2026-05-01, 22:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Notera även att Ganonito tyckte att det inlägget som stod i artikeln var "väldigt milt", så hen har ju uppenbarligen en rätt skev kalibrering för sådant.

Ja, med tanke på att paret säger att inläggen innehöll ord som "våldtäktsman", "kvinnomisshandlare" och "invandrare", men de kunde inte ta fram ett enda av de inläggen.
Citera
2026-05-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo, det som talar för min hypotes är att de inte har kunnat presentera ett enda inlägg förutom ett som tyckte hon hade dåligt omdöme och att deras genpooler inte skulle blandas. Samt att det är valår.
Att de inte publicerat fler exempel är ett svagt indicium, inte ett bevis för din slutsats.

Och “det är valår” är inte ett argument i sig, det är en misstanke.
Citera
2026-05-01, 22:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Att de inte publicerat fler exempel är ett svagt indicium, inte ett bevis för din slutsats.

Och “det är valår” är inte ett argument i sig, det är en misstanke.

Det plus att de inte publicerat fler inlägg + tidigare historik om påstådda rasistattacker utan vittne ger ganska stort stöd för min hypotes.
Citera
2026-05-01, 22:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
https://www.facebook.com/groups/bostadgoteborg/permalink/1285107516493910/

Tråden är rensad nu. Tydligen har 20 medlemmar i den gruppen blivit kickade. Synd att man inte kan se vad de hade skrivit.

Är problemet att det bara är en rasistisk kommentar som de kunde visa? Eller ska jag tolka det här som att du inte tycker att det inlägget de faktiskt visade var någon fara?
Folk har väl svårt att svälja påståendet utan faktiskt bevis givet hur många gånger media vinklar eller direkt ljuger om sånt här. HMF är fortfarande en sak i Sverige och det är ganska många som blivit fällda för saker dom skrivit på Facebook. Varför skulle en bostadsgrupp i Göteborg skapa en massa hatinlägg?
Citera
2026-05-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Folk har väl svårt att svälja påståendet utan faktiskt bevis givet hur många gånger media vinklar eller direkt ljuger om sånt här. HMF är fortfarande en sak i Sverige och det är ganska många som blivit fällda för saker dom skrivit på Facebook. Varför skulle en bostadsgrupp i Göteborg skapa en massa hatinlägg?
Du staplar antaganden på varandra och kallar det “stöd”.

Historik är dessutom inget bevisvärde i ett enskilt fall, annars hade man kunnat avfärda i princip vad som helst med hänvisning till att liknande saker kan ha varit oklara tidigare.

Det du har är en hypotes. Inget fel med det, men kalla det vad det är, inte “ganska stort stöd”.
Citera
2026-05-01, 23:08
Avslutad
Jävla knepiga tankegångar. Man ser en okänd kvinna och ska säga till henne vad hon ska göra för val av en okänd man. Hur fan får man ihop det.
Citera
2026-05-01, 23:13
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad "konstigt" att de inte kunde återge en enda av dessa "rasistiska" kommentarer förutom en som inte tyckte att deras genpooler skulle blandas och att kvinnan saknar omdöme.

Jag såg deras originalinlägg och en hel del kommentarer under när jag scrollade igenom.
Det var definitivt rasistiska och nedsättande kommentarer mot Carl när jag scrollade.
Förstår inte varför man ska ge sig på en ung och uppenbart skötsam kille som bara råkar vara tillsammans med en svensk tjej.

Edit: Såg en av dina senare kommentarer med att paret påstått att folk skrev våldtäktsmän bland annat. Det är inget jag såg under inlägget men definitivt rasism. Både öppen och mer subtil.
Scrollar en del i märkliga grupper på Facebook som mitt guilty pleasure och la aldrig på minnet hur många kommentarer som var rasistiska och nedlåtande. Skulle gissa på att det var mellan 3-5 stycken. Kanske något fler om man räknar med de mer subtila smygrasistiska kommentarerna.
Senast redigerad av JayJayAdams 2026-05-01 kl. 23:17.
Citera
2026-05-01, 23:13
Medlem
Vad hade de väntat sig, kärlek och handhjärtan, de sa ju själva att dom tvekade att lägga ut bilden.

Finns inte mycket som bränner till lika mycket som när man ser ett sånt par på stan, erkänner jag, tyvärr.
Kvinnor är inte bättre, de håller på att hacka på sina "Thaihoror" så kvinnorna är inte mycket bättre än män i den frågan.

Men tillbaka till paret... kan nog tycka att det är liite orättvist om nege...eehh, jag menar om killen trots allt är född i Sverige, då har han liite mer rätt iaf...
Citera
2026-05-01, 23:16
Medlem
Teus avatar
Citat:

Historik är dessutom inget bevisvärde i ett enskilt fall, annars hade man kunnat avfärda i princip vad som helst med hänvisning till att liknande saker kan ha varit oklara tidigare.

Det du har är en hypotes. Inget fel med det, men kalla det vad det är, inte “ganska stort stöd”.
Att efterfråga stöd för ett uttalande som man misstror av naturliga anledningar är både legitimt och rimligt i sammanhanget. Historik måhända inte vara ett bevisfärde i sig, men det är absolut en rimlig grund att bilda sin initiala åsikt på tills bevis som bevisar motsatsen presenteras.

Här har vi ett uttalande som delas, inte mycket att hänga i granen direkt.

Ingen har hävdat något annat än antagande?
Citera
2026-05-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Aftonskökan blåser upp småsaker för att främja massinvandring och smutskasta svenskar. Inget nytt under solen.

Valår i år
Citera
2026-05-01, 23:17
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Hur media hanterat tidigare liknande tillfällen ger en ju anledning att vara skeptisk. De verkar inte bry sig om att verifiera historier där ingen enskild person pekas ut. Lägg därtill det faktum att det finns gott om människor som älskar att framställa sig själva som offer.

Jag skulle vilja se hur många visningar annonsen fått och exakt hur många inlägg som var rasistiska.

Tills jag får se det så tar jag inte historien på allvar.
Citera
2026-05-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Jävla knepiga tankegångar. Man ser en okänd kvinna och ska säga till henne vad hon ska göra för val av en okänd man. Hur fan får man ihop det.
Och det enbart på grund av en persons färg på sin hud. Hur dumma i huvudet kan folk egentligen tillåtas vara?
Det var riktigt vidrigt att se hur paret bemöttes, fi fan.
Dessutom verkar killen vara en hur bra människa som helst, han ger ett mycket gott intryck, så tjejen har haft tur. Ett fint, skötsamt par och som jag önskar all lycka på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in