2026-04-25, 15:40
Medlem
kvinnor gillar att de är mer priviligerade än män i väst nuförtiden. så enkelt
Citera
2026-04-25, 15:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugensbrorson
kvinnor gillar att de är mer priviligerade än män i väst nuförtiden. så enkelt

Kvinnor i väst är inte mer privilegierade än män i väst.
Citera
2026-04-25, 15:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Du har fel i att.de inte ska möta män. De ska inte behöva ha intim kontakt med en man. Och kvinnan behöver en trygg plats
På ett skyddat boende så får kvinnan ett eget rum eller lägenhet. Det är den trygga platsen.

Hur tror du att det är på Sveriges vårdinrättningar?
Tror du att de tömmer en avdelning från män för att en kvinna ska ha en undersökningen?

Nej jag har inte fel i att de inte ska behöva möta män i den mest akuta fasen.

Nej jag tror inte att de tömmer en hel avdelning men att det är väldigt viktigt, som du själv skrev, att det är kvinnlig personal som hanterar och undersöker dem.
Citera
2026-04-25, 16:08
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Dels I grupper på Facebook där bara kvinnor får delta. Har för mig det var en svensk fuckboysgrupp där de har kodord för att hata män för att undvika problem med Facebook.
Har tydligen funnits någon grupp på Reddit. Och vart femcels nuförtiden hänger vet jag inte.

Om du googlar femosphere så hittar du troligtvis lite länkar som kan hjälpa dig vidare.

Jag har som sagt var inte grävt i det och därför kan jag inte fatta ett beslut. Det finns vetenskapligt stöd för att kvinnor kan vara mer toxiska på nätet.

Isåfall så är de absolut ingen motsvarighet till manosfären som finns överallt och öppet.

Visst kan kvinnor vara "toxiska", det är väl inte jättekonstigt om kvinnor använder mer verbalt våld?
Citera
2026-04-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej jag har inte fel i att de inte ska behöva möta män i den mest akuta fasen.

Nej jag tror inte att de tömmer en hel avdelning men att det är väldigt viktigt, som du själv skrev, att det är kvinnlig personal som hanterar och undersöker dem.

Du har fel
Citera
2026-04-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Isåfall så är de absolut ingen motsvarighet till manosfären som finns överallt och öppet.

Visst kan kvinnor vara "toxiska", det är väl inte jättekonstigt om kvinnor använder mer verbalt våld?

Som jag förstått det finns femosfären överallt.
Tik tok , Facebook, Youtube, Reddit.
Men de som begår lagbrott brukar ha slutna grupper..

Av det jag läst så verkar verbalt och skriftligt våld vara de områden där kvinnor ligger på liknande nivå som män. Vissa studier antyder att kvinnor är värre än män.
Citera
2026-04-25, 16:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Som jag förstått det finns femosfären överallt.
Tik tok , Facebook, Youtube, Reddit.
Men de som begår lagbrott brukar ha slutna grupper..

Av det jag läst så verkar verbalt och skriftligt våld vara de områden där kvinnor ligger på liknande nivå som män. Vissa studier antyder att kvinnor är värre än män.

Blir rätt trött när folk hänvisar till studier och sedan kan de inte visa dessa. Varför ens säga så? Räcker inte din egen åsikt?
Citera
2026-04-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Blir rätt trött när folk hänvisar till studier och sedan kan de inte visa dessa. Varför ens säga så? Räcker inte din egen åsikt?

Kan dela en artikel. Referenser till 18 olika studier finns längst ner i artikeln.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/digital-world-real-world/202302/research-casts-doubt-on-male-centred-theories-of-aggression
Citera
2026-04-25, 16:24
Medlem
Citat:
Det fetade: då är allt lugnt med andra ord autisten?

Nä du vann inte Pelle, aldrig någonsin har du vunnit nåt här

Skillnaden är att Bonnie Blue själv har gått ut med hur många hon har varit med. Jag har inte gått ut med att jag har autism och det finns ingen möjlighet för dig att ställa denna diagnos online men som vanligt så hamnade du i känslofällan. Detta är det första. För det andra så säger du det till mig direkt i syfte att nedvärdera men att jag skulle beskriva en kvinna som lösaktig till någon annan, det är tredjepartsbeskrivning. Du har som sagt svårt för att se nyanser. Det har inte jag. Men vem har autism nu igen? Du klarar inte av att diskutera, du är ett litet barn mentalt och du har härmed blivit degraderad till clown på forumet. Hur känns det?

Du är som en person som gnäller på att andra snattar fast du själv gör det. Du har ju ingen trovärdighet. Förstår du inte det?

Du skrev:
Citat:
Att män tex kastar batterisyra i ansiktet på kvinnor som tackar "nej" till en dejt med dem är hat mot kvinnor. Att kvinnor nekas aborter som riskerar att döda dem är hat mot kvinnor. Att flickor nekas gå i skolan är hat mot flickor. Att kvinnor jagas, förtrycks, förföljs, våldtas, misshandlas, får sin rörelsefrihet inskränkt, sin självständighet borttagen och sitt självbestämmande raderat i patriarkala politiska system är hat och förakt gentemot kvinnor.

Din text är grovt förenklad. Att du erkände att motivet bakom en attack mot en mörkhyad kvinna kan vara ren rasism enbart innebär att det du har skrivit ovanför inte håller. Men du är för dum för att förstå detta. Varför håller det inte? Därför det ska inte finnas några sådana omständigheter enligt hur du har formulerat dig ovanför. Du har alltså medgett att det inte alltid beror på kvinnohat.
Citera
2026-04-25, 16:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du har fel

Du och dina pajaskonster
Citera
2026-04-25, 16:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Skillnaden är att Bonnie Blue själv har gått ut med hur många hon har varit med. Jag har inte gått ut med att jag har autism och det finns ingen möjlighet för dig att ställa denna diagnos online men som vanligt så hamnade du i känslofällan. Detta är det första. För det andra så säger du det till mig direkt i syfte att nedvärdera men att jag skulle beskriva en kvinna som lösaktig till någon annan, det är tredjepartsbeskrivning. Du har som sagt svårt för att se nyanser. Det har inte jag. Men vem har autism nu igen? Du klarar inte av att diskutera, du är ett litet barn mentalt och du har härmed blivit degraderad till clown på forumet. Hur känns det?

Jag har varken diskuterat specifikt Bonnie Blue eller hur du personligen väljer att uttrycka dig med dina vänner.

Citat:
Du är som en person som gnäller på att andra snattar fast du själv gör det. Du har ju ingen trovärdighet. Förstår du inte det?

Detsamma

Citat:
Du skrev:

Din text är grovt förenklad. Att du erkände att motivet bakom en attack mot en mörkhyad kvinna kan vara ren rasism enbart innebär att det du har skrivit ovanför inte håller. Men du är för dum för att förstå detta. Varför håller det inte? Därför det ska inte finnas några sådana omständigheter enligt hur du har formulerat dig ovanför. Du har alltså medgett att det inte alltid beror på kvinnohat.

Naturligtvis är den förenklad, vi är inte här för att skriva noveller

Det beror oftast på hat, förakt och brist på respekt för kvinnor i grunden.
Citera
2026-04-25, 16:39
Medlem
Citat:
Jag har varken diskuterat specifikt Bonnie Blue eller hur du personligen väljer att uttrycka dig med dina vänner.

Detsamma

Naturligtvis är den förenklad, vi är inte här för att skriva noveller

Det beror oftast på hat, förakt och brist på respekt för kvinnor i grunden.

Om du hade slängt in oftast tidigare så hade jag inte ens brytt mig om att angripa det du skrev. Så det handlar inte om att skriva noveller. Det handlar om att uttrycka sig med tydlighet. Istället för att envisas med att stå fast vid det du skrev så är det bättre att säga: ''Jag uttryckte mig inte tydligt nog, såhär menade jag...''. Men du ställer till med en scen. Det är jättekonstigt.

Jag följer logiska, statistiska och filosofiska principer. Du kan använda samma verktyg mot mig om du så vill. Men att bli arg och uppretad över detta är väldigt konstigt för vad ska vi annars använda oss av när vi diskuterar? Känslor, personangrepp eller en massa anekdoter? Nej, för att diskussionerna ska ha någon som helst kvalitet så är det rimligt att använda sig av vettiga verktyg och det är det som görs.

Men när man slutar bry sig om logik och börjar flamsa, då behöver man ta en titt på sig själv. För vi är väl inga småbarn? Nä precis, så låt oss bete oss som vuxna. Om du gör ditt bästa, gör jag mitt bästa.

Se till att vara påläst och applicera logiskt resonerande. Det är mitt bästa råd. Peace.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-25 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in