2026-04-26, 23:55
Medlem
Ni som pratar om psykoser och slumpen vilka offren blev.

Bodde inte Tor avlägset och inte på en plats man ”bara råkar hamna vid”?

Vad är det för fotspår som inte stämmer?
Citera
2026-04-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt

Jag tror mer på det anonyma brevet som skickades till journalisten med podden I brottets spår.
Att upprinnelsen var en affärsuppgörelse som gick snett.

Angående fotspår eller skoavtryck vet jag inte mer än att man inte lyckats spåra den som kunnat ha storlek 38 i skor av märket Victory. Ett tyskt skomärke som inte då fanns att köpa i Sverige.
Citera
2026-04-27, 12:28
Medlem
Citat:

Nja, Brattås ligger väl inte avlägset till, däremot finns det inga grannar direkt in på knuten. Alla som åker på landsvägen ser ju gården.
Citera
2026-04-27, 22:15
Medlem
jj kan omöjligen gjort detta själv är något som missats tex hans umgänge i härnösand både på komvux och övriga 2.5 åren där jobb etc. min känsla är att hängt i ytterkanten till aldrin gänget..
Citera
2026-04-27, 23:23
Medlem
Citat:

MGM bodde i utkanten av Härnösand just där vägen ut till Brattås börjar.

Det är kanske bara en slump. Men om den här killen, som uppenbarligen var något av en sololirare, brukade göra små exkursioner söderut ut på Härnön passerade han oundvikligen Tors gård. En cykeltur på en kvart.

Kan inte riktigt slita mig från tanken på att den här geografiska kopplingen har betydelse.

Han påbörjade en utbildning i mätnings- och kartteknik i Härnösand. Var han en sån som gärna rörde sig i lantliga miljöer? Inget i hans flyttmönster talar för att han var en stadskille. Var det närheten till naturen som tog honom till Härjedalen och Jämtland? Att han bodde på Frösön är nästan en händelse som låter som en tanke. Det är Östersunds direkta motsvarighet till boendet i Härnösand.

Etablerades kontakt med Tor under hans utforskande av ön? Blev han erbjuden nån sorts jobb efter de havererade studierna? Något som ledde fram till den här ödesdigra tisdagen. Då något slog slint.
Senast redigerad av Bemp 2026-04-27 kl. 23:52.
Citera
2026-04-27, 23:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
MGM bodde i utkanten av Härnösand just där vägen ut till Brattås börjar.

Det är kanske bara en slump. Men om den här killen, som uppenbarligen var något av en sololirare, brukade göra små exkursioner söderut ut på Härnön passerade han oundvikligen Tors gård. En cykeltur på en kvart.

Kan inte riktigt slita mig från tanken på att den här geografiska kopplingen har betydelse.

Det tror jag med. Men betydelsen behöver ju inte vara annat än att han råkade känna till att några kilometer söderut var det glest bebyggt. Ville han döda av för honom obekanta så finns det inte anledning att cykla igenom stan norrut, till mer okända områden.
Citera
2026-04-27, 23:48
Medlem
Troians avatar
Höll BO på med att stycka av tomter? En långsiktig koppling är kanske att MGM vad jag förstår pluggade metrologi.

Har svårt att hitta koppling mellan dem.
Citera
2026-04-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Höll BO på med att stycka av tomter? En långsiktig koppling är kanske att MGM vad jag förstår pluggade metrologi.

Utökade mitt inlägg.
Citera
2026-04-28, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tog bil som exempel men det kan väl varit lite av varje. Tror utredarna missat det mesta i det här fallet. Tor kan nog sysslat med lite av varje "kontant" så att säga och det pratade han kanske inte om.

På något sätt har han kommit i kontakt med JJ. Någon form av affär som gått snett har väl alltid varit den rimligaste teorin. JJ känns fel som GM för mig så hoppas han vågar prata.

Tror inte heller JJ är mördaren, tror helt enkelt att han hängt lite med dessa killar följt med tillbaka till gården och sedan gick det snett där, meningen var nog inte denna utgången av affären, och han blev tvungen å hjälpa till med å släpa ena offret.
Citera
2026-04-28, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Det var väl kart- och mätteknik han provade läsa men snabbt gav upp.
Citera
2026-04-28, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Tror inte heller JJ är mördaren, tror helt enkelt att han hängt lite med dessa killar följt med tillbaka till gården och sedan gick det snett där, meningen var nog inte denna utgången av affären, och han blev tvungen å hjälpa till med å släpa ena offret.

Är han inte mördaren så borde han prata... Lätta sitt samvete, kan jag tycka. Det känns ju i alla fall som någon velat göra det, personen som skrev det anonyma brevet...
Citera
2026-04-28, 09:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Är han inte mördaren så borde han prata... Lätta sitt samvete, kan jag tycka. Det känns ju i alla fall som någon velat göra det, personen som skrev det anonyma brevet...
Ja det är ju bättre att tala om vem mördaren är än att själv riskera livstids fängelse.
Tror han är ensam om dessa mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in