2026-04-30, 15:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Unga kvinnor ligger alltså (runt) mest - medans nästan hälften av de unga männen inte ligger alls, med någon. Så, kvinnorna ligger alltså, med någon. Men, med vem?

Det låter ju nästan som att det finns lite verklighet i det där påståendet som såna dära incels hävdar - att en majoritet av kvinnorna ligger med en minoritet av männen, dvs topp-10-männen som får ligga runt i massor?
Kvinnorna kanske ligger med varandra.
Citera
2026-04-30, 15:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Jag avser främst ons men även parbildning. Mannen förväntas vara aktiv och uppvakta. I ett jämställt samhälle 2026 tänker jag att kvinnor kunde ta ett kliv ut ur 50-talet om intresse finnes.
Jag håller med dig. Det är ska inte vara bara mannens sak att visa intresse - kvinnor ska också kunna "ragga" och borde göra det i högre grad.
Jag är ju gammal, född på 60-talet, och uppväxt på 70/80-tal .. då var det mycket friare och mer rakt på även från tjejers håll.. Nu är det som många tror att de lever i en amerikansk dokusåpa med allt sjukt det innebär.

Citat:
Ursprungligen postat av lurabangen
Vill alla snubbar verkligen ligga då? Jag tänker att många kanske letar efter den rätta och inte bryr sig om vad som händer under tiden.
Japp, dels så har också killar många gånger orealistiskt höga krav på hur tjejen ska se ut och vara - dels är inte längre "ligga runt" på listan det enda gångbara för killar längre. Det är okej att tacka nej och vänta på någon de vill ha.
Citera
2026-04-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag håller med dig. Det är ska inte vara bara mannens sak att visa intresse - kvinnor ska också kunna "ragga" och borde göra det i högre grad.
Jag är ju gammal, född på 60-talet, och uppväxt på 70/80-tal .. då var det mycket friare och mer rakt på även från tjejers håll.. Nu är det som många tror att de lever i en amerikansk dokusåpa med allt sjukt det innebär.

Vi är jämngamla och jag kan inte minnas att tjejerna var mera rakt på.

Att mannen skall vara aktiv och kvinnan passiv är tydligen den sista utposten i jämställdhetsarbetet.
Citera
2026-04-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ett typiskt svenskt problem.
Folk umgås inte. Man är rädda för varandra.
Man har ingen social krets.

Som människor är vi ju byggda för att tycka att den absolut största världsliga fysiska njutning ska vara en orgasm. Detta i syfte att fortplanta oss. Nu har hela den feedback loopen satts ur spel med dopaminutsöndrande slop-media. Netflix, porr, knark och social media med snabba klipp tar upp all vår uppmärksamhet och tar över allt njutningssökande beteende.

Vårt main mission i väst är inte längre att knulla. Vi är för distraherade med annat för att kunna ens motivera oss till att göra jobbet som krävs för att föröka oss. Det är helt enkelt dopamin mässigt inte värt det längre när man har så mycket annat mer "lättsmält" att njuta av.

Att ingen pratar om detta är för att vi alla är trollbunda under samma Tinder/Meta/Google/LinkedIn - masspsykos. De unga läser inte böcker och har väl snart knappt koncentrationen för en Hollywoodfilm.

Det var väl det här Ted Kaczinsky skrev om i sitt manifest kring UNA-bomberna? Om det postindustriella liberala samhällets förfall. Hans åsikter är behändigt nog förbjudna efter bomberna men hans IQ var trots allt respektabelt så någonting var han väl inne på i sitt manifest.
Senast redigerad av Benasque 2026-04-30 kl. 16:52.
Citera
2026-04-30, 16:37
Medlem
En intressant fråga är varför "männen bara vill ligga" som kvinnor uttrycker det. Det visar ju tydligt att det som någon får gratis måste andra prestera för att "få". Det sex män erbjuder saknar alltså värde för kvinnor. Män lockar då med en relation och drar när de fått sex. Frågan är varför männen nöjer sig med sex?
Citera
2026-04-30, 16:38
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Att mannen skall vara aktiv och kvinnan passiv är tydligen den sista utposten i jämställdhetsarbetet.

Menar inte att vara otrevlig nu men den som tror att jämställdhetsarbetet har något att göra med att män och kvinnor ska dela på allt och bete sig lika, den personen är naiv.

Jag är född mitten 70 så är snäppet yngre men även jag har insett att kvinnor generellt bara vill vara jämställda på områden som de känner att de vinner på, inte annars. Att ragga är att utsätta sig för en risk ock kvinnor är generellt mycket mindre riskbenägna än män. Varför skulle de ändra sig? För att det skulle vara jämställt? Hänvisar till vad jag skrev ovan.

// CC
Citera
2026-04-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Menar inte att vara otrevlig nu men den som tror att jämställdhetsarbetet har något att göra med att män och kvinnor ska dela på allt och bete sig lika, den personen är naiv.

Jag är född mitten 70 så är snäppet yngre men även jag har insett att kvinnor generellt bara vill vara jämställda på områden som de känner att de vinner på, inte annars. Att ragga är att utsätta sig för en risk ock kvinnor är generellt mycket mindre riskbenägna än män. Varför skulle de ändra sig? För att det skulle vara jämställt? Hänvisar till vad jag skrev ovan.

// CC

Jämställdhet är bara intressant när man gynnas. Annars är det ointressant.
Citera
2026-04-30, 16:54
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Jämställdhet är bara intressant när man gynnas. Annars är det ointressant.

Där är vi helt överens. Jag upplever dock att män är mer benägna idag än kvinnor att "förlora" på det. Men så är också drivkraften i samhället att det är män som är privilegierade.

// CC
Citera
2026-04-30, 16:56
Medlem
Citat:
Där är vi helt överens. Jag upplever dock att män är mer benägna idag än kvinnor att "förlora" på det. Men så är också drivkraften i samhället att det är män som är privilegierade.

// CC

Män är usla förhandlare.
Citera
2026-04-30, 17:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kanske skiljer sig på olika geografiska ställen .. för det är min upplevelse både som förortsbo till Stockholm och till det samhälle jag nu bor i.
Det har aldrig varit någon tvekan om vi tjejer/kvinnor (under den tidsperioden) inte bara kunde ragga på killar utan också gjorde det.

Själv har jag "raggat upp" (nåja, det var ett samspel, men jag tog första steget) min man - och det var också jag som "friade" .. dock inte på knä utan mer avslappnat. Jag skulle aldrig gifta mig, det visste han -- men så sa jag "Dig skulle jag vilja gifta mig med" - då sa han " Då gör vi det" ... Tre veckor senare var vi gifta.
Det var enkelt och inte alls så konstlat som saker är idag.

Citat:

Enligt mig har det blivit en tillbakagång till det och det är helt stört. De där nickedockorna som sitter och väntar på att bli "uppraggade" av "rätt man" vet inte hur mycket de backar den jämställdhet som vi haft - och vilken otjänst de gör sig själv och sina döttrar.

Om du är lika gammal som mig så vet du också hur nymoralismen tagit över och hur vi faktiskt backat i jämställdhet - nån kvinna extra i styrelser förändrar inte det - utan det är det mellanmänskliga planet som är viktig när vi pratar jämställdhet.

Sen har vi motpolen förstås .. unga tjejer som tror att jämställdhet är att ligga i symaskinstakt och pratar partner i hundratal istället för att kunna räkna det på sina fingrar ..

Jag är glad över att jag inte är ung i dag. Sjuttio/åttiotalet var så mycket enklare, bättre och mer jämställt ur vissa perspektiv.
Citera
2026-04-30, 17:26
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Män är usla förhandlare.

Kan inte säga emot där. Bara en kvinnas tårar kan få många män att falla till föga.

// CC
Citera
2026-05-01, 03:07
Medlem
Citat:

Kan inte säga emot där. Bara en kvinnas tårar kan få många män att falla till föga.

// CC
Vi som aldrig gråter lyckas lika bra. Just saying.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in