2026-04-28, 11:01
Medlem
Ingen här som har gått i samma klass som MGM i Vrena eller Oppebyskolan alt var kompis med honom i yngre dagar som kan berätta lite om honom?
Citera
2026-04-28, 20:45
Medlem
Inget nytt? Som bilder på hur han ser ut nu
Citera
2026-04-29, 21:30
Medlem
Sam.adamss avatar
Ja tråden har verkligen dött ut. Han tycks verkligen ha levt ett så anonymt liv man kan göra i dessa tider.
Citera
2026-04-29, 21:40
Medlem
Han är arbetslös kan bekräftas.
Citera
2026-04-29, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Är han inte mördaren så borde han prata... Lätta sitt samvete, kan jag tycka. Det känns ju i alla fall som någon velat göra det, personen som skrev det anonyma brevet...
Vad säger ni om detta? Är tipsaren ett troll eller finns det en till GM boendes i Härnösand som JJ är rädd för att berätta om?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tipsade-om-brattasmorden-hotades-till-livet-upp-till-dig-om-du-vill-fortsatta-andas

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tipsade-om-mojlig-garningsman-i-brattas-hade-en-rod-740-och-kande-tor
Senast redigerad av Pallal 2026-04-29 kl. 21:59.
Citera
2026-04-29, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad säger ni om detta? Är tipsaren ett troll eller finns det en till GM boendes i Härnösand som JJ är rädd för att berätta om?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tipsade-om-brattasmorden-hotades-till-livet-upp-till-dig-om-du-vill-fortsatta-andas

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tipsade-om-mojlig-garningsman-i-brattas-hade-en-rod-740-och-kande-tor

Det har gått mer än 20 jävla år. Inte en chans att det finns någon som kan skrämma upp någon i 20 jävla år.
Citera
2026-04-29, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Det har gått mer än 20 jävla år. Inte en chans att det finns någon som kan skrämma upp någon i 20 jävla år.
Är den personen en person som dubbelmördar två personer är det förmodligen en person med mer än en skruv lös och som inte har dom spärrar normalt funtat folk och gäller tipset samma person så visar hans register upp en labil och våldsbenägen man:

” Han är dömd för misshandel vid ett flertal tillfällen. 2006, året efter Brattåsmorden, dömdes han för grov misshandel där han enligt domen sparkat flera gånger mot det liggande offrets huvud och kropp.
Mannen har även dömts för bland annat övergrepp i rättssak, våldsamt motstånd, häleri, rattfylleri och narkotikabrott – det senare vid åtskilliga tillfällen. Den senaste domen kom tidigare i år i Ångermanlands tingsrätt.”

Man kan anta att det han är dömd för är en ytterst liten andel av alla hans våldsbrott. Jag tycker inte att det är orimligt att vara rädd i 20 år för en sådan typ.

Jag ska gräva lite på Flashback för att se om jag kan hitta någon tråd som visar vem tipset kan avse. Utifrån det kan man se ifall det kan finnas någon koppling mellan JJ och mannen det tipsats om.

Jag tycker fortfarande att det är konstigt att bilarna och passagerarna som synts vid gården inte tillkännagett sig och även att två ungdomar dog i närområdet strax efter mordet. 4 dödsfall i det åldersspannet det året, 2 inom två dygn efter mordet och en av vad det verkar oklar dödsorsak. En av dom killarna hade en strulig bakgrund, inbrott, droger och grov misshandel och kan ha umgåtts med ”sådant klientel” som brukar ligga bakom grova våldsbrott av den här typen.
Citera
2026-04-29, 23:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Är den personen en person som dubbelmördar två personer är det förmodligen en person med mer än en skruv lös och som inte har dom spärrar normalt funtat folk och gäller tipset samma person så visar hans register upp en labil och våldsbenägen man:

” Han är dömd för misshandel vid ett flertal tillfällen. 2006, året efter Brattåsmorden, dömdes han för grov misshandel där han enligt domen sparkat flera gånger mot det liggande offrets huvud och kropp.
Mannen har även dömts för bland annat övergrepp i rättssak, våldsamt motstånd, häleri, rattfylleri och narkotikabrott – det senare vid åtskilliga tillfällen. Den senaste domen kom tidigare i år i Ångermanlands tingsrätt.”

Man kan anta att det han är dömd för är en ytterst liten andel av alla hans våldsbrott. Jag tycker inte att det är orimligt att vara rädd i 20 år för en sådan typ.

Jag ska gräva lite på Flashback för att se om jag kan hitta någon tråd som visar vem tipset kan avse. Utifrån det kan man se ifall det kan finnas någon koppling mellan JJ och mannen det tipsats om.

Jag tycker fortfarande att det är konstigt att bilarna och passagerarna som synts vid gården inte tillkännagett sig och även att två ungdomar dog i närområdet strax efter mordet. 4 dödsfall i det åldersspannet det året, 2 inom två dygn efter mordet och en av vad det verkar oklar dödsorsak. En av dom killarna hade en strulig bakgrund, inbrott, droger och grov misshandel och kan ha umgåtts med ”sådant klientel” som brukar ligga bakom grova våldsbrott av den här typen.

Den typen av klientel har även svårt att undkomma polisen. Så nej, ingen vettig människa är så rädd för en sådan mupp så att man inte pratar med polisen inom ett par dagar från händelsen.
Citera
2026-04-30, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Tror inte heller JJ är mördaren, tror helt enkelt att han hängt lite med dessa killar följt med tillbaka till gården och sedan gick det snett där, meningen var nog inte denna utgången av affären, och han blev tvungen å hjälpa till med å släpa ena offret.

Jag tror att polisens tekniker har säkrat flera dna spår än vad media vet...
Idag är det lätt att bli anonym i samhället via rättsväsendet, det vet dåren om så varför inte tjattra som en papegoja om den skulle vara oskyldig till dubbelmord 💥💥💥
Den är skyldig uti fingerspetsarna..
Citera
2026-04-30, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
han bytte väl från pappan till mammans efternamn kan mordet vara en ”hämd i psykotiskt tillstånd” mot pappan som var polis?

Morfars efternamn
Citera
2026-04-30, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friord
Jag tänker också att det hela utspelar sig i ett psykotiskt tillstånd. JJ haf en historia av depressioner i unga år, av social tillbakadragenhet. Flytten hemifrån kan ha blivit utlösande med förstadiet till en psykos ( det kan vara i flera år). Det innebär bl a koncentrationssvårigheter och han misslyckas med utbildningen och avbryter. När sedan samma sak händer på nästa utbildning bryter psykosen ut, med tvångstankar om våld (jfr Linköpingsfallet)
De 10000 spelar ju i detta fallet ingen roll. Det han tog med kanske också bara var slumpartat. Skoavtrycken passar ju inte in men det återstår att se om de kan få en förklaring

Jag hoppas verkligen att du inte arbetar inom psykiatrin 🥵
Sanslös slutledningsförmåga...
Citera
2026-04-30, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaslegion
Har vi tillgång till hans personutredning???

Hur ska gå till överhuvudtaget, när det fortfarande pågår en förundersökning 😁💥
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in