2026-04-24, 19:03
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nä så är det men det är ju omöjligt för personerna som jobbar där att veta om det är inom näringsverksamhet eller inte. Det är väl därför det finns möjlighet att informera i förväg om att man använder en bil och har enskild näringsverksamhet att man ska kasta sopor privat
Men på chefen svar går det inte utan man måste köpa en annan bil. Jag vet inte om det är SR som klippt eller om det är det hennes anledning är men det står eller säg inte att det går att anmäla det
Citera
2026-04-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jag kan läsa men det är du som inte ser helheten. Hur ska personalen på stationen veta om det är privat eller inom näringsverksamhet? Det blir en ohållbar situation där
Du har fel...

Om sopåtervinningen inte kan se skillnad på företags och privata bilar så får de väl skaffa sig den kunskapen då.
Det är inte medborgarens problem, men återvinnigen gör det till ett sådant.

Kvinnan betalar sin skatt som privatperson och har 100% rätt att slänga skräpet där oavsett fordon eller firmaloggor.

Du tycker inte det är märkligt att man inte ens kan använda sin egen privata bil utan att bli nekad, detta om jag hyrt ett släp med logga från tex en bensinststion.

Att kvinnan i Topic blir uppmanad av chefen på återvinningen att köpa sig en annan bil för att kunna slänga sitt skräp, är det logik för dig då är du dum...

Det är du som inte ser helheten, du läser en mening av tio, du svarar sedan som om du läst hela texten.
Dina kommentarer är " goddag yxskaft" som man säger..
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-04-25 kl. 01:20.
Citera
2026-04-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har du företagsbil så ska du betala om du slänger grejer via företaget, och om du slänger grejer privat med företagsbilen så kan du anmäla det i förväg via mejl, och sen prata med personalen på plats för att slippa betala.

Har lärt mig den hårda vägen själv.
Men nu är det inte en företagsbil.
Citera
2026-04-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Men nu är det inte en företagsbil.

Med en enskild firma så kan det tolkas så.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in