och Expressens smutsjournalister måste sluta att leka poliser även om smutset fanns på en städgata.

Hade polisen inte tagit Katja vid stolpen i december hade inte ens idén att hon begått något brott funnits, så mycket av det som drabbat Katja är faktiskt polisens fel.

Mest synd är det ändå om Katjas vuxna barn i USA som fått lida för detta. Katja själv är redan på banan igen och har vikt en riksdagsplats åt sig själv i partiet Ambition Sverige efter nästa val.

Trots att jag alltid tyckt att hon ser opålitlig och galen ut och att hon troligen går på kokain, så har jag ändå haft en viss sympati för henne i hur hennes fall har behandlats. Men efter veckans omröstning där hon och Elsa gick på miljöpartiets linje så är den som bortblåst. Att någon i Ambition Sverige skulle knipa en riksdagsplats känns helt osannolikt efter detta.
Citera
2026-05-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Vad är det du inte förstår egentligen?

Förundersökningen är just nu ute på slutdelgivning. Det är det allra sista steget och innebär något av följande två alternativ:

Du har alltså inte heller fattat att åklagaren har beslutat om att ytterligare utredningsåtgärder ska vidtas. Om du har några belägg för att de utredningsåtgärderna är klara så presentera det!

Finns det någonting överhuvudtaget som du har fattat i det här ärendet?
Citera
2026-05-02, 21:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Jag vet att jag är en dålig människa, men kanske drivs jag av någon skadeglädje eller något över hur en framgångsrik människa kan falla genom nätet. Vad är väl ett blodprov taget av polisen värt även om Transportstyrelsen anser det vara tillräckligt för att omhänderta körkortet, något som hänt tiotusentals svenskar. Skönt och befriande ändå att hon har sina försvarare som är övertygade att hon är utan skuld trots torskat på ett blodprov och ertappats med att ägna sig åt grov olovlig körning (eller ja, hon flyttade ju bara bilen).
Citera
2026-05-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag vet att jag är en dålig människa, men kanske drivs jag av någon skadeglädje eller något över hur en framgångsrik människa kan falla genom nätet. Vad är väl ett blodprov taget av polisen värt även om Transportstyrelsen anser det vara tillräckligt för att omhänderta körkortet, något som hänt tiotusentals svenskar. Skönt och befriande ändå att hon har sina försvarare som är övertygade att hon är utan skuld trots torskat på ett blodprov och ertappats med att ägna sig åt grov olovlig körning (eller ja, hon flyttade ju bara bilen).

Att hon bara flyttade bilen gick hon ut i media och sa när det uppdagades.
Gjorde en stor sak av att hon är häxjagad och att det är ett drev mot henne, får man inte flytta bilen?

När hon konfronterades med att det fanns film på att hon lämnade området helt och kom körande tillbaka flera timmar senare sa hon att hon inte kan kommentera pågående fall

Tre timmar var hon ute och letade parkering tydligen, innan hon kom körande tillbaka in i området och ställde sig på samma plats nere i garaget igen. Ingen annan hade behövt flytta bilen "pga städdag", bara hon.

Tycker att det är sanslöst att folk försvarar henne, måste hon köra ihjäl deras barn för att dom ska tycka att det är värt att höja ögonbrynen för?
Citera
2026-05-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Tycker att det är sanslöst att folk försvarar henne, måste hon köra ihjäl deras barn för att dom ska tycka att det är värt att höja ögonbrynen för?

Du tycker alltså inte att brottsmisstänkta ska ha rätt till försvarare. Hur har du tänkt dig att ett rättssamhälle ska fungera? Eller är du anarkist?

Än så länge verkar Katjasförsvarare ha gjort ett bra jobb. Han hade dessutom mod att inledningsvis klämma åt den mediakåta pladderpellen till åklagare rejält också. Det ser man inte så ofta. Om det nu blir ett åtal emot Katja tids nog, får vi antagligen se vad försvararen går för på riktigt. Att åklagaren är en inkompetent pladderpelle till pajas visste vi redan innan, och har mest bara fått den vetskapen bekräftad ännu en gång.
Citera
2026-05-03, 00:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Du tycker alltså inte att brottsmisstänkta ska ha rätt till försvarare. Hur har du tänkt dig att ett rättssamhälle ska fungera? Eller är du anarkist?

Än så länge verkar Katjasförsvarare ha gjort ett bra jobb. Han hade dessutom mod att inledningsvis klämma åt den mediakåta pladderpellen till åklagare rejält också. Det ser man inte så ofta. Om det nu blir ett åtal emot Katja tids nog, får vi antagligen se vad försvararen går för på riktigt. Att åklagaren är en inkompetent pladderpelle till pajas visste vi redan innan, och har mest bara fått den vetskapen bekräftad ännu en gång.
Jag tycker Katja har haft ett fullödigt försvar här i tråden. Villiga experter som vet mer än åklagaren har visat var skåpet ska stå.

- Att kokainmetaboliterna i Katjas blod skulle komma från kokain faller sig helt orimligt.
- Att pulvret i Katjas handväska skulle kunna vara kokain är också näst intill omöjligt enligt samstämmiga experter här i tråden.
- Att det skulle vara grov olovlig körning att köra bil med indraget körkort kan inte vara möjligt då det bara är "häxjakt". (Vi vet inte ens om Katja är en häxa.)
- Att åklagaren har genomfört utredningsåtgärder verkar osannolikt då Katja inte har godkänt det och åklagaren inte har insyn i utredningen på samma sätt som skribenter här i tråden.

Katja kan helt enkelt inte vara skyldig med ett sånt stöd hon får här i tråden.
Citera
2026-05-03, 01:38
Medlem
Citat:
Jag tycker Katja har haft ett fullödigt försvar här i tråden. Villiga experter som vet mer än åklagaren har visat var skåpet ska stå.

- Att kokainmetaboliterna i Katjas blod skulle komma från kokain faller sig helt orimligt.
- Att pulvret i Katjas handväska skulle kunna vara kokain är också näst intill omöjligt enligt samstämmiga experter här i tråden.
- Att det skulle vara grov olovlig körning att köra bil med indraget körkort kan inte vara möjligt då det bara är "häxjakt". (Vi vet inte ens om Katja är en häxa.)
- Att åklagaren har genomfört utredningsåtgärder verkar osannolikt då Katja inte har godkänt det och åklagaren inte har insyn i utredningen på samma sätt som skribenter här i tråden.

Katja kan helt enkelt inte vara skyldig med ett sånt stöd hon får här i tråden.

Ja, det är allt lite märkligt med de här personerna i tråden som har insyn i utredningen. Det allra märkligaste med dem är att varje gång det sedan kommit fram fakta, så har de haft fel. Som de som visste att åtalet skulle komma, det visste de för flera månader sedan och då var åtalet bara någon vecka bort, förklarade de bestämt.

Katja har väl utnämnt sig själv till häxa när hon säger att det hon utsätts för är en häxjakt. Men det skapar ju lite problem för det stora antalet i tråden, tänker jag, för de vill ju se Katja som en häxa, men kan samtidigt inte leva med att något hon säger skulle kunna vara korrekt, så det blir lite paradoxalt där.

Intressant också att du tillhör skaran som har insyn i utredningen, då du både vet vad Katja har godkänt och vet vilken insyn åklagaren har i utredningen.

För egen del kan jag inte säga att jag sett någon i tråden försvara de gärningar Katja misstänks för. Däremot har jag noterat att många av de som tror sig kunna något om juridik ofta blandar ihop kommentarer och påpekanden om hur juridiken fungerar med försvar av en misstänkts gärningar, trots att det är två helt skilda saker, och påfallande ofta är detta samma personer som de som har insyn i utredningen, som du t.ex.

Jag har noterat att några i tråden har påpekat att det skulle kunna vara något annat än kokain i påsen, men den enda jag sett som mer bestämt hävdat att det faktiskt verkar vara något annat än kokain i påsen är en person som faktiskt, med all rätt, får anses vara experten, en av de mest erfarna och erkända vi har, nämligen Leif GW Persson. Att det sedan finns ett litet gäng världsfrånvarande konspirationsteoretiker i tråden som aldrig skulle erkänna GW som någon som helst form av expert eftersom de själva kan och förstår allting väldigt mycket bättre än GW, återigen typiskt sådana här i tråden som har insyn i förundersökningen, sådana som du t.ex. förändrar ju inte det faktum att GW är en sådan expert och har uttryckt denna åsikt.

Ja, vem vet, kanske är Katja oskyldig och kommer att skratta hela vägen till banken när hon kammar hem alla sina skadestånd. Det tror dock inte jag. Men om det blir något åtal och hur en eventuell dom i så fall faller ut, återstår att se.
Citera
2026-05-03, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores

att folk sitter på FB och försvarar Katjas fyllekörande och hennes övriga brott tycker jag är sanslöst.

att hon sitter kvar i riksdagen och plockar ut uppåt 100 tusen i månaden är sanslöst.

att hon gång på gång blir beslagen med att ljuga om sina brott offentligt, och att pundhuven här på FB ändå fortsätter försvara hennes agerande är sanslöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in