Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag har varken diskuterat specifikt Bonnie Blue eller hur du personligen väljer att uttrycka dig med dina vänner.
Detsamma
Naturligtvis är den förenklad, vi är inte här för att skriva noveller
Det beror oftast på hat, förakt och brist på respekt för kvinnor i grunden.
Om du hade slängt in oftast tidigare så hade jag inte ens brytt mig om att angripa det du skrev. Så det handlar inte om att skriva noveller. Det handlar om att uttrycka sig med tydlighet. Istället för att envisas med att stå fast vid det du skrev så är det bättre att säga: ''Jag uttryckte mig inte tydligt nog, såhär menade jag...''. Men du ställer till med en scen. Det är jättekonstigt.
Jag följer logiska, statistiska och filosofiska principer. Du kan använda samma verktyg mot mig om du så vill. Men att bli arg och uppretad över detta är väldigt konstigt för vad ska vi annars använda oss av när vi diskuterar? Känslor, personangrepp eller en massa anekdoter? Nej, för att diskussionerna ska ha någon som helst kvalitet så är det rimligt att använda sig av vettiga verktyg och det är det som görs.
Men när man slutar bry sig om logik och börjar flamsa, då behöver man ta en titt på sig själv. För vi är väl inga småbarn? Nä precis, så låt oss bete oss som vuxna. Om du gör ditt bästa, gör jag mitt bästa.
Se till att vara påläst och applicera logiskt resonerande. Det är mitt bästa råd. Peace.