Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskmedia
Förstår inte låsningen vid hur lång tid det tagit. Det har absolut ingen betydelse i skuldfrågan, och det ligger inom rimlighetens gräns. Katja Nyberg är varken drottning eller statsminister, bara en av 349 ledamöter, och nej det är inte lagstridigt.
När Nyberg döms, kommer du att revidera synen på åklagaren som inkompetent då? Oavsett ”sölighet” så ligger ansvaret för knarkandet och rattfyllan på Katja Nyberg, inte på åklagaren. Inte heller var det åklagarens fel att Nyberg körde bil utan körkort, det var hennes eget val.
Tycker du inte att man bör ta ansvar för sina handlingar även som riksdagsledamot?
Låsningen? Det har tagit lång tid utan rimliga anledningar. Och det har noterats inte bara av mig utan även i massmedia och som sagt även av GW igår. Hur kan du avgöra att det är "inom rimlighetens gräns"? Lagen säger att ett ärende som detta ska utredas med särskild skyndsamhet. Det har då inte skett i detta fallet det är väldigt klart. Åklagaren har därigenom begått ett lagbrott.
Du verkar inte ha alla hästar hemma, som babblar om sådana trivala saker som att åklagaren inte är ansvarig för den misstänktes handlingar. Vem försöker du övertyga, dig själv? Eller försöker du påstå att Katja skulle vara ansvarig för denna ökände åklagares inkompetens och sölighet?
Jag hade mina åsikter om denne åklagare redan tidigare, och att han bekräftat dem med sitt taffliga agerande i detta fallet har självklart inte ändrat på det.
Tycker du inte att en åklagare ska ta ansvar för sina handlingar och följa lagen?