2026-05-02, 15:22
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Det intressanta i kråksången är väl att de svenska män som importerar utländska kvinnor gör det för att de ofta är trötta på de värderingar som svenska kvinnorna har.

Även de flesta svenska kvinnor som söker utländska män har tröttnat på de jonservativa sd-männen i Sverige. Det de går bet på är dock att de utländska männen i hög grad är mycket mer konservativa än sd-männen i Sverige.
Citera
2026-05-02, 15:37
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
"En man med självrespekt och förmåga till logik torde köpa sitt eget boende i ett urbant område där det finns andra vita män (detta är fullt möjligt). Är man något bildad söker man förstås sin like via datingappar, t ex en thailändsk lärarinna el. sjuksköterska som kan försörja sig själv och inte tar dig för ditt kapital utan för att du t ex har en annan kvinnosyn än männen i Thailand."

Helt korrekt, man köper en condo i sitt egna namn. Om man vill bo i hus skriver man sig själv som finansiär av lånet, medans lån och hus då står i hennes namn. Går relation åt helsike slutar man bara betala räkningarna för lånet och tjejen får flytta till ett boende hon själv har råd med. Som sagt många västerländska män är extremt naiva och ser bara de positiva.

Man behöver inte skriva något på någon annan än sig själv, man kan äga huset själv och leasa marken på 3x30 år, förslagsvis i ett urbant gated community. Finns massor på olika ställen i Thailand.

Apropå naiva västerländska män så stämmer det i stort, bara att titta på vad de åstadkommit med sitt eget land. Massinvandringen och uppfostran av unga svenska kvinnor till feminazis och unga nysvenska män till gangsters är ytterst de svenska männens fel (de svenska männen har hela tiden haft kapacitet att stoppa det men har varit för dumma och svaga).

Kloka yngre svenska män fortsätter inte på den inslagna svenska självmordsvägen utan väljer snarare en klok hustru från utlandet som de bygger sig en framtid med. Det hade jag gjort om jag vore yngre och singel, som äldre och gift kommer jag att flytta ifrån det sjunkande skeppet Sverige inom ett litet antal år, sitta vid min pool och skatta mig lycklig att jag överlevde.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-05-02 kl. 15:40.
Citera
2026-05-02, 15:51
Medlem
Klart de drar utomlands. Äkta kvinnor som uppskattar dem och är traditionella, feminina och sexiga. Istället för en kossa som hatar dig och är fientligt inställd till dig. Feminismen är en av de största misstagen i Sveriges historia
Citera
2026-05-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Definiera manlighet med 5 punkter..

Stabil, principfast, beskyddande, stark och driven.
Citera
2026-05-02, 15:59
Medlem
Sorglig utveckling. Folk har blivit så totalt socialt inkompetenta och ingen verkar bry sig om Sverige och svenska folkets framtid.

När unga killar och tjejer inte längre vill veta av varandra så får man nog konstatera att det är kört för Sverige.
Citera
2026-05-02, 16:29
Medlem
AndersPersson99s avatar
Naturlig reaktion till statsfeminismen i Sverige. Naturen måste ha sin gång och ifall samhället i t.ex. Sverige blivit så pass paralyserat att män och kvinnor inte finner relationer och bildar familj så kommer de unga männen att sticka utomlands. Inte minst samtyckeslagen gjort det att det de facto för många inte "är värt det" i Sverige.
Citera
2026-05-02, 17:02
Medlem
Citat:
Efter fem i TV 4:
https://www.tv4.se/klipp/va/21101786/unga-man-soker-traditionella-kvinnor-utanfor-vastvarlden-kallas-passport-bros

- Ett nytt fenomen med (unga) vänsterländska män som beger sig utomlands för att hitta en partner. I vissa fall för att kvinnor här är för kräsna och inte vill ha de, i vissa fall för att de är trötta på den "överdrivna" feminismen som genomsyrar den svenska kvinnan.
Länder som nämns är Marocko, Brasilien, Colombia, Thailand.

Tanke:
Även om jag inte delar all argumentation, ex den om att kvinnor endast ska vara hemma och laga mat samt ta hand om barn så intresserar ämnet mig. Det finns vissa poänger. Det är väldigt många unga och relativt attraktiva killar i Sverige som är ofrivilligt singlar. Som har väldigt svårt att träffa en kompatibel kvinna. De hänvisas till forum så som nätddjting där de kan lajka 500 kvinnor utan att någon nappar. Förutsatt att kvinnan de lajkat inte är tjock och oattraktiv, samt lågavlönad.
Jag hade kunnat tänka mig att dejta kvinnor från Europa.

Frågeställning

1. Vad tycket du om detta fenomen?

2. Vilka länder i Europa eller världen är bra att leta en partner i? För och nackdelar?

3. Hur gå tillväga praktiskt?? Vad göra?

Inte så konstigt.

Mannen har blivit feminiserad av kulturen.

Kvinnor har blivit mindre kvinnliga av kulturen.

Kvinnorna vill ha riktiga män men hittar inga och styrs helt av känslor snarare än förnuft.
Män vill ha kvinnor men kan inte hitta någon.
Citera
2026-05-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Männen har en beteckning i dessa länder som kvinnorna använder när de talar om dem: 'LBH', Loser Back Home
Nja, vettifan hur mycket bättre än random thailändare är än den svenska mannen.
Tycker själv thailändska män är ganska fula
Citera
2026-05-02, 17:27
Medlem
Citat:
Efter fem i TV 4:
https://www.tv4.se/klipp/va/21101786/unga-man-soker-traditionella-kvinnor-utanfor-vastvarlden-kallas-passport-bros

- Ett nytt fenomen med (unga) vänsterländska män som beger sig utomlands för att hitta en partner. I vissa fall för att kvinnor här är för kräsna och inte vill ha de, i vissa fall för att de är trötta på den "överdrivna" feminismen som genomsyrar den svenska kvinnan.

Tanke:
Även om jag inte delar all argumentation, ex den om att kvinnor endast ska vara hemma och laga mat samt ta hand om barn så intresserar ämnet mig. Det finns vissa poänger. Det är väldigt många unga och relativt attraktiva killar i Sverige som är ofrivilligt singlar. Som har väldigt svårt att träffa en kompatibel kvinna. De hänvisas till forum så som nätddjting där de kan lajka 500 kvinnor utan att någon nappar. Förutsatt att kvinnan de lajkat inte är tjock och oattraktiv, samt lågavlönad.

Frågeställning

2. Vilka länder i Europa eller världen är bra att leta en partner i? För och nackdelar?

Rassar åker ofta utomlands och skaffar kärringar med "traditionella värderingar"
Hur dom sen får ihop sin världsbild vet jag inte 😁
Citera
2026-05-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Jag bor 6mån om året i Thailand så har viss insikt, de som släpar med sig sina svenska feta feministkossor till Thailand ser definitivt inte lika lyckliga ut som de med 20 år yngre thailändskor

Men dom är svenska från det grandiosa fosterlandet, inte sant? 😉
Citera
2026-05-02, 17:45
Medlem
Vill man ha ngn som helt inte arbetar och spenderar flest timmar bakom spegeln well take Youre pick
Citera
2026-05-02, 17:46
Medlem
Citat:
Efter fem i TV 4:

Tanke:

Frågeställning

Aldrig haft en svensk flickvän och kommer aldrig ha det. Ingen förlust för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in