2026-05-02, 14:26
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Så en skilsmässa innebär per automatik att det var mannen som lämnade? Du drar rätt långtgående slutsatser från ganska lite underlag där.

Jag bor 6mån om året i Thailand så har viss insikt, de som släpar med sig sina svenska feta feministkossor till Thailand ser definitivt inte lika lyckliga ut som de med 20 år yngre thailändskor
Citera
2026-05-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Jag bor 6mån om året i Thailand så har viss insikt, de som släpar med sig sina svenska feta feministkossor till Thailand ser definitivt inte lika lyckliga ut som de med 20 år yngre thailändskor
Mycket möjligt. Men hur var det svaret på min fråga?
Citera
2026-05-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Mycket möjligt. Men hur var det svaret på min fråga?

Nej du kanske har rätt, de hade ingen chans på en fet irriterande tjatig gammal feministkossa så de blev tvungna att välja en 20år yngre snygg vältränad asiatisk feminin glad kvinna som älskar laga god mat till dem osv.

Uppenbart losers back home, i sverigestan, Du har nog rätt
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2026-05-02 kl. 14:34.
Citera
2026-05-02, 14:36
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Nej du kanske har rätt, de hade ingen chans på en fet irriterande tjatig gammal feministkossa så de blev tvungna att välja en 20år yngre snygg vältränad asiatisk feminin glad kvinna som älskar laga god mat till dem osv.

Uppenbart losers back home, i sverigestan, Du har nog rätt

Du menar oattraktiva betamän losers som inte kan få en vit kvinna utan istället får åka till Thailand för att köpa en thaihora som på sikt kommer lämna losern så snart hennes medborgarskap i Sverige är säkrat
Citera
2026-05-02, 14:38
Medlem
grungewhores avatar
Jag tycker att lika barn leka bäst. Att hitta nån att ligga med förstår jag att varje man vill, att bilda familj är något annat.

Det spelar ingen roll att vissa kulturer är "mer konservativa" (oftast ett täckord för mer fogliga kvinnor). Det uppstår många kulturkrockar längs vägen som ingen av parterna räknar med, och till slut har man barn som kommer slitas över två kontinenter.
Citera
2026-05-02, 14:39
Medlem
Japaner har varit betydligt mycket trevligare mot mig än svenska kvinnor.
Citera
2026-05-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du menar oattraktiva betamän losers

Extremt många sådana män har just en svensk kvinna, kör ut skallen genom fönstret och det första par du ser är troligtvis ett sådant par. En veknackad simp som kör runt på en barnvagn medans den feta kvinnan sitter och skickar email på sitt kommunaljobb.
Citera
2026-05-02, 15:00
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Efter fem i TV 4:
https://www.tv4.se/klipp/va/21101786/unga-man-soker-traditionella-kvinnor-utanfor-vastvarlden-kallas-passport-bros

- Ett nytt fenomen med (unga) vänsterländska män som beger sig utomlands för att hitta en partner. I vissa fall för att kvinnor här är för kräsna och inte vill ha de, i vissa fall för att de är trötta på den "överdrivna" feminismen som genomsyrar den svenska kvinnan.
Länder som nämns är Marocko, Brasilien, Colombia, Thailand.

Tanke:
Även om jag inte delar all argumentation, ex den om att kvinnor endast ska vara hemma och laga mat samt ta hand om barn så intresserar ämnet mig. Det finns vissa poänger. Det är väldigt många unga och relativt attraktiva killar i Sverige som är ofrivilligt singlar. Som har väldigt svårt att träffa en kompatibel kvinna. De hänvisas till forum så som nätddjting där de kan lajka 500 kvinnor utan att någon nappar. Förutsatt att kvinnan de lajkat inte är tjock och oattraktiv, samt lågavlönad.
Jag hade kunnat tänka mig att dejta kvinnor från Europa.

Frågeställning

1. Vad tycket du om detta fenomen?

2. Vilka länder i Europa eller världen är bra att leta en partner i? För och nackdelar?

3. Hur gå tillväga praktiskt?? Vad göra?

Är gift med en mycket snäll, bildad och ordentlig svensk kvinna sedan tjugo år tillbaka, men om jag inte var det, samt var yngre ..

1. Helt rätt, yngre svenska kvinnor är inget att ha pga feminism.

2. Asien där de redan är skolade att underkasta sig mannen, skulle också kunna tänka mig en nysvensk kvinna, har blivit approcherad av mer än en arabiska (som har en helt annan femininitet och styrka än svenskor).

3. Nätet. Hade valt någon bildad eftersom jag själv är bildad.

Skrev om detta här: (FB) Thailand: Männens paradis SVT Play
Citera
2026-05-02, 15:12
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
En svensk kvinna är en nitlott och absolut det sämsta valet du kan göra om du vill ha en sund och fungerande relation med en kvinna.
Jag håller inte med. Svenska kvinnor är ofta fantastiska på alla sätt.

Det sagt, inte tycker jag att det är fel att söka en partner på andra ställen. Det är upp till var och en.
Citera
2026-05-02, 15:13
Avstängd
Citat:
Extremt många sådana män har just en svensk kvinna, kör ut skallen genom fönstret och det första par du ser är troligtvis ett sådant par. En veknackad simp som kör runt på en barnvagn medans den feta kvinnan sitter och skickar email på sitt kommunaljobb.
Klockrent, dessa par ser man hela jävla tiden. Tjock maskulin otrevlig svensk kvinna som kör med sin simpman dygnet runt. I bästa fall får simpen doppa en gång i kvartalet med lampan släckt.

Fattar inte varför folk vill inbilla sig själva att detta är bättre än att leva ihop med en sexig smal asiatisk kvinna som tar hand om sig själv och sin man och älskar med sin man varje natt om han önskar det.
Citera
2026-05-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Är gift med en mycket snäll, bildad och ordentlig svensk kvinna sedan tjugo år tillbaka, men om jag inte var det, samt var yngre ..

1. Helt rätt, yngre svenska kvinnor är inget att ha pga feminism.

2. Asien där de redan är skolade att underkasta sig mannen, skulle också kunna tänka mig en nysvensk kvinna, har blivit approcherad av mer än en arabiska (som har en helt annan femininitet och styrka än svenskor).

3. Nätet. Hade valt någon bildad eftersom jag själv är bildad.

Skrev om detta här: (FB) Thailand: Männens paradis SVT Play

"En man med självrespekt och förmåga till logik torde köpa sitt eget boende i ett urbant område där det finns andra vita män (detta är fullt möjligt). Är man något bildad söker man förstås sin like via datingappar, t ex en thailändsk lärarinna el. sjuksköterska som kan försörja sig själv och inte tar dig för ditt kapital utan för att du t ex har en annan kvinnosyn än männen i Thailand."

Helt korrekt, man köper en condo i sitt egna namn. Om man vill bo i hus skriver man sig själv som finansiär av lånet, medans lån och hus då står i hennes namn. Går relation åt helsike slutar man bara betala räkningarna för lånet och tjejen får flytta till ett boende hon själv har råd med. Som sagt många västerländska män är extremt naiva och ser bara de positiva.
Citera
2026-05-02, 15:15
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Definiera manlighet med 5 punkter..

Trygg i sig själv
Lösningsorienterad
Försvarar sin flock
Kan laga mat
Kan klyva ved