2026-04-18, 15:10
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Det kommer vara det största släppet någonsin i världshistorien och du väljer att inte uppleva det för du har en skev uppfattning om dig själv och Gta

Samtidigt kan man kanske tänka sig att folk kommer att bli besvikna om inte precis alla föreställda förväntningar levereras! Man vet inte förrän det är släppt, men det är inte omöjligt.
Citera
2026-04-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Samtidigt kan man kanske tänka sig att folk kommer att bli besvikna om inte precis alla föreställda förväntningar levereras! Man vet inte förrän det är släppt, men det är inte omöjligt.

Ja såklart. Alla förväntningar kommer inte uppnås så är det bara.
Citera
2026-04-18, 16:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Orkar inte med dina försök till rage bait, som föregående talar säger så är det största händelsen någonsin i nöjesindustrin och vill du inte ta del av den så är det helt upp till dig. Vi får se vem som får rätt vid release. Väl mött.
Jag är inte ute efter någon ragebait.

Citat:
För att ni har fel, det är därför jag inte vill förstå. Du har inte kommit med ett enda vettigt argument.

”Spel för kids”
”Ingen hype för spelet”
”Spelutvecklare som säger att hypen är död”
”Nytt gta med bättre grafik” var nog den värsta kommentaren av alla. Men samtidigt var det också den som bekräftade din totala okunnighet.

En fråga: Har du spelat RDR2?
Sant, jag har inga argument egentligen förutom vad jag känner, dvs lite hype.

Jag tror jag mest är skeptisk till vilken setting de har valt, dvs en Twilight-kärlekshistoria i ett modernt “TikTok”-Vice City med hemlösa, knarkare och allt annat modernt trams.

Tro fan att det här kommer att vara ett av de tre mest spelade spelen bland kidsen, tillsammans med Roblox och Fortnite. Kanske beror det på att ena brodern lämnade Rockstar, samt möjligen en mer “woke” medveten ledning?

Jag förstår nu varför GTA 4 fick 10/10 i betyg överallt back in the day. De försökte i alla fall verkligen tvätta bort “kids-stämpeln” med en mer vuxen och mörk historia, vilket måste ha varit väldigt unikt för sin tid.
Senast redigerad av MjShamona 2026-04-18 kl. 16:38.
Citera
2026-04-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Jag är inte ute efter någon ragebait.

Sant, jag har inga argument egentligen förutom vad jag känner, dvs lite hype.

Jag tror jag mest är skeptisk till vilken setting de har valt, dvs en Twilight-kärlekshistoria i ett modernt “TikTok”-Vice City med hemlösa, knarkare och allt annat modernt trams.

Tro fan att det här kommer att vara ett av de tre mest spelade spelen bland kidsen, tillsammans med Roblox och Fortnite. Kanske beror det på att ena brodern lämnade Rockstar, samt möjligen en mer “woke” medveten ledning?

Jag förstår nu varför GTA 4 fick 10/10 i betyg överallt back in the day. De försökte i alla fall verkligen tvätta bort “kids-stämpeln” med en mer vuxen och mörk historia, vilket måste ha varit väldigt unikt för sin tid.

Twilight? TikTok?

Nu börjar jag förstå varför du inte är sugen på spelet. Det hade inte jag heller varit om jag hade trott det. Var får du allt ifrån? Det måste ju vara dina egna tolkningar av trailrarna? För jag tolkar det som att de börjar gå tillbaka till rötterna med mörkare story som förmodligen kommer sluta i tragedi. Speciellt efter att ha läst vad spelet handlar om och alla bilderna på hemsidan.

Obs du svarade aldrig på min fråga.
Citera
2026-04-23, 16:53
Medlem
Snapcounts avatar
Nästa "earnings call" av Take-two kommer att vara den 21 maj.

Spekuleras att nästa trailer kommer att komma ett litet tag innan dess, för möjligheten att pumpa upp deras aktier..

Låter plausibelt !
Citera
2026-04-23, 17:43
Avstängd
Citat:
Twilight? TikTok?

Nu börjar jag förstå varför du inte är sugen på spelet. Det hade inte jag heller varit om jag hade trott det. Var får du allt ifrån? Det måste ju vara dina egna tolkningar av trailrarna? För jag tolkar det som att de börjar gå tillbaka till rötterna med mörkare story som förmodligen kommer sluta i tragedi. Speciellt efter att ha läst vad spelet handlar om och alla bilderna på hemsidan.

Ja du har såklart kanske rätt och full rätt att uttrycka din åsikt, som en annan skiter på toaletten. Men jag tror ändå att den här YouTubern är inne på något när han säger: “Whenever GTA 6 releases, it will be 1000% gay & retarded.”

YouTube-länk: https://www.youtube.com/watch?v=miOw6e89De0
Senast redigerad av MjShamona 2026-04-23 kl. 17:48.
Citera
2026-04-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ja du har såklart kanske rätt och full rätt att uttrycka din åsikt, som en annan skiter på toaletten. Men jag tror ändå att den här YouTubern är inne på något när han säger: “Whenever GTA 6 releases, it will be 1000% gay & retarded.”

YouTube-länk: https://www.youtube.com/watch?v=miOw6e89De0

Ahhh yes den videon. Var väl bara en tidsfråga innan du länka den. Idioten i videon tror att personerna som jobbar med online delen i gta v är samma personer som jobbar med gta 6. Redan där faller hans teori för att de har fan inte tid till det. De har ett dedikerat team för online och de har lite mer frihet i skapandet för att locka så många som möjligt till shark cards. Story mode görs av Sam houser (grundaren) och hans team. Rockstar har redan varit i blåsväder pga dåliga arbetsmiljö och långa timmar och stress. Tror inte man låter personalen jobba på två olika projekt samtidigt då.
Citera
2026-04-23, 21:32
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ja men det är ingen konstighet att alla inte är lika hypade för ett nytt GTA, det är nog mest ett spel för kids. Jag hade i alla fall roligt när jag spelade GTA som 12-åring.
De som gillar GTA-serien kommer nog att göra det oavsett vad du tycker. Jag kan bara säga att jag som vuxen och förmodligen mycket äldre än vad du är, har uppskattat alla spelen även om jag håller San Andreas högst. Sen kan alla så klart ha synpunkter på vad de är mindre nöjda med i varje release, men det är fullt naturligt. Ett spel kan inte göra alla nöjda men GTA har alltid levererat på ett eller annat sätt, tycker jag.

Jag önskar att de i framtiden kunde återgå till San Andreas igen även om det nog aldrig kommer ske.

Det är ju bara skoj att man har kvar intresset för spel även om man blir äldre, jag lirar fortfarande spel som jag älskade när jag var ung.
Citera
2026-04-23, 22:26
Medlem
Jag spelade GTA V story och online som en galning på PS3. Jag hade sedan uppehåll något år eller två, skaffade en PS4 och försökte spela GTA V igen. Det gick inte, jag fastnade inte och tyckte det var skittråkigt.

Jag ska skaffa PS5 och GTA VI när det släpps men tänker mig risk att jag tröttnat på tv-spel helt och hållet. Eller så är GTA VI så överväldigande spelmässigt och tekniskt att man blir förundrad och tagen. Just nu talar man om "bättre grafik", "bättre vattenfysik" osv. Inte något som jag tror blir en radikal förändring i GTA-utvecklingen.

Kom också ihåg, GTA IV var enorm skillnad mot GTA: San Andreas endast egentligen i att det hade bättre grafik men det fanns mycket mindre att göra i GTA IV än San Andreas.
Senast redigerad av thinkmachine 2026-04-23 kl. 22:29.
Citera
2026-04-23, 22:51
Medlem
Citat:
Twilight? TikTok?

Är inte storyn jävligt sekundär i ett så här stort och påkostat spel?

Ifall storyn suger måste de ju kunna släppa en ny story inom 6 mån. Annars har de gjort bort sig.
Citera
2026-04-24, 00:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
De som gillar GTA-serien kommer nog att göra det oavsett vad du tycker. Jag kan bara säga att jag som vuxen och förmodligen mycket äldre än vad du är, har uppskattat alla spelen även om jag håller San Andreas högst. Sen kan alla så klart ha synpunkter på vad de är mindre nöjda med i varje release, men det är fullt naturligt. Ett spel kan inte göra alla nöjda men GTA har alltid levererat på ett eller annat sätt, tycker jag.

Jag önskar att de i framtiden kunde återgå till San Andreas igen även om det nog aldrig kommer ske.

Det är ju bara skoj att man har kvar intresset för spel även om man blir äldre, jag lirar fortfarande spel som jag älskade när jag var ung.
Ja självklart, men det är något som luktar riktigt sunkigt med detta GTA 6 som jag inte kan släppa. Men jag hoppas för din skull att det inte är så.

Citat:
Ahhh yes den videon. Var väl bara en tidsfråga innan du länka den. Idioten i videon tror att personerna som jobbar med online delen i gta v är samma personer som jobbar med gta 6. Redan där faller hans teori för att de har fan inte tid till det. De har ett dedikerat team för online och de har lite mer frihet i skapandet för att locka så många som möjligt till shark cards. Story mode görs av Sam houser (grundaren) och hans team. Rockstar har redan varit i blåsväder pga dåliga arbetsmiljö och långa timmar och stress. Tror inte man låter personalen jobba på två olika projekt samtidigt då.
Det är en vanlig myt i communityn att det skulle vara “helt olika team”. I verkligheten är det mer korrekt att säga att GTA Online behandlas som en separat produkt inom samma studio, där olika delar av ett stort team arbetar gemensamt på olika delar, inte två isolerade team.
Senast redigerad av MjShamona 2026-04-24 kl. 00:47.
Citera
2026-04-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ja självklart, men det är något som luktar riktigt sunkigt med detta GTA 6 som jag inte kan släppa. Men jag hoppas för din skull att det inte är så.

Det är en vanlig myt i communityn att det skulle vara “helt olika team”. I verkligheten är det mer korrekt att säga att GTA Online behandlas som en separat produkt inom samma studio, där olika delar av ett stort team arbetar gemensamt på olika delar, inte två isolerade team.

Ja precis, ”olika delar av ETT stort team”. Alltså ett stort separat team som jobbar med online delen. Du ska inte inbilla mig att samma personer jobbar med gta 6. Finns ingen chans när de har över 4000 anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in