2026-04-29, 09:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
det är samma jobb, jag har aldrig träffat någon som bara jobbar med lägga mattor men inte golv tex

Ja mattläggare för MIG = golvläggare fast tydligen inte enl. någon i tråden ...

Dock har jag faktiskt en granne som åker runt och hämtar och lämnar mattor från affärer, kyrkor mm dvs byter ut dem i något serviceavtal: Företaget lämnar rena (entrémattor, dörrmattor) och hämtar smutsiga. Han säger inte om sitt yrke att han är mattläggare eller (givetvis) inte heller golvläggare. Tror han svarat mig vid att han jobbar med Service kort och gott.

Logiskt för mig är att mattläggare och golvläggare är samma sak. Att hämta skitiga (lösa!) mattor och lägga dit rena mattor är INTE mattläggare.

Amadeus har angett som yrke mattläggare i Robinson.
Senast redigerad av CS128 2026-04-29 kl. 09:53.
Citera
2026-04-29, 09:50
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jag tror inte hon tror att hon kan vinna längre. Nu får hon inte stå över fler tävlingar och är desperat. I Gränslandet hade hon kunnat vila ett litet tag men även där hade hon till slut torskat i nån tävling. Hon griper efter halmstrån.

Varför hon sökte, och blev antagen, är en gåta.

Hon verkar älska att synas i TV. Enligt npgon här u tråden finns ett inlägg längre bakåt som visade alka och väldigt många olika tävlingsprogram hon har deltagit i 🙄 = Linslus De Luxe - verkar vara hennes driv & mål!
Citera
2026-04-29, 10:29
Medlem
Jag tyckte att bägge damerna var rätt dåliga förhandlare, då bägge påstod för sina lag att de kunde tänka sig Gränslandet men väl på förhandlingen hade bägge kommit på andra tankar. Jag tror att Melina hade tjänat på att hamna på "gränsis" för att vila ut sig. Nu får hon väl inte stå över fler tävlingar?

Sen tycker jag att det var rätt nedrigt att välja bort Halil som vann hela tävlingen, med en otrolig prestation.
Citera
2026-04-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja mattläggare för MIG = golvläggare fast tydligen inte enl. någon i tråden ...

Dock har jag faktiskt en granne som åker runt och hämtar och lämnar mattor från affärer, kyrkor mm dvs byter ut dem i något serviceavtal: Företaget lämnar rena (entrémattor, dörrmattor) och hämtar smutsiga. Han säger inte om sitt yrke att han är mattläggare eller (givetvis) inte heller golvläggare. Tror han svarat mig vid att han jobbar med Service kort och gott.

Logiskt för mig är att mattläggare och golvläggare är samma sak. Att hämta skitiga (lösa!) mattor och lägga dit rena mattor är INTE mattläggare.

Amadeus har angett som yrke mattläggare i Robinson.

Jag kan tänka mig att TV4 också editerar yrkestitlarna som de vill. Men visst, Amadeus ville av någon anledning visa upp sitt yrke i hans biografiska klipp, vilket jag inte förstår.
Citera
2026-04-29, 14:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag tyckte att bägge damerna var rätt dåliga förhandlare, då bägge påstod för sina lag att de kunde tänka sig Gränslandet men väl på förhandlingen hade bägge kommit på andra tankar. Jag tror att Melina hade tjänat på att hamna på "gränsis" för att vila ut sig. Nu får hon väl inte stå över fler tävlingar?

Sen tycker jag att det var rätt nedrigt att välja bort Halil som vann hela tävlingen, med en otrolig prestation.

Melina måste "ha tappat det totalt" som säger till Sonja: Då tar du immuniteten och ger till Carro

Självklart skulle Melina:

1. Inte yppat något alls om immuniteten och tagit den själv till kommande Öråd för den gällde ju bara i 1 vecka och att om hon under förhandlingen kunde ha sagt till Sonja "Jag ger den till Carro - själv!" VARFÖR - lämnade hon immuniteten till Sonja ens??? Såååå korkat

2. Tagit immuniteten under förhandlingen OCH faktiskt GETT den till Carro SJÄLV när hon kom tillbaka till Lag Syd. Det hade varit en "bra gest" iaf till Carro + Lag Syd. DET hade iaf sett bättre ut för henne nu när hon till syverne och sist fegade ur och inte ville till Gränslandet iaf!

FULT gjort av BÅDE Melina och Sonja. Som BÅDA lovade varandra att ge immuniteten till - CARRO 🙄
Senast redigerad av CS128 2026-04-29 kl. 14:14.
Citera
2026-04-29, 14:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Jag kan tänka mig att TV4 också editerar yrkestitlarna som de vill. Men visst, Amadeus ville av någon anledning visa upp sitt yrke i hans biografiska klipp, vilket jag inte förstår.

Knäppt iaf! Jag menade ju att en mattläggare (golvläggare) MÅSTE ju iaf kunna lägga "schackrutigt golv" som ÄR som ett pussel och pussla är INTE hans starka sida utom EN gång, då han lyckades vinna över C-O mirakulöst🙄🤪
Senast redigerad av CS128 2026-04-29 kl. 14:16.
Citera
2026-04-29, 16:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Haha, jo, han är lik båda , mest Harysson. Jobbigt med Amadeus när han har så höga tankar om sig själv, men aldrig levererar. Melina ägda honom.....
Ganska roligt han sa till hon pehrssons dotter hon har störst chans emot aza i en duell, sanningen är hon hade haft störst chans emot amadeus, men hon är som far sin för korkad för att förstå det.
Citera
2026-04-29, 16:09
Medlem
farlings avatar
Men fy fan vad gnälliga och tråkiga de är i lag Nord.
Citera
2026-04-29, 16:12
Medlem
Melinas styvdotter begick självmord för två år sedan p.g.a. spelmissbruk.

Min granne gick också för behandling för spelmissbruk och efter två månader skrevs han ut, han kom hem och sa att "nu är jag frisk från spelmissbruk"! Jag sa att det tror jag inte på och då svarade han snabbt: vad ska vi slå vad?
Citera
2026-04-29, 17:42
Medlem
Någon som vet vad Carro gjort på magen?
Citera
2026-04-29, 17:57
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormicropenis
Någon som vet vad Carro gjort på magen?

Undrar jag med, jätteskrynklig på magen.
Citera
2026-04-29, 18:07
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in