Citat:
Ursprungligen postat av
lilla-ork-snorren
Tror det är som du säger, de verkar byta test lite då och då. Ska nog trots det ändå försöka träna på lite gamla TSA. Hur tyckte ni eran AU ansökan blev? Jag hade relativt bra CV och motiverande brev, men osäker på om min anledning är bra (Kunde bara få 1/2.5 extra merit).
Har väldigt svårt att bedöma faktiskt, ingen aning vad folk har att komma med. Det är nog inte den starkaste någonsin, men jag har en relativt unik bakgrund skulle jag säga och försvårande omständigheter under gymnasiet.
Jag tänker att majoriteten av de som söker genom AU gör det för att, ja, varför inte liksom? Att det är folk som inte har varken HP eller betygen eller något annat och tänker att de förtjänar en plats på handels för att de läste Ernstbergers bok och vill "jobba inom IB". Och vad jag hört så har de en chans att komma in ändå!
Tänkte också börja med lite TSA tänkte jag, anar att det är många som oss två, högt på HP men inte tillräckligt högt, som söker AU och att det därmed blir lite klurigare att sticka ut på den delen. Men bara en teori...