2026-04-26, 20:45
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Motvikt har en video där det förr stod i thumbnail "Axels känsliga dom", han har bytt thumbnail nu. I videon spelar han upp när nån hoppar påstår det du beskriver. Så jag han har spridit.

Vad skriver du? Inget är begripligt. Inga länkar. Inget av det du påstår går att på något sätt verifiera eller hitta med hjälp av ditt inlägg. Om du ska bemöda dig med att besvara mig så kan du väl anstränga dig mer än så här? Ditt inlägg är helt onödigt och intetsägande. StorTuffBiker, och nu även du, påstår att Motvikt sprider att Axel har blivit dömd för våldtäkt. Hur svårt kan det vara att bara länka till något? Eller är det nu ännu fler konto ska hoppa in i denna tråd och påstå samma sak likt karbonkopior på er två?
Citera
2026-04-27, 06:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Vad skriver du? Inget är begripligt. Inga länkar. Inget av det du påstår går att på något sätt verifiera eller hitta med hjälp av ditt inlägg. Om du ska bemöda dig med att besvara mig så kan du väl anstränga dig mer än så här? Ditt inlägg är helt onödigt och intetsägande. StorTuffBiker, och nu även du, påstår att Motvikt sprider att Axel har blivit dömd för våldtäkt. Hur svårt kan det vara att bara länka till något? Eller är det nu ännu fler konto ska hoppa in i denna tråd och påstå samma sak likt karbonkopior på er två?
Jag skrev att han ändrat thumbnail så varför ska jag länka till nått som nu säger nått annat nu och nej jag har ingen screenshot på orginet med ursprungs thumbnail.
Videon heter "Frukostbordet 41" men som sagt han har bytt ut texten.
Citera
2026-04-27, 07:38
Avstängd
extravaganjas avatar
Citat:
Jag skrev att han ändrat thumbnail så varför ska jag länka till nått som nu säger nått annat nu och nej jag har ingen screenshot på orginet med ursprungs thumbnail.
Videon heter "Frukostbordet 41" men som sagt han har bytt ut texten.

En thumbnail? Så "Skilleras" och Medvikt beter sig som sjuka stalkers p.g.a. en utbytt thumbnail? Det var den löjligaste ursäkten för ett så sjukt beteende som jag någonsin har hört i hela mitt liv.
Det måste väl ändå finnas någon rimlig gräns för vad man kan försöka skjuta över ansvaret för sina egna handlingar på, även för såna som är missuppfostrade till att aldrig ta ansvar för sina egna handlingar?
Vidare tror jag inte på att Motvikt har skrivit "Axel Öhman är en dömd våldtäktsman" på en bild - men det hade varit fantastiskt roligt om han hade gjorde det som svar på alla tusentals ggr "Skilleras" suttit och pratat skit om honom.
Senast redigerad av extravaganja 2026-04-27 kl. 07:41.
Citera
2026-04-27, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
En thumbnail? Så "Skilleras" och Medvikt beter sig som sjuka stalkers p.g.a. en utbytt thumbnail? Det var den löjligaste ursäkten för ett så sjukt beteende som jag någonsin har hört i hela mitt liv.
Det måste väl ändå finnas någon rimlig gräns för vad man kan försöka skjuta över ansvaret för sina egna handlingar på, även för såna som är missuppfostrade till att aldrig ta ansvar för sina egna handlingar?
Vidare tror jag inte på att Motvikt har skrivit "Axel Öhman är en dömd våldtäktsman" på en bild - men det hade varit fantastiskt roligt om han hade gjorde det som svar på alla tusentals ggr "Skilleras" suttit och pratat skit om honom.
Men är du trög det handlar om en utbytt thumbnail utan vad som medvikt skev på den "Axels känsliga dom" vilket antyder att man ÄR dömd, vilket personen inte är. Om du inte vill tro på det bryr jag inte. Men det bekräftar att du är korkad som efter frågar en sak och sedan "det tror jag inte på".
Axel har säker pratat skit om honom, kallat han för korkade skoförsäljaren eller liknande efter att medvikt tex påstått att han är våldtäcksman. Jag själv tycker att tex kalla en för våldtäktsman är lite värre än korkad skoförsäljare.. du har uppenbarligen problem med skilleras.

Ha ett bra liv
Citera
2026-04-27, 09:14
Avslutad
Citat:
Men är du trög det handlar om en utbytt thumbnail utan vad som medvikt skev på den "Axels känsliga dom" vilket antyder att man ÄR dömd, vilket personen inte är. Om du inte vill tro på det bryr jag inte. Men det bekräftar att du är korkad som efter frågar en sak och sedan "det tror jag inte på".
Axel har säker pratat skit om honom, kallat han för korkade skoförsäljaren eller liknande efter att medvikt tex påstått att han är våldtäcksman. Jag själv tycker att tex kalla en för våldtäktsman är lite värre än korkad skoförsäljare.. du har uppenbarligen problem med skilleras.

Ha ett bra liv

Du skriver jävligt dåligt, så det knappt går att förstå ibland.
Citera
2026-04-27, 14:21
Medlem
Beter man sig inte som en äcklig våldtäktsman som våldför sig på försvarslösa unga flickor man lurat hem till sin lilla isolerade lägenhet så kommer nog inte Motvikt skapa thumbnails om en.

Så lösningen här är enkel: Bete dig inte som en våldtäktsman, eller helt enkelt var tydlig och offentligt gå ut med att man lovar - på heder och samvete - att aldrig mer lura hem unga flickor som man häller i alkolhol och våldför sig på till den grad att de osäkra flickorna blir så rädda att de inte vågar säga emot, utan väntar till nästa dag på säkert avstånd och meddelar att det inte var okej gjort.

Om man går ut och öppet visar att man är ångerfull och lovar att aldrig göra något liknande igen mot andra flickor, så tror jag att man slipper att influencers som Motvikt skapar roliga thumbnails. Det är ju ett tips från en som tycker lite om saken. Tack för mig.
Citera
2026-04-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hipparchos
Beter man sig inte som en äcklig våldtäktsman som våldför sig på försvarslösa unga flickor man lurat hem till sin lilla isolerade lägenhet så kommer nog inte Motvikt skapa thumbnails om en.

Så lösningen här är enkel: Bete dig inte som en våldtäktsman, eller helt enkelt var tydlig och offentligt gå ut med att man lovar - på heder och samvete - att aldrig mer lura hem unga flickor som man häller i alkolhol och våldför sig på till den grad att de osäkra flickorna blir så rädda att de inte vågar säga emot, utan väntar till nästa dag på säkert avstånd och meddelar att det inte var okej gjort.

Om man går ut och öppet visar att man är ångerfull och lovar att aldrig göra något liknande igen mot andra flickor, så tror jag att man slipper att influencers som Motvikt skapar roliga thumbnails. Det är ju ett tips från en som tycker lite om saken. Tack för mig.

Är det inte enklare att Motvikt håller sig till sanningen?
Citera
2026-04-28, 20:48
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han har bland annat spridit att Axel skulle vara dömd för våldtäkt. Hade du inte blivit förbannad om någon gjorde det om dig? Det är väldigt allvarliga anklagelser.
Den här spridningen var ju något Axel själv spred.
Då får man skylla sig själv att någon snappar upp det och pratar om det.
Citera
2026-04-29, 02:58
Avstängd
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ioniq6
Nån som har detaljer om vad det är Axel har gjort som sprids av Motvikt? Hörde något om nån ung flicka som han våldfört sig på men att den rädda flickan aldrig polisanmälde honom

Tänk att hata Axel så mycket att man till och med frivilligt snaskar Daniel "Barnens Trollkarl var Nazist" Karlssons mikropenis.

Som du redan vet har till och med denna (inte så) unga flicka polisanmält Fläskfursten för att ha läst upp sms konversationen i sin fattiga studio.

Skärmdumpskvinnan och Axel verkar ju till och med vara på god fot idag och hatar samma personer.

Är inte direkt världens största Skilleras fan men han håller sig iallafall till sanningen, är inte nazist, hänger inte ut privatpersoner m.m

Har du blivit bannad på streamen eller varför detta har? Bara nyfiken
Citera
2026-04-29, 09:08
Medlem
lollan55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Skärmdumpskvinnan och Axel verkar ju till och med vara på god fot idag och hatar samma personer.

Vem är "Skärmdumpskvinnan" du pratar om och varför kallas hon så och vad har hon med Motvikt att göra?
Ursäkta en oinsatt men jag förstår inte sambandet här :-)
Det låter som en intressant kvinna, som du är väl insatt i vad hon gör, så länka gärna till något som hon säger om Motvikt, eller förklara på vilket sätt hon och Motvikt har med varandra att göra.
Citera
2026-04-29, 09:30
Avstängd
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollan55
Vem är "Skärmdumpskvinnan" du pratar om och varför kallas hon så och vad har hon med Motvikt att göra?
Ursäkta en oinsatt men jag förstår inte sambandet här :-)

Vad hon har med Motvikt att göra är egentligen ingenting. Motvikt hade i titeln till en YouTube video "Axel Öhman konfronterad med känslig dom"

(Motvikt reagerar på Axels stream: Det var en random anonym som hoppade in på discord och hävdade att han var dömd, för någon typ av sexuell brottslighet vilket inte stämmer)

Den påstådda brottsligheten skall ha varit emot "Skärmdumpskvinnan"

Detta är anledningen till att de besöker Motvikts jobb, eftersom han aldrig tagit avstånd från uttalandet. Utan bara blockerat och betett sig ganska barnsligt, liksom snart femtio år och kan inte brösta sitt förtal.

Skärmdumpskvinnan är bl.a admin på Cluee News's discord.
Men hon hänger i de flesta discords, inklusive Axels.

Känner inte henne personligen, men hon verkar genuint trevlig, men samtidigt väldigt ledsen över att ANJO inte respekterade att hon inte ville att han skulle göra en video kring Axels och hennes gamla sms konversation. (Hon har utöver anmälan, mejlat ANJO.)

Jag står inte bakom Axels sms till henne. Men de verkar ha rätt upp det där sedan länge, och det bör en normal människa respektera.

Ska finnas ett avsnitt av Haveristerna som pratar kring händelsen, Tydligen så har Cicci Wallin alltså publicerat dessa skärmdumpar från början. Något som Skärmdumpskvinnan fått henne att avpublicera
Citera
2026-04-29, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Den här spridningen var ju något Axel själv spred.
Då får man skylla sig själv att någon snappar upp det och pratar om det.

Så ser inte lagstiftningen ut.

Oavsett vem som delade något först så kan du dömas om du delar det vidare.

Då spelar det ingen roll om det är rykten baserade på sanning eller ren och skär lögn.

I det detta fallet en ren och skär lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in