Citat:
Ursprungligen postat av
xowodim
Det har gått mer än 20 jävla år. Inte en chans att det finns någon som kan skrämma upp någon i 20 jävla år.
Är den personen en person som dubbelmördar två personer är det förmodligen en person med mer än en skruv lös och som inte har dom spärrar normalt funtat folk och gäller tipset samma person så visar hans register upp en labil och våldsbenägen man:
” Han är dömd för misshandel vid ett flertal tillfällen. 2006, året efter Brattåsmorden, dömdes han för grov misshandel där han enligt domen
sparkat flera gånger mot det liggande offrets huvud och kropp.
Mannen har även dömts för bland annat
övergrepp i rättssak, våldsamt motstånd, häleri, rattfylleri och narkotikabrott – det senare vid åtskilliga tillfällen. Den senaste domen kom tidigare i år i Ångermanlands tingsrätt.”
Man kan anta att det han är dömd för är en ytterst liten andel av alla hans våldsbrott. Jag tycker inte att det är orimligt att vara rädd i 20 år för en sådan typ.
Jag ska gräva lite på Flashback för att se om jag kan hitta någon tråd som visar vem tipset kan avse. Utifrån det kan man se ifall det kan finnas någon koppling mellan JJ och mannen det tipsats om.
Jag tycker fortfarande att det är konstigt att bilarna och passagerarna som synts vid gården inte tillkännagett sig och även att två ungdomar dog i närområdet strax efter mordet. 4 dödsfall i det åldersspannet det året, 2 inom två dygn efter mordet och en av vad det verkar oklar dödsorsak. En av dom killarna hade en strulig bakgrund, inbrott, droger och grov misshandel och kan ha umgåtts med ”sådant klientel” som brukar ligga bakom grova våldsbrott av den här typen.