Citat:
Ursprungligen postat av
rovmun
ÅVC-chefens lösning? Sälj bilen och köp en annan. Vilket korkat svar. Vilken värd lever hon i egentligen?
Åtminstone i den version din länk går till så säger ÅVC-chefen inte det här. Är det fel länk, har du nån annan källa eller...?
- - -
I min kommun var man tvungen att installera grindar och stoppa alla "utsocknes" från återvinningen, pga. av en massa småföretagare som i strid ström kom och fyllde centralen. Med sina lätta lastbilar.
Nu är det ett personbaserat system länkat till körkortet och/eller ett separat chip-kort, och man kan därmed ha körkortet registrerat som "privatkund" och chip-kortet som "företagskund", om man så vill. Företag betalar för varje besök. Som privatperson är det gratis, men återvinningscentralen bokför besöken och tar itu med ev. missbruk.
När vi rev ett gammalt ruckel i fjol stack jag mig och frågade hur jag skulle göra, eftersom jag gissade att jag hamnar över gränsen. Killen bakom disk frågade bara hur många extra besök jag tror att det behövs. "20 kärror" sa jag, och då fyllde han bara i via datorn (det blev 14).
Så kan det också funka. Smidigt, funktionellt, rättvist och alla är själaglada över de återvinningsblockerande "utsocknes"-företagen nu håller på nån annanstans...