Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Har du företagsbil så ska du betala om du slänger grejer via företaget, och om du slänger grejer privat med företagsbilen så kan du anmäla det i förväg via mejl, och sen prata med personalen på plats för att slippa betala.
Har lärt mig den hårda vägen själv.
Nä, så fungerar det inte här, har du en företagslogga på bilen hänvisas du till annan, speciell återvinningsstation eller till soptippen.
Inga meil eller samtal i förväg hjälper.
Jag frågade hur det i så fall skulle gå om jag tog min loggafria privatbil med tex ett släpkärra hyrd hos, säg bensinbolaget OK, nej då har du ju en av OKs företagslogga i alla fall sa dom, det gick inte heller.
Jsg förstår om en bil med tex Steffes snickeri och Bygg kommer med byggavfall, då är det väl troligtvis företagsrelaterat avfall, men om samma bil kommer med en säng, löv eller kvistar, en trasig soffa, cykel eller en säng.
Då är det väl med största sannolikhet privat skräp.
Att man lånar företagsbilen beror väl oftast på att den har större utrymmen till skräpet och är mera oöm än din fina privatbil.
Sedan finns väl de som inte har egen bil alls men kan låna en på jobbet att köra skräp med, det går inte heller då...