2026-05-02, 12:15
Medlem
Somali-Hens avatar
Efter fem i TV 4:
https://www.tv4.se/klipp/va/21101786/unga-man-soker-traditionella-kvinnor-utanfor-vastvarlden-kallas-passport-bros

- Ett nytt fenomen med (unga) vänsterländska män som beger sig utomlands för att hitta en partner. I vissa fall för att kvinnor här är för kräsna och inte vill ha de, i vissa fall för att de är trötta på den "överdrivna" feminismen som genomsyrar den svenska kvinnan.
Länder som nämns är Marocko, Brasilien, Colombia, Thailand.

Tanke:
Även om jag inte delar all argumentation, ex den om att kvinnor endast ska vara hemma och laga mat samt ta hand om barn så intresserar ämnet mig. Det finns vissa poänger. Det är väldigt många unga och relativt attraktiva killar i Sverige som är ofrivilligt singlar. Som har väldigt svårt att träffa en kompatibel kvinna. De hänvisas till forum så som nätddjting där de kan lajka 500 kvinnor utan att någon nappar. Förutsatt att kvinnan de lajkat inte är tjock och oattraktiv, samt lågavlönad.
Jag hade kunnat tänka mig att dejta kvinnor från Europa.

Frågeställning

1. Vad tycket du om detta fenomen?

2. Vilka länder i Europa eller världen är bra att leta en partner i? För och nackdelar?

3. Hur gå tillväga praktiskt?? Vad göra?
Citera
2026-05-02, 12:27
Avstängd
One2Manys avatar
Männen har en beteckning i dessa länder som kvinnorna använder när de talar om dem: 'LBH', Loser Back Home
Citera
2026-05-02, 12:30
Medlem
halaltarzans avatar
Har du som snubbe dragningskraft på kärringarna så kan du mycket väl hitta en invandrarkvinna i Sverige som levt typ skyddad från det svenska samhället i någon förort.

Har du däremot inte dragningskraft så tar du dig till något fattigt land där du gör klart för pöket att du letar fru och det ligger ett medborgarskap i EU i potten. Nu säger väl en del här att Filipinerna och Thailand är bra, dock hade jag nog valt något land i Latinamerika om jag var singel då jag pratar lite spanska.
Citera
2026-05-02, 12:31
Medlem
Jag förstår dem.

Har jag inte träffat frugan i unga år och varit singel ännu, då hade jag 100% letat efter en kvinna utomlands.
Citera
2026-05-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Efter fem i TV 4:
https://www.tv4.se/klipp/va/21101786/unga-man-soker-traditionella-kvinnor-utanfor-vastvarlden-kallas-passport-bros

- Ett nytt fenomen med (unga) vänsterländska män som beger sig utomlands för att hitta en partner. I vissa fall för att kvinnor här är för kräsna och inte vill ha de, i vissa fall för att de är trötta på den "överdrivna" feminismen som genomsyrar den svenska kvinnan.
Länder som nämns är Marocko, Brasilien, Colombia, Thailand.

Tanke:
Även om jag inte delar all argumentation, ex den om att kvinnor endast ska vara hemma och laga mat samt ta hand om barn så intresserar ämnet mig. Det finns vissa poänger. Det är väldigt många unga och relativt attraktiva killar i Sverige som är ofrivilligt singlar. Som har väldigt svårt att träffa en kompatibel kvinna. De hänvisas till forum så som nätddjting där de kan lajka 500 kvinnor utan att någon nappar. Förutsatt att kvinnan de lajkat inte är tjock och oattraktiv, samt lågavlönad.
Jag hade kunnat tänka mig att dejta kvinnor från Europa.

Frågeställning

1. Vad tycket du om detta fenomen?

2. Vilka länder i Europa eller världen är bra att leta en partner i? För och nackdelar?

3. Hur gå tillväga praktiskt?? Vad göra?
Kan du utveckla detta. Vem hänvisar männen till datingappar?
Citera
2026-05-02, 12:35
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har du som snubbe dragningskraft på kärringarna så kan du mycket väl hitta en invandrarkvinna i Sverige som levt typ skyddad från det svenska samhället i någon förort.

Har du däremot inte dragningskraft så tar du dig till något fattigt land där du gör klart för pöket att du letar fru och det ligger ett medborgarskap i EU i potten. Nu säger väl en del här att Filipinerna och Thailand är bra, dock hade jag nog valt något land i Latinamerika om jag var singel då jag pratar lite spanska.

Det känns som att många män i Sverige idag, speciellt de som inte har stora nätverk utan lever ensamma har usla chanser, trots att de är attraktiva. .

Det lär ju vara betydligt enklare att hitta en kompatibel brud i länder som Polen, Ukraina, Ungern, Tjeckien/Slovakien, Slovenien, Baltikum än här.

De ser ju svenskare ut än många av svenskarna själva idag också...
De klassiska rågblonda 80 tals brudarna med blåa ögon är ju minoritet idag.
Senast redigerad av Somali-Hen 2026-05-02 kl. 12:41.
Citera
2026-05-02, 12:40
Medlem
Vet inte hur dagens 20-åringar är. Själv är jag ca 40 och har aldrig haft problem med feministiska kvinnor. Men nu beror det kanske på hur vi definierar detta. Har varit ihop med svenskor, finskor och en bulgariska. Alla väldigt självständiga kvinnor eller vad man ska säga. De har dock haft vett nog att inse att jag är man. Och jag har respekterat dem och deras kvinnlighet.

Vet inte varför allt verkar vara så jävla komplicerat för en del numera.
Citera
2026-05-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Satan
Vet inte hur dagens 20-åringar är. Själv är jag ca 40 och har aldrig haft problem med feministiska kvinnor. Men nu beror det kanske på hur vi definierar detta. Har varit ihop med svenskor, finskor och en bulgariska. Alla väldigt självständiga kvinnor eller vad man ska säga. De har dock haft vett nog att inse att jag är man. Och jag har respekterat dem och deras kvinnlighet.

Vet inte varför allt verkar vara så jävla komplicerat för en del numera.
Det är politiska "klimatförändringar" betydligt mer allvarlig än den man pratar om.
Citera
2026-05-02, 12:44
Avslutad
Visst känns det som att kraven är skyhöga idag och i takt med att de båda könen röstar allt mer olika så blir det ännu svårare att träffa en likasinnad.

Många skyller på kvinnorna men männen är inte mycket att ha idag heller. Finns knappt någon manlighet längre. Kanske kommer vi även se att kvinnor söker sig allt mer till utomeuropéeiska män?
Citera
2026-05-02, 12:45
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Visst känns det som att kraven är skyhöga idag och i takt med att de båda könen röstar allt mer olika så blir det ännu svårare att träffa en likasinnad.

Många skyller på kvinnorna men männen är inte mycket att ha idag heller. Finns knappt någon manlighet längre. Kanske kommer vi även se att kvinnor söker sig allt mer till utomeuropéeiska män?
Definiera manlighet med 5 punkter..
Citera
2026-05-02, 12:48
Medlem
Att vara "attraktiv" är ändå subjektivt men om vi säger att dessa stackars män är objektivt attraktiva, varför tror du då de inte kan få svenska kvinnor? Det finns ju ett problem där män tror att minimum räcker. För många, inte ens det. Precis som att jag har krav på vilka kvinnor jag är intresserad av förstår jag att även kvinnorna har krav och inte lever i ett "ge mig en man bara så jag slipper leva i misär" liv.

För all del, åk utomlands och hitta någon att knulla men lägg inte upp det som att det är synd om dessa individer eller att det är kvinnornas fel på ngt sätt. Sluta titta på skit som tate, rogan etc. så kanske det blir mindre problem när ni väl ska dejta.

Sunt förnuft helt enkelt. Kommunikation och respekt. Det kommer man långt på.
Citera
2026-05-02, 12:51
Medlem
Svavelbryggas avatar
Att de söker tvivlar jag inte på, men jag undrar hur många som lyckas. Startade en tråd en gång där jag efterfrågade hur många som faktiskt fått hem en sån där mytomspunnen östeuropeisk kvinna med traditionella värderingar men minns inte en enda som kom fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in