2026-03-27, 22:41
  #1753
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Bögen Maurits Rannevid från MED vill att en halv miljon ska återvandra. Han sager inte om det ska vara några bidrag/morötter inblandade för det.

https://www.youtube.com/watch?v=REZMJLcXtoE
Citera
2026-03-28, 02:12
  #1754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Bögen Maurits Rannevid från MED vill att en halv miljon ska återvandra. Han sager inte om det ska vara några bidrag/morötter inblandade för det.

https://www.youtube.com/watch?v=REZMJLcXtoE

Om ett "invandringskritiskt parti" börjar gagga om återvandring men inte nämner vilken typ av återvandring, då kan man utgå ifrån att det endast handlar om det politiska korrekta "frivillig återvandring" vilket i praktiken inte har någon effekt värt att tala om. Och skulle det ha effekt, så skulle Sverige förlora en väldigt massa pengar på det som försvinner ut ur landet.
Citera
2026-03-28, 15:43
  #1755
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Om ett "invandringskritiskt parti" börjar gagga om återvandring men inte nämner vilken typ av återvandring, då kan man utgå ifrån att det endast handlar om det politiska korrekta "frivillig återvandring" vilket i praktiken inte har någon effekt värt att tala om. Och skulle det ha effekt, så skulle Sverige förlora en väldigt massa pengar på det som försvinner ut ur landet.

Ungefär som Afs då. Kasselstrand kritiserade ju ICE deportationer i USA.
Citera
2026-03-28, 18:13
  #1756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ungefär som Afs då. Kasselstrand kritiserade ju ICE deportationer i USA.

AfS är tydliga med massiva tvångsutvisningar, vilket är väldigt mycket bättre än något som SD eller MED gaggar om. Sen kan man kritisera AfS för annat, men du är en ökänd och fjantig SD-fanboy med mentala problem som inte kan sluta tänka på AfS eller Kasselstrand.
Citera
2026-03-28, 18:36
  #1757
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
AfS är tydliga med massiva tvångsutvisningar, vilket är väldigt mycket bättre än något som SD eller MED gaggar om. Sen kan man kritisera AfS för annat, men du är en ökänd och fjantig SD-fanboy med mentala problem som inte kan sluta tänka på AfS eller Kasselstrand.

Alla som röstar på de mikroskopiska partierna MED/AfS röstar indirekt på rödgrön röra och återgång till massiv analfabetsinvandring. Säga vad man vill om Sverkersson men han är uppenbarligen betydligt smartare än du.

Apropå MED så bör detta parti läggas ner nu efter kramen (Mohamsson/Åkesson) och MEDs medlemmar bör gå med i L och bilda falang i det partiet och driva det i högerliberal riktning.
Citera
2026-03-28, 18:46
  #1758
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Alla som röstar på de mikroskopiska partierna MED/AfS röstar indirekt på rödgrön röra och återgång till massiv analfabetsinvandring. Säga vad man vill om Sverkersson men han är uppenbarligen betydligt smartare än du.

Apropå MED så bör detta parti läggas ner nu efter kramen (Mohamsson/Åkesson) och MEDs medlemmar bör gå med i L och bilda falang i det partiet och driva det i högerliberal riktning.

Jag uppfattar inte MED som särskilt liberala. Varför skulle de ha något intresse av att samarbeta med haveriet L?
Citera
2026-03-28, 19:00
  #1759
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag uppfattar inte MED som särskilt liberala. Varför skulle de ha något intresse av att samarbeta med haveriet L?

Har inte skrivit att MED ska samarbeta med L, är du icke-läskunnig?

MED bör läggas ned och deras medlemmar gå med i L.

Att rösta på MED är att rösta indirekt på rödgrön röra (inte heller detta tycks du begripa).
Citera
2026-03-28, 19:06
  #1760
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Har inte skrivit att MED ska samarbeta med L, är du icke-läskunnig?

MED bör läggas ned och deras medlemmar gå med i L.

Att rösta på MED är att rösta indirekt på rödgrön röra (inte heller detta tycks du begripa).

Ah. Du har rätt, det är skillnad på att samarbeta med ett annat parti samtidigt som man har det egna kvar och att lägga ner sitt eget (skit)parti och gå med i ett annat. Men MEDs medlemmar lär väl inte bli mer liberala av att gå med i L? Entrism är jävligt osvenskt, dessutom.

För övrigt blir man inte tagen på allvar om man använder pannklapparsmileyn. Det kommer du nog lära dig en dag.
Citera
2026-03-28, 19:16
  #1761
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ah. Du har rätt, det är skillnad på att samarbeta med ett annat parti samtidigt som man har det egna kvar och att lägga ner sitt eget (skit)parti och gå med i ett annat. Men MEDs medlemmar lär väl inte bli mer liberala av att gå med i L? Entrism är jävligt osvenskt, dessutom.

För övrigt blir man inte tagen på allvar om man använder pannklapparsmileyn. Det kommer du nog lära dig en dag.

Då får de väl behålla sitt mikroskopiska parti på 0,2% som kommer att backa till 0,1% pga kramen. Varsågoda.

Jag pratar inte om entrism.

MED har en massa medlemmar som lutar åt libertarianism och dessa bör gå över till L när nu L kramat SD och driva L i högerliberal riktning.

Detta kommer du aldrig att lära dig.
Citera
2026-03-28, 19:37
  #1762
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Då får de väl behålla sitt mikroskopiska parti på 0,2% som kommer att backa till 0,1% pga kramen. Varsågoda.

Jag pratar inte om entrism.

MED har en massa medlemmar som lutar åt libertarianism och dessa bör gå över till L när nu L kramat SD och driva L i högerliberal riktning.

Detta kommer du aldrig att lära dig.

Libertarianism och liberalism är inte samma sak.

Jag skiter i hur det går för något av de här partierna, oavsett om det är MED, AfS eller SD. L och de övriga folkförrädarna har jag givit upp för länge sedan.
Citera
2026-03-28, 20:28
  #1763
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Libertarianism och liberalism är inte samma sak.

Har inte påstått detta heller.

Libertarianer bör oavsett lämna MED, gå med i L och driva L i mer högerliberal riktning.

MED fyller ingen funktion längre.
Citera
2026-03-28, 22:03
  #1764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Alla som röstar på de mikroskopiska partierna MED/AfS röstar indirekt på rödgrön röra och återgång till massiv analfabetsinvandring. Säga vad man vill om Sverkersson men han är uppenbarligen betydligt smartare än du.

Apropå MED så bör detta parti läggas ner nu efter kramen (Mohamsson/Åkesson) och MEDs medlemmar bör gå med i L och bilda falang i det partiet och driva det i högerliberal riktning.

Seså gå nu och gråt i ett hörn, så kan du trösta dig med att massinvandring av tredje världen fortsätter under ett annat namn med Åkesson och borgarna.

Du är en person som aktivt skulle välja spyan framför avföringen med ett leende på läpparna. "Men avföringen är såå mycket värre juhh". Och när du snackar om att folk borde gå med och rösta på L visar det ju väldigt tydligt på att du inte är någon som bör uttala sig om andras intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in