Citat:
Ursprungligen postat av
LaettMjoelk
Som rubriken lyder, varför?
Historien och nutiden igenom har män försökt tygla kvinnor på extremt många kreativa sätt såsom att stänga de ute från vetenskapliga och politiska rum, förbjuda dem utbildning, förbjuda dem att äga förmögenhet, neka dem vård, våldta, mörda, sterilisera, misshandla, tvinga in i äktenskap, förbjuda ellet tvinga dem att bära vissa plagg, göra dem omyndiga etc. etc... Men kvinnorna ger för fan aldrig upp? De reser sig igen, och igen och igen?
Kvinnor är naturligt undergivna sägs det, så varför fortsätter de kämpa för jämställdhet mot männen när det ligger sååååå mycket i deras natur att underkasta sig män?! Årtusenden har gått och kvinnorna ger ändå inte upp, även fast det är heeeelt naturligt för dem att låta männen bestämma?!?!
Du borde mog kalla dig mellanmjölk, då lättmjölk är rätt tunnt.
Tror kvunnor alltid varit rätt svaga, alltid beroende, av män. Nu på senare tid har de sett sin chans att få äga lite narratv och och därigenom försöka bli starkare. Men går väl sisådär.
Den dagen jag stöter på likasinnad på mitt jobb av det kvinnliga könet ger jag upp (IT sen 35 år).
Det funkar inte, och kommer aldrig att funka då kvunnir är svaga rent i sinnet och kan inte tävla utan att smutskasta andra. Så funkar inte en arbetsplats.
Det har inte med ego att göra, utan bara hur det är.