Ursprungligen postat av Bobbyboi
Det må vara hänt, men frågan kvarstår hur kloaken rysslands "egenintresse" "gynnas" av den psykotiske dvärgen i kremls fäbless för att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, vilket kostat kloaken ryssland hundratals miljarder dollar, eller hur? Detsamma har som bekant även resulterat i att kloaken ryssland "fått" LÄNGRE gräns mot putains största skräck och nemesis; försvarsalliansen Nato. Att FLER länder sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen Nato. Att den civiliserade världen är enad mot den psykotiske dvärgen i kreml. putain synes som sagt verkligen ha "otur" när hen "planerar"...
Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
Flera missförstånd här.
"Missförstånd" är det uppenbarligen du och likasinnade som står för. Varför kan du inte svara på frågan om hur putains imperialistiska anfallskrig "tjänar" kloaken rysslands "egenintresse"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
1) Fredliga grannländer? Ryssland har efter kalla krigets slut utsatts för en rad terrorattentat från grupper som tagit sig in via gränserna i söder. Ukrainas regim har bombarderat Donbass i flera år och drivit iväg upp mot en miljon etniska ryssar till Ryssland bara under 2014.
"Terrorattentat"? Tänker du på "false flag" operationer som den psykotiske dvärgen i kreml iscensatt?
https://en.wikipedia.org/wiki/Blowing_Up_Russia
Tror du själv att det LÅG i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen Nato eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvars invasion"?
Om det finns "etniska ryssar" som befinner sig i andra länder än kloaken ryssland och inte trivs där dom är så borde dom väl emigrera till kloaken snarare än att den psykotiske dvärgen i kreml invaderar, ockuperar, annekterar och för imperialistiska anfallskrig mot sådana länder, eller hur?
"Bombarderandet" av Donbass var det som bekant också putain (inofficiellt innan feb 2022) som stod för. Innan massmördaren putain inledde sitt regelrätta anfallskrig mot Ukraina (som en följd av inbördeskriget i Ukraina vilket startades och underblåstes av hen som tillhandahöll militär personal och material till "separatisterna") hade totalt 3400 civila dödats.
https://www.statista.com/statistics/1293409/civilian-deaths-related-to-russia-ukraine-conflict/
EFTER att den psykotiske dvärgen i kreml inlett sitt imperialistiska anfallskrig mot Ukraina med strävan att slakta landets befolkning har (dessvärre, men föga förvånande) hundratusentals människor blivit mördade av putains mordiska horder (och hundratusentals ryssar har dödats).
https://www.statista.com/statistics/1293492/ukraine-war-casualties/
Känner du till MH17, vars passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned, med ryska vapen, transporterade till och från ryssland till "separatisterna"?
"
The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17
Den ryska terroristen, och f.d. putain sycophanten, Igor Girkin, har dömts för massmordet när MH17 sköts ned. Hen har även upplyst om följande:
"
On 12 April 2014, Girkin led a fifty-strong unit of heavily-armed pro-Russian militants who captured the strategic town of Sloviansk in eastern Ukraine. They attacked and occupied the town's administration building, police station, and Security Service building, and set up roadblocks. The unit were mostly Russian Armed Forces 'volunteers' from Russian-occupied Crimea and wore no insignia. Girkin admitted that this action sparked the Donbas War. He said 'I'm the one who pulled the trigger of war. If our unit hadn't crossed the border, everything would have fizzled out, like in [the Ukrainian city of] Kharkiv, like in Odessa'."
https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin
Vad gäller "separatisterna" (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
2. Natomedlemskapet i sig har inte varit problemet för Kreml utan de konkreta åtgärderna. Som att Ukraina i mer än 10 år behandlats som en priviligierad allierad av USA och UK. Känner du till operation Orbital t ex.?
Tycker du det är konstigt att Ukraina sökte stärka sin försvarsförmåga EFTER att den psykotiske dvärgen i kreml invaderat, ockuperat och annekterat del av landet 2014?
"
Operation Orbital was the code-name for a British military operation to train and support the Armed Forces of Ukraine. It was launched in 2015 in response to the 2014 Russian annexation of Crimea. It provided training to over 22,000 Ukrainian military personnel before it was suspended ahead of the Russian invasion of Ukraine."
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Orbital
Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
3. Om det handlar om en felsyn hos ryssarna så är det inte unikt för Putin. Ingen rysk politiker, inte heller oppositionella, tar en miltarisering av Ukraina med knusende ro.
Det sistnämnda har understrukits av Mearsheimer och vad jag vet håller andra amerikanska bedömare med honom. Även nuvarande chefen för CIA.
Ja, det är en monumental "felsyn" av dig, putain och mersheimer et. al. att suveräna stater inte skall "tillåtas" självbestämmande, inklusive vilka försvarsallianser de önskar ingå i. Det är nog mycket den psykotiske dvärgen i kreml inte "tar med knusende ro". Hen, och hens sykofanter, vill helst att:
- ryska, snarare än engelska, skall vara världens linqua franca,
- rubeln, snarar än dollarn, skall vara världens reservvaluta,
- ryssland skall tillåtas bestämma över andra länder.
- ryssland skall vara en "respekterad" stormakt,
Tråkigt nog för dig och putain förändras verkligheten lik förbannat inte för den saken skull. ryssland, under diktator putain, förblir en diktatur med ett kuvat folk där oliktänkande förtrycks, förföljs, fängslas och mördas av den ondskefulla totalitära regimen. ryssland, under diktator putain, är möjligen en regional makt, men fortfarande en genomkorrupt kloak, eller som John McCain så träffande sade; "
russia is, more or less, a giant gas station pretending to be a real country." Det stämmer dessvärre fortfarande...