2026-04-28, 20:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinlilladotter
Sofie och Emilia... Kul att de legat! Tråkigt för Sofie att hon tvingades ha samtal med sexologen. Tror Sofie är en miljon gånger förståndigare än sexologen. Sofie har inget att hämta i ett samtal med snusktanten (som dessutom verkar orimligt sugen på att prata om sitt eget sexliv den här säsongen? Snälla du ingen vill veta).
Emilia är rätt rolig faktiskt. Många småroliga kommentarer. Men tror på sikt att Emilia blir för osäker för Sofie. Sofie kan vara en av de mest normala, trygga och jordnära personer som någonsin medverkat.

Ha, ha, underbart.
Längtar till Daniel Norberg kommer med sin parodi på deltagarna och snusktanten.
Citera
2026-04-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag som tycker John har karisma och är mer färgstark än den färglösa psykologen.
Ni klagar på John här.
Det är ganska sött att han är så filterlös.
Han är charmig.

Men hon är inte rätt för honom.
Och han är inte rätt för henne.
De är extremt omaka.

Hon ska ha någon torr, sofistikerad och städad typ hon kan känna pirr för.

John ska ha någon charmig, spontan, naiv, söt liten tjej. Han passar inte alls med den "myndiga" psykologen.
Dålig match.

Ja håller med om detta! Inte torr nödvändigtvis, men en mer manlig och vuxen person hade varit bättte för vad hon nu heter.

I övrigt: Sofie! Säsongens härligaste deltagare? Vettig, sansad och grundad och kan möta den pansexuellas alla osäkerheter på ett fantastiskt sätt.
Citera
2026-04-28, 21:12
Medlem
Instämmer i hyllningskören till Sofie. Hon har den personligheten man vill vara tillsammans med (oavsett läggning, kön eller utseende)
Tror inte att det kommer att hålla med Emilia, tycker inte Sofie ser så förtjust ut.
Det enda paret jag möjligen tror på är gotländskan och vadhannuheter.
Citera
2026-04-28, 21:21
Medlem
Dinlilladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Slipper helst både gnället och novellen, särskilt om han ska prata om den på krogen, men väljer novellen 🤣

Jag respekterar ditt val!

Tycker inte någon ska behöva utsättas för Tant Suzann. Hon är otroligt oproffsig, klumpig och gåpåig, kombinerat med ocharmigt skryt.
Hon menar väl så klart, men kan verkligen inte fatta att hon är utbildad! Jämför med den lugna, sakliga sexologen i norska GVFÖ som inte fokuserar alla råd runt sex eller snackar om sitt eget sexliv. Önskar vi hade henne istället.

Ja, om vi inte får tillbaka Kalle så kan väl svt ta in den norska sexologen istället. Men ärligt, de kan ta in en slumpvis utvald från gatan också, det hade ändå blivit bättre än vad det är med Suzann.
Citera
2026-04-28, 22:46
Medlem
dialektikers avatar
Ni har rätt om snusktanten. Hon pratar så mycket om sitt eget sexliv så hon rodnar.
Hon kanske stöter på Sofie?
Citera
2026-04-28, 22:56
Medlem
JuniorDahlens avatar
Programmets första separation!

Citera
2026-04-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ni har rätt om snusktanten. Hon pratar så mycket om sitt eget sexliv så hon rodnar.

Hon är ju en riktig milf.
Citera
2026-04-28, 23:59
Medlem
JoeLiebgotts avatar
Bästa säsongen på minst tre säsonger (sen Rosanna, Christoffer, Emmy mfl.-säsongen tycker jag). Enda minuset är väl Suzanne då. Saknar Fredrik och Kalle.

Kul att alla är ganska vanliga, ingen super-edgy. Tycker sex stycken är roliga, Amanda och Sebastian är lite ”Niklas och Ninni”-tråkiga so far, kanske kan passa ihop om det klickar.

Jasmine och Sofie säsongens höjdpunkter än så länge, kul att se lite tempohöjning hos Anna och John senaste avsnittet, jäkligt kul med sexnovellerna 😄
Citera
2026-04-29, 00:24
Medlem
Det slår mig hur torftigt många av deltagarna bor. Folk i 30-35 åts åldern Mee välbetalda jobb som ändå bor i ridiga hyres-ettor.
Förskolläraren och den lesbiska är väl de enda som ens äger ett hus, (även om alla givetvis inte vill l ha det)
Överlag otroligtv lite diskussioner om ekonomi och konsumtion..
Sånt har alltid intresserat mig
Citera
2026-04-29, 01:16
Medlem
Citat:

Sexologen kändes dessutom obehaglig när Emilia krisande lite och berättade att hon aldrig haft sex med en tjej förut och sexologen gick då på som en ångvält om fördelarna med tjejsex. Emilia känns ju lite otrygg i sig själv och är kanske inte helt klar över sin sexualitet. Hon kanske är lite nyfiken på tjejer, men inte inte helt sugen på att vara gift med en tjej resten av sitt liv.

Sexologen känns lite för politisk för att kunna vara professionell.
Citera
2026-04-29, 07:42
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ha, ha, underbart.
Längtar till Daniel Norberg kommer med sin parodi på deltagarna och snusktanten.

Ja, jag längtar också alltid efter Daniels klipp 😂

De är så spot on, men också med glimten i ögat - jag tycker att det är tydligt att han inte önskar någon något illa.

Tycker också om Sofie - och jag är väldigt heterosexuell - men hon är verkligen en person som jag skulle uppskatta att ha i mitt liv som vän.

Hon är så jordad, respektfull och potentiella elaka kommentarer kring henne rinner av som vatten på en gås.

Hon vet vem hon är - hon är självsäker på riktigt - och behöver aldrig "hävda sig" och kräva hyllningar från utomstående personer.

Jasmine och Sofie är mina stora favoriter hittills i den här säsongen.
Citera
2026-04-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jobbar Anna verkligen som psykolog? 28 år gammal, känns rätt instabil som person.

Psykologer är inte mer stabila än andra, snarare tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in