2026-05-01, 21:30
Medlem
Jag gjorde det så man behöver inte oroa sig i min familj över problem när jag dör. Jag gav mina närmaste papper på hur jag vill ha det, var det ska vara, hur det ska vara, vem som ska hålla det, musik, klädkod, blommor med mera. Minnesstund efteråt får de närmaste välja själva. Jag pratade med begravningsbyrån med och de lagt till mina önskemål i vita arkivet. Det är rätt skönt att ha det gjort. Det kändes som en sten som lyfte från bröstet att ta bort den bördan tycker jag.

Hur känner ni inför det som komma skall, Har ni gjort några förberedelser?
Citera
2026-05-01, 21:33
Medlem
kraftfoders avatar
Har du skrivit testamente?
Citera
2026-05-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har du skrivit testamente?

Ja allting e ordnat. Jag förstår att det kan bli problem efteråt ändå, men har försökt ordna det så bra ag kan
Citera
2026-05-01, 21:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Dom flesta väljer att använda Vita Arkivet för att göra det du gjort, då slipper man dra upp ämnet innan det är aktuellt.
Citera
2026-05-01, 21:46
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag skjuter på det hela tiden, således lurar jag döden
Citera
2026-05-01, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag gjorde det så man behöver inte oroa sig i min familj över problem när jag dör. Jag gav mina närmaste papper på hur jag vill ha det, var det ska vara, hur det ska vara, vem som ska hålla det, musik, klädkod, blommor med mera. Minnesstund efteråt får de närmaste välja själva. Jag pratade med begravningsbyrån med och de lagt till mina önskemål i vita arkivet. Det är rätt skönt att ha det gjort. Det kändes som en sten som lyfte från bröstet att ta bort den bördan tycker jag.

Hur känner ni inför det som komma skall, Har ni gjort några förberedelser?
Bra initiativ.
Jag står inför faktum att de självklara anförvanterna kan droppa av före mig, och jag har inga barn.

Vem tog du första kontakten med? Jurist eller kyrkan?
Jag är inte med i sv kyrkan.
Citera
2026-05-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Bra initiativ.
Jag står inför faktum att de självklara anförvanterna kan droppa av före mig, och jag har inga barn.

Vem tog du första kontakten med? Jurist eller kyrkan?
Jag är inte med i sv kyrkan.

Begravningsbyrån Fonus är ju vita arkivet
Senast redigerad av Tekkenisthegame10 2026-05-01 kl. 22:01.
Citera
2026-05-01, 21:52
Medlem
Släng ner mig i ett hål och skotta över. Påföljande ceremonier får eventuella sörjande göra hur de vill med. Jag kommer inte att vara där så det berör mig inte nåt vidare.
Citera
2026-05-01, 21:53
Medlem
Kronbefallningsmans avatar
Citat:
hur jag vill ha det, var det ska vara, hur det ska vara, vem som ska hålla det, musik, klädkod, blommor med mera

Du är ju död. så det har ingen betydelse för dig. Det är de efterlevande som avgör sådant, pappskalle.
Citera
2026-05-01, 21:55
Avstängd
Citat:
Begravningsbyrån är ju vita arkivet
Aha tack
Citera
2026-05-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Dom flesta väljer att använda Vita Arkivet för att göra det du gjort, då slipper man dra upp ämnet innan det är aktuellt.

Jag förstår, ville bara få det ur mig
Citera
2026-05-01, 22:00
Moderator
Kyrpators avatar
Vi prövar ett annat forum.

Religion --> Barn och familj
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera