Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
jag kan servera dig x antal trådstarter som är direkt hatiska mot kvinnor, som jag suttit och debatterat i, genom hela min tid på detta forum vilket är länge vid det här laget, eller försök förmå moderaterna att lägga ner pga hatet, men jag orkar fan itne sitt och leta efter dem, du borde kunna göra den studien själv.
Fördomar/ orättvisa nomer m.m. ÄR just uttryck för det vi kallar "hat".
Att vi ex. har fördomen av att kvinnor inte ska få ha sex, hur, hur mycket, med vem, när de själva vill etc etc. för då är de "äckliga", förbrukade varor" och allt det påhittade skit som ständigt flödar... medan män ska få ha så mycket de bara kan komma åt, är just mer eller mindre normaliserat kvinnohat.
Hat kan alltså även uttryckas utan hatiska känslor involverat.
När någon kallar en tjej för "hora" för att hon haft sex...inte vill ha sex eller är intresserad av just den personen.. eller bara sonika råkar vistas på samma skolgård och råkar vara tjej, så är det uttryck för kvinnohat.
och som redan sagts, denna typ ser du MYCKET av, inte lite.
Och du bör fråga dig varför kvinnor med "komplicerad psykologisk profil" inte tar livet av sina partners.
Lyssna nu på vad jag säger. Du sitter och häver ur dig en jävla massa saker. Är det inte dags nu börjar bestyrka dina uttalanden?
Vilken medlem på det här forumet anser att kvinnor inte ska få ha sex? Kan du nämna någon? Jag skulle bli förvånad ifall någon har uttryckt detta. För det låter faktiskt som en halmgubbe. Att ha en preferens för kvinnor med lägre bodycount är något helt annat än att vilja inskränka kvinnans rätt att vara sexuellt utsvävande.
Jag är en väldigt enkel person att ha att göra med men den stora skillnaden mellan dig och mig är att jag föredrar statistik, logik och filosofi framför känslor och lögner. Men det gör inte du och det är där vi krockar.
Är det orimligt att bli förbannad när du och andra feminister far med osanning, feltolkar saker eller inte bryr er om logik? Det tycker jag inte. Det visar snarare på att jag är intresserad av intellektuell dialog.
Men när ni får smisk här på forumet, vet du vad jag får höra då? Att jag är autistisk. Vilket givetvis är helt befängt.