2026-05-12, 10:36
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Vad bra att Nacka tingsrätt lämnade ut omaskat trots att det fanns tydliga instruktioner på försättsbladet från polisen om vad som borde maskas....
Vart står Baas eller Nybergs hemadresser? Det är väl det enda som är sekretessbelagt.
Citera
2026-05-12, 10:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Mer osannolikt att man inte skulle skilja på en räv och en råtta. Lite som att säga att det sprang en älg eller en ren över vägen. Det är omöjligt att inte se skillnaden.
Nu har jag googlat på både råtta och räv. Jag kan intyga att de inte är speciellt lika.

Droger kan tydligen göra att man får svårt att skilja på en råtta och en räv?

Katja måste varit ordentligt påverkad när hon körde på först refugen och sedan vägskylten.
Citera
2026-05-12, 10:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katjas barn är vuxna. En son är 22 år och bor i USA. Det var honom Katja skulle åka och hälsa på när en stolpe och ett dike i Nacka ändrade planerna en smula.

Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Om hon döms kan hon glömma USA-resor.

Citat:
Sonen skrev nyss NHL-kontrakt så han överlever säkert.
Väldigt konstigt då att New York Times skrev att den hockeyspelarens föräldrar var över i april. Någonting stämmer inte här. Hon kan knappast resa från Sverige under brottsmisstanke, får knappast visa till USA och får inte ledigt från Riksdagen.

Citat:
G******son Nyberg’s parents, who had been on standby to come to North America from Stockholm since he signed an amateur tryout with the Iowa Wild after UConn’s season ended, flew to the United States on Sunday
(skrivet 2026-04-14, resa skedde alltså söndag 12 april)

https://www.nytimes.com/athletic/7195020/2026/04/14/wild-rookie-viking-gustafsson-nyberg-debut/
Citera
2026-05-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det var du som jämförde detta med bankrån och där är preskriptionstiden 10 år (grovt 15 år).

Ja, där kan man bli dömd för brott ännu längre tillbaka i tiden. Jag har inte påstått något annat. Var det så svårt för dig att förstå?

Som jag skrev, i detta fallet gäller två år, därför kan Katja dömas för de olika brott åklagaren anklagar henne för under förra året.
Citera
2026-05-12, 10:43
Medlem
Uppdaterade länkar med hela FUP:

Nacka TR B 246-26 - dagbok, stämningsansökan och förundersökningsprotokoll
https://pixeldrain.com/l/6Nx6Bwsc

Mirror:
https://gofile.io/d/3ftDjZ
Senast redigerad av banal 2026-05-12 kl. 10:46.
Citera
2026-05-12, 10:44
Medlem
meas19s avatar
En polisman noterar på stationen, att hon stoppar ner fingrarna i väskan och sedan för dem mot näsan, innan hon fråntas väska och jackan. 🙄
Citera
2026-05-12, 10:44
Medlem
Så hon drar ladd inne på arresten. Är det något slags desperat försök för att få ner mängden eller är hon så pass arrogant?
Citera
2026-05-12, 10:48
Medlem
Nyberg är egentligen en politiskt ointressant person att skriva om, men medierna frossar i hennes öde för att de fortfarande får göra det då hon är en riksdagsledamot. Det är ett skitbrott som kommer att ge böter på sin höjd, särskilt om hon tidigare inte har åkt dit.

Det är inte synd om henne, hon kommer att leva gott på sin riksdagspension. Däremot vittnar hennes agerande om ett partyknarkande som är på väg att bli ett blandmissbruk. När hon börjar med substanser som amfetamin håller hon på att tappa greppet och bör skriva in sig på en klinik.

Det jobbiga är att hon då måste erkänna att hon har ett problem, och stänga dörren för en fortsatt karriär. Men den dörren är redan stängd för henne just nu. Hon har haft riktigt tunga uppdrag i sin politiska karriär.
Citera
2026-05-12, 10:48
Medlem
Orm Ondes avatar
Ja, nu är hon helkörd.

Det som jag tycker är konstigt är att utredningen tog sådan fruktansvärd tid. Sådant skapar misstankar om att åklagarna var ute för att sätta dit henne av politiska skäl. Hade de inte funnit något knark på henne så hade de ändå lyckats förstöra hennes politiska karriär, om hon varit oskyldig, eftersom nomineringsprocesserna till riksdagen nu är slut. Med tanke på att det rörde sig om en offentlig person hade det varit motiverat med ett snabbare agerande. Men med den här utredningen har jag mycket svårt att se att hon skulle klara sig undan en fällande dom. Så i det avseendet är ingen skada skedd.

Vi får väl se nu ett tag framöver hur Elsa Widdings nya parti som Katja nu anslutit sig till agerar i riksdagen, med en drogtant och en stråltant kan det ju inte bli annat än succé. Jag förutspår att de får cirka 0,02 % av rösterna i september.
Citera
2026-05-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Så hon drar ladd inne på arresten. Är det något slags desperat försök för att få ner mängden eller är hon så pass arrogant?
Är väl typiskt pundar-beteende? Så fort de känner sig lite pressade eller stressade så behöver de lite knark
Citera
2026-05-12, 10:49
Medlem
Citat:
Förstår inte låsningen vid hur lång tid det tagit. Det har absolut ingen betydelse i skuldfrågan, och det ligger inom rimlighetens gräns. Katja Nyberg är varken drottning eller statsminister, bara en av 349 ledamöter, och nej det är inte lagstridigt.

När Nyberg döms, kommer du att revidera synen på åklagaren som inkompetent då? Oavsett ”sölighet” så ligger ansvaret för knarkandet och rattfyllan på Katja Nyberg, inte på åklagaren. Inte heller var det åklagarens fel att Nyberg körde bil utan körkort, det var hennes eget val.

Tycker du inte att man bör ta ansvar för sina handlingar även som riksdagsledamot?

Låsningen? Det har tagit lång tid utan rimliga anledningar. Och det har noterats inte bara av mig utan även i massmedia och som sagt även av GW igår. Hur kan du avgöra att det är "inom rimlighetens gräns"? Lagen säger att ett ärende som detta ska utredas med särskild skyndsamhet. Det har då inte skett i detta fallet det är väldigt klart. Åklagaren har därigenom begått ett lagbrott.

Du verkar inte ha alla hästar hemma, som babblar om sådana trivala saker som att åklagaren inte är ansvarig för den misstänktes handlingar. Vem försöker du övertyga, dig själv? Eller försöker du påstå att Katja skulle vara ansvarig för denna ökände åklagares inkompetens och sölighet?

Jag hade mina åsikter om denne åklagare redan tidigare, och att han bekräftat dem med sitt taffliga agerande i detta fallet har självklart inte ändrat på det.

Tycker du inte att en åklagare ska ta ansvar för sina handlingar och följa lagen?
Citera
2026-05-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
KK (Knark Katja) har väl barn? Singel? Jag undrar vem hon festat med eller om hon kört weekend benders för sig själv och spelat tysk terror techno på cerwin-vega högtalarna i villan och swipar loss på Tinder?

Nu blir väl socialen inkopplad också? Barnen blir omplacerade, banken säger upp hennes lån, flytta till hyreslägenhet i Husby...

Tycker faktiskt lite synd om henne, hoppas hon kommer driva en mer humanitär narkotikapolitik för det behövs i Sverige, allt är inte svart eller vitt.

Instämmer.

Det är dags att partier som för humanitär narkotikapolitik att får sig ett uppsving! Lita inte allt för mycket på valkompassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in